ابوالقاسم رحیمی انارکی با تاکید بر الزامات اتحاد استراتژیک بانک‌ها گفت: خیلی به موضوع اتحاد استراتژیک از سوی بانک‌ها توجه نشده است و پیش از اتحاد سرمایه‌ای باید زمینه اتحاد غیرسرمایه‌ای بانک‌ها فراهم شود. پنل «میزگرد اتحاد استراتژیک بانک‌ها» در حاشیه هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در برج میلاد با حضور مدیران […]

ابوالقاسم رحیمی انارکی با تاکید بر الزامات اتحاد استراتژیک بانک‌ها گفت: خیلی به موضوع اتحاد استراتژیک از سوی بانک‌ها توجه نشده است و پیش از اتحاد سرمایه‌ای باید زمینه اتحاد غیرسرمایه‌ای بانک‌ها فراهم شود.
پنل «میزگرد اتحاد استراتژیک بانک‌ها» در حاشیه هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در برج میلاد با حضور مدیران عامل بانک مسکن، بانک ملت، بانک آینده و رییس پژوهشکده پولی و بانکی و دبیر همایش برگزار شد.
ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن در این میزگرد در پاسخ به سوالی درباره ضرورت اتحاد استراتژیک بانک‌ها در حوزه فناوری اظهار داشت: من فکر می‌کنم خیلی به موضوع اتحاد استراتژیک از سوی بانک‌ها توجه نشده است اما باتوجه به وضعیت حاکم بر شبکه بانکی و هزینه‌های قابل توجه در بخش‌های مختلف می‌توان از طریق اتحاد استراتژیک بانکها، بنیه مالی و عملکرد بهتر و روبه رشدی برای بانکها ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اتحاد استراتژیک بانک‌ها انتخاب نیست بلکه به یک ضرورت تبدیل می‌شود، افزود: اینکه این موضوع در دستور کار همایش قرار گرفته بسیار جای خرسندی دارند. اتحاد استراتژیک برای تمام بانک ها اعم از تخصصی و تجاری ضرورت دارد و ما موارد مشترکی داریم که می‌توانیم در خصوص آنها حتی با بانک های تجاری یک اتحاد استراتژیک داشته باشیم.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: بانک‌های تجاری و تخصصی به صورت عام در بسیاری از موارد با یکدیگر حوزه های کاری مشترک دارند و فقط در یکسری امور تخصصی اشتراک منافع ندارند.
رحیمی انارکی با بیان اینکه در شرایط فعلی قطعا اتحاد استراتژیک بانک‌ها به صورت گسترده قابل اجرا نیست، به لزوم یک فرهنگ مشترک بین شبکه بانکی اشاره کرد و گفت: حتی با وجود الگوبرداری از این موضوع از کشورهای دیگر، ما باید برای اجرای این الگوها در داخل فرهنگ سازی کنیم، بنابراین ابتدا به اتحاد بین بانک ها نیاز داریم.
مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: بنابراین برای تحقق اتحاد استراتژیک بانک ها، پیش از اتحاد سرمایه ای به اتحاد غیرسرمایه ای توجه شده که ما نیز باید ابتدا به این موضوع توجه کنیم تا زمینه اتحاد سرمایه ای بانک ها فراهم شود.

 

مدیرعامل بانک سینا:
ایجاد مزیت رقابتی از سوی بانک‌ها یک ضرورت است

در مراسمی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران، روسای ادارات و کارکنان بانک سینا از ۴ خدمت جدید همراه بانک سینا رونمایی شد.
مهندس پیشرو مدیرعامل بانک در این مراسم با بیان آنکه امروزه ایجاد مزیت رقابتی از سوی بانک‌ها یک ضرورت است، گفت: ما در صنعت بانکداری به معماری چابک و سریع احتیاج داریم تا پاسخگوی نیازها باشیم و برای باقی ماندن در عرصه رقابت هم باید زیرساختهای جدیدتری را پیاده سازی کنیم. بانک سینا به عنوان بانکی مشتری مدار، همواره به این مهم توجه داشته و سعی کرده با خلق ایده‌ها و فناوری‌های نوین و ارائه خدمات به روز، همواره در مسیر جلب نظر و تامین سلایق مختلف مشتریان گام بردارد. به همین منظور در کمتر از چند ماه از به روزرسانی همراه بانک سینا، شاهد بهره برداری از خدمات جدیدتری در این سامانه هستیم که استفاده از آن می تواند کمک موثری در انجام بهینه و مطلوب خدمات بانکی هموطنان باشد.
در ادامه مراسم از ۴ خدمت حسابداری شخصی، خرید شارژ با تکانک، سرویس قبوض پیامکی و سرویس پرداخت قبض شتابی رونمایی شد. با سرویس حسابداری شخصی امکان دسته بندی هزینه ها و درآمدها طبق سلیقه کاربر فراهم شده و با سرویس خرید شارژ با تکانک با تکان دادن گوشی در هر بخش از همراه بانک می توان به آسانی شارژ خرید.
با استفاده از سرویس قبوض پیامکی، قبض‌های تلفن، برق، گاز، آب و مانند آن که به صورت پیامک ارسال می شود به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت قبض انتقال می‌یابد و بدون نیاز به ورود اطلاعات اضافی توسط مشتری قابل پرداخت خواهد بود. با خدمت پرداخت قبض شتابی هم پس از اضافه کردن کارت شتابی به لیست کارت‌ها به صورت دستی، امکان انتخاب کارت‌های شتابی در منوی پرداخت قبض به عنوان مبدا پرداخت وجود دارد. این قابلیت برای کاربران مهمان (کاربرانی که نام کاربری و رمز عبور از شعبه دریافت نکرده و با استفاده از شماره موبایل خود وارد موبایل بانک شده اند) نیز وجود دارد.
گفتنی است پیشتر نیز ۵ خدمت پی بوم، پیامد، نقشه شعب و خودپردازها، سام (سامانه انتقال وجه مشتریان حقوقی) و انتقال وجه دوجانبه در نرم‌افزار همراه بانک سینا به بهره برداری رسیده بود.