رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه استفاده از اتوبوسهای کهنه برای جابهجایی مسافران در حال حاضر فقط در حد ایده است، گفت: از شهردار خواستهایم به جای این کار به موضوع اتوبوسهای برقی توجه کنند. استفاده از اتوبوسهای برقی به جای اتوبوسهای دستدوم محمد علیخانی در ارتباط با […]
رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه استفاده از اتوبوسهای کهنه برای جابهجایی مسافران در حال حاضر فقط در حد ایده است، گفت: از شهردار خواستهایم به جای این کار به موضوع اتوبوسهای برقی توجه کنند. استفاده از اتوبوسهای برقی به جای اتوبوسهای دستدوم
محمد علیخانی در ارتباط با موضوع استفاده شهرداری از اتوبوسهای دستدوم اظهار داشت: خرید این اتوبوسها ابتدا در حد شایعه بود تا اینکه موضوع به شخص شهردار رسید و وی نیز به مسئله خرید این اتوبوسها اشاره داشتند. وی افزود: روز گذشته با شهردار در این زمینه صحبت کردم و درخواست دادم که به جای ورود اتوبوسهای دستدوم به استفاده از اتوبوسهای برقی توجه شود و ابتدا از طریق فراخوان این اقدام مدنظر قرار گیرد و اگر به جوابی نرسیدیم گزینههای بعدی را پیگیری کنیم. علیخانی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مخالف ورود اتوبوسهای دستدوم هستم،گفت: بسیاری از شرکتها آمادگی دارند که در زمینه اتوبوسهای برقی اقدامات لازم را انجام دهند. وی در پاسخ به اینکه چرا باید از اتوبوسهای کهنه در پایتخت برای انتقال و جابهجایی شهروندان استفاده شود، گفت: این مسئله به مشکلات مالی باز میگردد و همه موضوعات مطرح شده در حال حاضر فقط در حد ایده است.
انجام ۱۰۰۰ پروژه مشترک با وزارت دفاع
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پروژههای زیادی با وزارت دفاع داریم و شاید تعداد آنها حدود هزار پروژه مشترک باشد.
محمد سعید سیف درباره وضعیت شغلی فارغالتحصیلان گفت: به تازگی یک بخش جدید برای رصد و پایش مستمر اشتغال فارغالتحصیلان به سایت مپفا اضافه شده است. این سایت در واقع به کمک دانشگاهها هر سال آمار اشتغال فارغالتحصیلان را بررسی و اعلام میکند. به عنوان مثال آخرین آمار سال ۹۷ در خرداد ماه امسال اعلام میشود. وی ادامه داد: هر سال این رصد انجام خواهد شد تا هم روند اشتغال در کل کشور مشخص شود و هم هر دانشگاهی با توجه به آماری که به دست میآورد، بداند در رشتهها و گرایشهای متفاوت چه اتفاقی میافتد و در واقع چه گرایشی رو به بهبود و یا چه گرایشی رو به افول است. علاوه بر اینها آمارهای اشتغال که از سوی سایت مپفا ارائه میشود، میتواند در بازنگری دروس، رشتهها و پذیرش دانشجو کمک کند. سیف درباره حذف رشتههایی که بازار کار ندارد و تاثیر آن در رشد جمعیت بیکاران کشور گفت: این سیاست وزارت علوم نبوده است. افرادی که در این رشتهها تحصیل کردند در زمان دیپلم به وزارت علوم فشار میآورند که رشتهها و ظرفیتها را افزایش دهند، وزارت علوم نیز با کمک دولت تلاش کرد تا ظرفیت مورد نیاز را ایجاد کند. از این رو ظرفیتها ایجاد شد تا یک عده بیشتری به دانشگاه راه پیدا کنند. اگر رشته و ظرفیتها افزایش پیدا نمیکرد، برخی به وزارت علوم شکایت میکردند که چرا پذیرش دانشجو را گسترش نمیدهید. مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: این ایراد به وزارت علوم مربوط نمیشود، بلکه به مردم، دولت و وزارتخانههایی مربوط است که به افزایش ظرفیت علاقهمند بودند. حال باید بعد از این تجربه، ظرفیتها و رشتهها کنترل و توسط نیاز بازار در نظر گرفته شود.
لزوم حفظ مجسمههای پایتخت
یک عضو کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم حفظ مجسمههای پایتخت تاکید کرد.
احمد مسجد جامعی با اشاره به بزرگداشت روز «عمر خیام» با بیان این که در پارک «لاله» مجسمه «خیام» وجود دارد که سازنده آن استاد «ابوالحسن صدیقی» است این مجسمه با سنگ مرمر ساخته شده است و یک سال هم ساخت آن به طول انجامیده است، اظهارکرد: متاسفانه این مجسمه در محاصره درختان است و کسی آن را نمی بیند. این عضو کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مجسمهها میراث شهری تهران هستند و باید حفظ شوند، گفت: مجسمه «فردوسی» نیز یکی از مجسمههای بهنام شهر است که حیف است که صدمه ببیند. مسجد جامعی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به این که در کنار شورای اسلامی شهر تهران خیابان «خیام» وجود دارد اما متاسفانه هیچ المانی از «خیام» در آن دیده نمیشود،اظهارکرد: اگر قرار باشد مجسمه ای از خیام داشته باشیم بهترین مکان همین خیابان خیام است. این عضو کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود و با اشاره به این که باید این مجسمهها حفظ شوند، گفت: روند آسیبرسانی به این مجسمهها باید متوقف شود.