رئیس هیات مدیره بیمه دانا، اجرای طرح “مهردانا” را موجب تقویت شاخص‌های اقتصادی کشور و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری در گفتگویی، حمایت کامل اعضای هیات مدیره این شرکت به نمایندگی از سهامداران را از طرح “مهردانا” اعلام […]

رئیس هیات مدیره بیمه دانا، اجرای طرح “مهردانا” را موجب تقویت شاخص‌های اقتصادی کشور و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری در گفتگویی، حمایت کامل اعضای هیات مدیره این شرکت به نمایندگی از سهامداران را از طرح “مهردانا” اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از محورهای اساسی در بحث تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز هست، توانمند‌سازی ساختار اقتصاد کشور، پایه‌ریزی اقتصاد جامعه از طریق گسترش عدالت، ارتقای توان داخلی و عبور از تنگناهای اقتصادی است که اجرای طرح مهر دانا در حوزه بیمه‌ای، ضمن اینکه در بعد اجتماعی از اقشار کم درآمد حمایت می‌کند، عامل تعیین‌کننده‌ای در جهت بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه خواهد بود. وی، حمایت مدیران و عوامل اجرایی را از طرح “مهردانا “مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: این طرح با ایجاد امنیت و اطمینان برای مردم جامعه از طریق تهیه بیمه‌نامه با استفاده از تسهیلات بانکی بدون ضامن و بدون نیاز به مراجعه به بانک، زمینه گسترش فعالیت‌های تولیدی و خدماتی را فراهم می‌کند.
دکتری جعفری، ایجاد ثبات در جامعه و کاهش اضطراب مردم از طریق جبران خسارت‌ها را از رسالت اصلی شرکت‌های بیمه بطور عام و طرح مهردانا بطور خاص اعلام کرد و افزود: ارتقاء و پیشرفت صنعت بیمه ارتباط مستقیمی با رشد و توسعه اقتصادی دارد و می‌تواند با افزایش ضریب نفوذ بیمه از طریق گسترش فرهنگ بیمه و تنوع بخشی به بسته‌های بیمه‌ای، تقویت و توسعه شاخص‌های اقتصادی را به دنبال داشته باشد. « “مهر دانا” طرحی است که بین بیمه دانا و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شده که به موجب آن قشر وسیعی از جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و سهامداران سهام عدالت، به دفاتر نمایندگی بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کرده و می‌توانند بدون پیش پرداخت، کارمزد و مراجعه به بانک، با دریافت تسهیلات مالی، بیمه‌نامه‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.
رییس کل بیمه مرکزی:
تفکر استراتژیک باید در شرکت‌های بیمه نهادینه شود
رییس کل بیمه مرکزی گفت: برنامه ریزی طراحی راهبردی و هدف گذاری از الزامات توسعه بنگاه های اقتصادی به شمار می آید و به همین خاطر تفکر استراتژیک باید در شرکت های بیمه ای نهادینه شود.
غلامرضا سلیمانی امیری در بازدید از شرکت بیمه معلم با ابراز خرسندی از عملکرد این شرکت، گفت: با توجه به دانش فنی و ظرفیت های موجود در شرکت بیمه معلم و همچنین نیروی انسانی کارآزموده انتظار نهاد ناظر این است که سهمی بیش از سه و نیم درصد سهم بازار بیمه را به خود اختصاص دهد.
رییس کل بیمه مرکزی بحث رقابت بین شرکتهای بیمه را زمینه‌ساز خدمات رسانی بهتر صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: رتبه بندی شرکت های بیمه به نوعی احترام به مشتری است و از سوی دیگر می‌تواند بستر لازم را برای پویایی هرچه بیشتر صنعت بیمه آماده کند. وی از جامعه فرهنگیان کشور به عنوان یکی از گروه های مهم هدف بیمه های زندگی یاد کرد و افزود علاوه بر بیمه های زندگی و درمان می توان از پتانسیل بالای جامعه فرهنگیان برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه استفاده کرد. رییس شورای عالی بیمه با برشمردن ضرورت های توجه بیشتر مدیران عامل و اعضای هیلت مدیره شرکت های بیمه به نرخ و شرایط قراردادهای بزرگ بیمه ای تصریح کرد: دقت و حساسیت کافی در هنگام عقد قراردادهای کلان می تواند ریسک صنعت بیمه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و توانگری مالی شرکتها را در سطح مطلوبی حفظ کند. سلیمانی توجه ویژه شرکت‌های بیمه به بازارهای خارجی از جمله عراق و آذربایجان را یک فرصت جدی ارزیابی کرد و گفت مبادلات بیمه‌ای دوجانبه باید حساب شده و با نظر گرفتن منفعت طرفین باشد و شرکت‌های بیمه می‌توانند با ورود به این بازارها وضعیت خود را بهبود ببخشند.