– طبیعتاً یک نفر یک تمیزکاری ظاهری بعد از هر پرواز انجام می دهد، ولی هواپیما تا زمانی که به آشیانه هواپیماها برده نشود به طور کامل نظافت نمیشود. – پتوها بعد از هر بار پرواز شسته می شوند، ولی اگر فکر می کنید که هر دفعه پتویی کاملاً نو به شما داده می شود […]
– طبیعتاً یک نفر یک تمیزکاری ظاهری بعد از هر پرواز انجام می دهد، ولی هواپیما تا زمانی که به آشیانه هواپیماها برده نشود به طور کامل نظافت نمیشود.
– پتوها بعد از هر بار پرواز شسته می شوند، ولی اگر فکر می کنید که هر دفعه پتویی کاملاً نو به شما داده می شود سخت در اشتباه هستید.
– به گفته Heather Poole که ۱۵ سال سابقه فعالیت به عنوان مهماندار پرواز در شرکت های هواپیمایی را دارد، مهمانداران هواپیما «تنها برای ساعات پرواز» پول دریافت می کنند. تمام زمان صرف شده برای قرار دادن کیف و ساک در محفظه بالای سر مسافران بدون پرداخت است.
– درست کردن نوشابه رژیمی زمان زیادی می برد. گاز و حباب آن مدت طولانی طول می کشد تا در ارتفاع ۳۵ هزار پا از سطح زمین آرام بگیرد. مهمانداران هواپیما در مدت زمانی که طول می کشد تا یک فنجان نوشابه رژیمی درست کنند، می توانند از سه مسافر دیگری با نوشیدنی دیگری پذیرایی کنند.
– توالت ها را می توان از بیرون قفل کرد، این در واقع بیشتر یک موضوع امنیتی است، در شرایطی که کسی در آنجا فوت کند یا آسیب ببیند، یا اینکه برای مدت زمان طولانی در آنجا بوده باشد.
– دستگاه های الکترونیکی در عمل باعث سقوط هواپیما نمی شوند، ولی باید آن ها را خاموش کرد چرا که واقعاً می تواند برای خلبان ها آزاردهنده باشد. تصور کنید که پشت فرمان هواپیما به سمت مقصد خود نشسته اید و سیگنال های بیش از ۱۰۰ گوشی موبایل در کار شما تداخل ایجاد کند.
– آب نوشیدنی که برای درست کردن قهوه و چای مورد استفاده قرار می گیرد در مخزن های نگهدارنده نگه داشته می شود، که ظاهراً بعضی اوقات هرگز تمیز نمی شوند.
– تعداد زیادی از پروازهای مسافری، اجزای بدن انسان یا اندام های آن ها را با خود حمل می کنند.
– هواپیماها به طور مداوم مورد اصابت صاعقه قرار می گیرند، ولی صاعقه به طور کلی هیچ آسیبی به هواپیما نمی رساند.
– اگر ماسک های اکسیژن به پائین رها شود، از زمان رها شدنشان شما تنها ۱۵ دقیقه اکسیژن خواهید داشت. البته این زمان برای خلبان به اندازه کافی است تا شما را به ارتفاعی پایین تر ببرد تا بتوانید به صورت عادی نفس بکشید.
– بر خلاف شایعات، حالت های بدن روی کارت ایمنی برای این نیستند که شما سریع تر بمیرید. این حالت ها در واقع برای این هستند که شما در هنگام بروز حادثه و برخورد جان سالم به در ببرید.
– غذاها بعد از پرواز از هواپیما خارج می شود، اینکه بعد از آن چه اتفاقی برای غذاها می افتد بستگی به رویه های هر شرکت هواپیمایی دارد.
– هدفون هایی که به صورت بسته بندی در اختیارتان قرار داده می شود نو نیستند، با اینکه هدفون ها در بسته بندی نایلونی قرار دارند، ولی نو نیستند. هدفون ها بعد از استفاده، تمیز شده و دوباره بسته بندی می شوند.
– مهمانداران هیچ کد رمز یا چیزی شبیه به آن بین خود ندارند، عبارت های استاندارد و علائم سرویس وجود دارد، ولی هیچ رمز پنهان و خاصی در کار نیست.
– هیچ محدودیتی در مقدار اسنکی که مسافران می توانند درخواست کنند وجود ندارد، ولی بستگی به این دارد که چطور درخواست کنید. تا زمانی که به اندازه کافی اسنک فراهم باشد، هیچ محدودیتی وجود ندارد. ولی اگر مؤدبانه درخواست نکنید، ممکن است درخواستتان پذیرفته نشود.
– هیچ تفاوتی وجود ندارد! مهمانداران مرد و زن پیش از استخدام، فرایند دقیقاً یکسانی (از جمله ارزیابی های روانی) را طی می کنند.
– وضعیت های اضطراری پزشکی متفاوت نیازمند رویه های متفاوت هستند
– اگر به خارج سفر می کنید، به خودتان لطفی کنید و خودکار به همراه داشته باشید.
– مهمانداران ۳۰۰ بار در هر پرواز سلام می کنند، و تنها حدود ۴۰ نفر جوابشان را می دهند. گفتن «سلام» مهم ترین کلمه ای است که باعث می شود مهماندار هواپیما از شما خوشش بیاید.
– قوانین واقعاً به مهمانداران اجازه نمی دهد که ساک شما را برایتان در محفظه بالای سر قرار دهند، هر چند می توانند در این کار به شما «کمک» کنند.
– کیفیت غذای هواپیما هیچ چیز برتری نسبت به ظاهر آن ندارد. غذای هواپیما واقعاً برایتان بد است. غذای هواپیما به خاطر نمک، شکر، چربی و محتویات کربوهیدرات آن از لحاظ مواد مغذی کاملاً بی مصرف است. خوردن چنین نوع غذایی هر از گاهی ایرادی ندارد، ولی اگر مدام با هواپیما سفر می کنید بهتر است که به دنبال گزینه های دیگری باشید.