روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه تبریک گفت. در این بیانیه، آمده است: امروز که به یمن فناوری‌‌های نوین ارتباطی سرعت ارسال و انتقال اطلاعات به کسری از ثانیه تقلیل یافته، باید اثرگذاری، نوع نگرش و تقویت جایگاه‌ها، متناسب با […]

 

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

در این بیانیه، آمده است: امروز که به یمن فناوری‌‌های نوین ارتباطی سرعت ارسال و انتقال اطلاعات به کسری از ثانیه تقلیل یافته، باید اثرگذاری، نوع نگرش و تقویت جایگاه‌ها، متناسب با این تغییر باشد.

در این بیانیه مطرح شده است: نامگذاری ۲۷ اردیبهشت ماه به نام ارتباطات و روابط‌عمومی گویای این مهم است که امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژه‌ای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی به نحو شایسته انعکاس نمی یابد.

روابط عمومی ارتش تاکید کرد: تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان، از اصول اساسی هر سازمان و به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حیات اجتماعی آن به شمار می‌رود، اما ارتباط صرفا مبادله‌ اطلاعات در باره‌ی واقعیت‌های سخت افزاری نیست. بلکه ارتباط به معنای‌تبادل‌افکار، ‌احساسات، عقاید و تجربیات نیز هست و از منظر اجتماعی ارتباط بین اجزای جامعه رشد و بقای جامعه را تضمین می‌کند.

تولید داخلی ۶۰ درصد بازار تجهیزات پزشکی را تامین می کند

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازار ۲ و نیم میلیارد دلاری این اقلام در ایران گفت: تولیدات داخلی به لحاظ عددی ۶۰ درصد محصولات و ملزومات مورد نیاز کشور را تـأمین می‌کند.

سید حسین صفوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث) و تأثیر آن در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی افزود: به طور کلی بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور ۲ و نیم میلیارد دلار به خود اختصاص داده که ۳۵ درصد ارزش دلاری آن مربوط به محصولات تولید داخل و ۶۵ درصد مابقی مربوط به واردات است.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد محصولات و ملزومات مورد نیاز را به لحاظ عددی تولیدات داخل تـأمین می‌کند و ۴۰ درصد، مربوط به تجهیزات و ملزومات خارجی در حوزه های مختلف دندانپزشکی، آزمایشگاهی است. مدیرکل تجهیزات وملزومات پزشکی با بیان اینکه مواد اولیه تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل از طریق ارز رسمی و دولتی حمایت می‌شود، گفت: تعرفه برخی از اقلام مصرفی هم که در حوزه ملزومات تولید داخل مورد استفاده قرار می‌گیرند، با سایر ملزومات غیرپزشکی مشترک است و با ارز نیمایی تهیه می‌شود. صفوی افزود: برگزاری نمایشگاه ایران هلث می‌تواند نتایج بسیار موثری را در حوزه واردات و ارتقای تولیدات و تجهیزات پزشکی و ملزومات آن در کشور داشته باشد.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث) ۱۹ تا ۲۲ خرداد در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران با شعار «نمایشی بی‌نظیر برای ارتقای سلامت جامعه» برگزار می شود.

تشخیص آلزایمر ۳۰ سال قبل از بروز علائم اولیه

محققان دانشگاه جان هاپکینز موفق به شناسایی نشانگرهای زیستی (بیومارکر) شده‌اند که قادر به تشخیص آلزایمر ۳۰ سال قبل از بروز علائم اختلال شناختی است.

بسیاری از روش‌های درمانی آلزایمر هنگام بروز علائم و پیشرفت بیماری کارساز نیستند، ولی چنانچه این بیماری سال‌ها قبل از بروز علائم اولیه تشخیص و درمان موثر اتخاذ شود، می‌توان از انحطاط سیستم عصبی جلوگیری کرد و شاهد بهبود قابل ملاحظه‌ای بود. متاسفانه در حال حاضر چارچوب تشخیصی موثری برای پیش بینی بیماری وجود ندارد و آزمایش خون، پت اسکن، آزمون‌های چشم و آزمایش‌های بویایی می‌تواند کاهش عملکرد شناختی را در مراحل اولیه تشخیص دهند. محققان همواره به دنبال نشانگرهای زیستی مورد تایید برای پیش‌بینی و تشخیص بیماری بوده اند تا بتوانند بیماری را سال‌ها قبل از بروز علائم اولیه تشخیص دهد.

محققان دانشگاه جان هاپکینز اطلاعات پزشکی مربوط به ۲۹۰ داوطلب پر خطر را به مدت ۲۰ سال مورد بررسی قرار دادند. این افراد هر ساله تحت آزمون‌های شناختی، اسکن مغزی و آزمایش مایع مغزی نخاعی قرار گرفتند. از میان این افراد ۸۱ نفر با علائم آلزایمر یا اختلال شناختی ضعیف تشخیص داده شدند و تمام آزمایش‌های پزشکی و شناختی آنان مورد بررسی مجدد قرار گرفت. بررسی تصاویر MRI‌ نشان داد سه تا ۹ سال قبل از بروز هر گونه علائم اولیه اختلال شناختی، حجم بخشی از مغز به نام لوب گیجگاهی کاهش می‌یابد. بخشی از مهمترین مسئولیت‌های این بخش درک زبانی، ذخیره اطلاعات جدید و پردازش اطلاعات حواس شنوایی و بویایی است.