وزیروزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: فروش بلیت چارتری از اول بهمن ماه غیرقانونی است، قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضا است اما آنچه که ما در بازار نسبت به آن نظارت خواهیم داشت این است که از اول بهمنماه فروش بلیت برنامهای به صورت چارتری ممنوع خواهد بود و اگر شرکت و ایرلاینی […]
وزیروزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: فروش بلیت چارتری از اول بهمن ماه غیرقانونی است، قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضا است اما آنچه که ما در بازار نسبت به آن نظارت خواهیم داشت این است که از اول بهمنماه فروش بلیت برنامهای به صورت چارتری ممنوع خواهد بود و اگر شرکت و ایرلاینی اقدام به این کار کند تخلف کرده است.
به گزاش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت های پردیس در جمع خبرنگاران گفت: امروز این توفیق را داشتیم که عملیات اجرایی احداثات باقی مانده در شهر جدید پردیس را که شامل بزرگراه ها، تونلها و تاسیسات زیربنایی هست، در ۲ قرارداد که هر کدام به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد آغاز کنیم، در این راستا شاهد آغاز عملیات تکمیلیمطالعات متروی پردیس به طول ۲۴ کیلومتر بودیم که بنا بر این قرارداد قرارگاه خاتم قرار است طی ۴۸ ماه اقدامات را به پایان برساند تا پروژه طی زمان ۴ سالی که در قرارداد پیش بینی شده است به ثمر رسیده و مردم عزیز ما بتوانند در منطقه شهرستان پردیس از فرصت مترو استفاده کنند.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص بحث افزایش قیمت مصالح ساختمانی و بحث توزیع کارت های اعتباری در این حوزه بیان کرد: در این حوزه تمام تلاش ما این است که بتوانیم برای شرکتهای تولید کننده بازار فراهم کنیم. امروز در بخش مصالح ساختمانی رکود وجود دارد، بنابراین طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای این بوده است که سیستمها و مشوقهایی را برای پایین آوردن و کنترل قیمت تمامشده مسکن اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه این طرح و قیمت تمامشده مسکن برای اقشار هدف صورت میگیرد، گفت: این یکی از روشهای ماست و راهحل دوم ما این است که به سازندگان مسکن در قراردادهای مشارکتی زمینهایی واگذار کنیم تا برای پروژههایی که این سازندگان در آنها مشارکت میکنند، بازده اقتصادی داشته باشد.
وی با بیان اینکه این دو آیتم برای توانمندسازی مردم به ویژه اقشار کمدرآمد و متوسط جامعه است، تصریح کرد: تلاش ما این است تا با سهولت بیشتری مردم را خانهدار کنیم.
به گفته اسلامی ۴۰ درصد قیمت ساختمان را قیمت مصالح تشکیل میدهد و مصالح سهم ۴۰ درصدی در قیمت تمام شده مسکن را دارد. پیش بینی ما این است که با ارائه مصالح ساختمانی به صورت انبوه به سازندگان مسکن میتوانیم مصالح را با تخفیف ۱۵ درصدی در قیمتها به سازندگان ارائه دهیم. از این رو قاعدتا قیمت تمام شده مسکن هم کاهش پیدا میکند.
این مقام مسئول همچنین درخصوص تغییرات وزارت راه و شهرسازی در حوزه سیاستهای مسکن بیان کرد: تغییرات مدیریتی برای ایجاد یکپارچگی و همگرایی است، تلاش داریم در روزهای آتی برای پیشبرد برنامه های مصوب، برنامههایی را اجرایی کنیم تا از این پس به جای حرف، تنها شاهد اجرا باشیم.
وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: فروش بلیت چارتری از اول بهمن ماه غیرقانونی است، قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضا است اما آنچه که ما در بازار نسبت به آن نظارت خواهیم داشت این است که از اول بهمنماه فروش بلیت برنامهای به صورت چارتری ممنوع خواهد بود و اگر شرکت و ایرلاینی اقدام به این کار کند تخلف کرده و شرکت هواپیمایی باید با آن برخورد کند.
طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:
اجرای زیرساخت های اصلی شهر جدید پردیس به ویژه در فاز ۵ و ۹ جدید
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، گفت: اجرای زیرساخت های اصلی شهر جدید پردیس به ویژه در فاز ۵ و ۹ جدید میتواند عقبماندگیهای ما در حوزه محوطهسازی و آمادهسازی را نسبت به ساخت ابنیه مسکن مهر کاهش داده و مشکلات عمده موجود در حوزه تحویل واحدهای مسکن مهر را به پایان برساند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری جهت آغاز عملیات اجرایی زیرساختهای پردیس و مطالعات فاز ۲ قطاربرقی تهران-پردیس بین شرکت عمران شهرهاي جدید و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا با بیان اینکه سیاست ایجاد شهرهای جدید به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی کشور به شمار میرود، گفت: امروز پس از گذشت سه دهه شاهد آثار و نتایج ارزشمند تحقق این سیاست در نظام شهری کشورمان هستیم که پردیس با اسکان جمعیت قابل توجهی در زمان حاضر نمونه موفقی از آن به شمار میرود.
طاهرخانی با بیان اینکه با اجرای برنامه مسکونی ۸۰ هزار واحدی در شهر جدید پردیس انتظار افزایش جمعیت ساکن در این منطقه را تا چهارصد هزار نفر داریم، گفت: در صورت تحقق این امر قطعا زیرساخت ها و خدمات فعلی این شهر پاسخگوی نیاز ساکنان نخواهد بود. در این راستا اقدام به آغاز عملیات اجرایی بخش عمده ای از زیرساختهای این شهر کردیم که آغاز مطالعات قطار برقی تهران-پردیس و همچنین زیرساختهای اصلی آن از جمله مسیرهای ارتباطی و راههای دسترسی از نمونههای آن به شمار میرود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعا نمونه این برنامه را در سایر شهرهای جدید نیز با توجه به ظرفیتهای آنها و بدون اتکا به منابع عمومی دولتی اجرا خواهیم کرد. وی در این راستا افزود: استقرار ۴۰۰ هزار نفری در پردیس طی سالهای پیشرو امکان دسترسی به این کلانشهر تهران و این شهر جدید را تنها با استفاده از آزادراه موجود با مشکلات بسیاری روبهرو خواهد کرد که قطعا به ثمر رسیدن پروژه قطار برقی با پیگیری مسئولان میتواند نویدبخش اتفاقات خوبی در این حوزه باشد.
به گفته این مقام مسئول، اقدامات قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت راهسازی عمران ایران در آماده سازی و اجرای زیرساخت های اصلی شهر جدید پردیس به ویژه در فاز ۵ و ۹ جدید میتواند عقبماندگیهای ما در حوزه محوطهسازی و آمادهسازی را نسبت به ساخت ابنیه مسکن مهر کاهش داده و مشکلات عمده موجود در حوزه تحویل واحدهای مسکن مهر را به پایان برساند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اماده سازی تولید مسکن را برای عرضه و تولید مسکن را سومین موضوع تفاهم نامه های امضا شده در روز جاری اعلام کرد و گفت: آماده سازی حدود ۲۰۰ هکتار اراضی جدید برای تولید و عرضه مسکن در محدوده قانونی شهر جدید پردیس در این تفاهمنامههای پیشبینی شده که عملیات اجرایی آن امروز آغاز و در نهایت باعث تنوع بخشی در ساختار جمعیتی و کالبدی پردیس خواهد شد. طاهرخانی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال پیشنهادات خوبی از سوی دولت با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی در قالب تبصره ۸ به مجلس ارایه شده که امید داریم با حمایت نمایندگان محترم تهران این پیشنهادات با همان ساختارهای گفته شده به تصویب برسد چراکه ظرفیتی را در اختیار شرکت عمران قرار می دهد تا با تمامی منابع داخلی خود وارد میدان شده و موضوع مسکن مهر را که در برخی شرایط به تهدید تبدیل شده است را به فرصت تبدیل کند. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما ایجاد محیط های مسکونی مناسب در شهرهای جدید را از تکالیف اساسی خود می دانیم، گفت: قطعا در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد چراکه اگر سرمایه گذاری مناسبی در این بافت ها نداشته باشیم شهرهای مذکور را در آینده ای نه چندان دور با تهدید روبه رو خواهیم کرد.