مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد در سال ۹۷ بانک مسکن در پایش کارتها و محصولات کارتی رتبه «کاملا مطلوب» را کسب کرده است. گزارش ها حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۵ بانک مرکزی بخشنامه ای را مبنی بر اساس استاندارد و بخشنامه موصوف صادر کرد، که بانک ها […]
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد در سال ۹۷ بانک مسکن در پایش کارتها و محصولات کارتی رتبه «کاملا مطلوب» را کسب کرده است.
گزارش ها حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۵ بانک مرکزی بخشنامه ای را مبنی بر اساس استاندارد و بخشنامه موصوف صادر کرد، که بانک ها تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۹۷ کلیه محصولات کارتی خود را بر اساس استاندارد و بخشنامه موصوف صادر کنند. بر این اساس طی مدت اخیر بانک مسکن نیز با پایش کارتها و محصولات کارتی خود و با اعمال اصلاحات لازم نسبت به انطباق با این بخشنامه اقدام کرد. در نتیجه بانک مرکزی در تاریخ ۲۵ فروردین با ارایه گزارش عملکرد سال ۹۷ شبکه بانکی، شرایط انطباق بانکها با بخشنامه مذکور را ارزیابی کرد. بر اساس این ارزیابی صورت گرفته، بانک مسکن دارای رتبه «کاملا مطلوب» در این خصوص بوده است. ساسان شیردل، مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با تاکید بر این موضوع که در شبکه بانکی کشور، برخی محصولات کارتی مانند بن کارت، کارت هدیه و سایر کارتهای بانکی وجود دارد، گفت: نکته مهم این است که این کارتها بر اساس استانداردهای مشخص شده بانک مرکزی قرار گیرد. شیردل دو نکته را در این خصوص مهم دانست و گفت: نخست این که باید یک مکانیزم مشخص در بانکها وجود داشته باشد که کارتهای ایجاد شده استانداردهای بانک مرکزی را رعایت کند و موضوع دوم این است که بانکها از تراکنشهایی که خارج از استانداردهای موجود در بانک مرکزی است، جلوگیری کنند.