روابط عمومی‌ها در توسعه نظام ارتباطی جامعه‌، آگاه‌سازی افکار عمومی‌، رضایت‌مندی و جلب مخاطب، تفاهم و همدلی، نقش روشنگر و اساسی دارند. مسعود بادین نایب رییس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا که در جمع مدیران روابط عمومی سازمان‌های متبوع وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه سخن می گفت، با تاکید بر […]

روابط عمومی‌ها در توسعه نظام ارتباطی جامعه‌، آگاه‌سازی افکار عمومی‌، رضایت‌مندی و جلب مخاطب، تفاهم و همدلی، نقش روشنگر و اساسی دارند.
مسعود بادین نایب رییس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا که در جمع مدیران روابط عمومی سازمان‌های متبوع وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه سخن می گفت، با تاکید بر ارتباط سازنده با رسانه ها، گفت: از جمله ابزارها و شیوه های مهم و کلیدی روابط عمومی ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، رسانه ها هستند. روابط عمومی که نتواند ارتباط و تعامل مناسبی با فعالان رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم و موثر در امر فرهنگ سازی برقرار کند در کار خود موفق نخواهد بود. مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه، ضمن تشریح اهم فعالیت ها ی بیمه آسیا در حوزه خدمت رسانی به زیاندیدگان به ویژه حادثه سیل اخیر در کشور، توانمندی مالی و فنی بیمه آسیا را یکی از ویژه گی های برتر این شرکت توصیف کرد که به واسطه آن، توانست در کوتاه ترین زمان ممکن، به یاری بیمه گذاران تحت پوشش خود بشتابد. در این نشست، سید مالک حسینی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تقدیراز فعالیت های بیمه آسیا در حوادث اخیر، بر نقش تاثیر گذار صنعت بیمه در حمایت از فعالیت های اقتصادی در کشور در برابر حوادث غیرمترقبه ، تاکید کرد. وی تصریح کرد، در ارتباط با شرایط بحرانی از جمله در زمان بروز حوادث سیل و زلزله، روابط عمومی سازمان ها ی اقتصادی، باید با جدیت و دقت لازم، تجربیات موفق خود را در این باره مستند سازی کنند تا ادبیات مناسبی در این زمینه در فضای رسانه ها ایجاد شود. همچنین در این نشست، مدیران روابط عمومی مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، با طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مرتبط با اطلاع رسانی از جمله گرامیداشت روز خبرنگار و تشکیل این نشست ها در استان های سیل زده، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

روند رو به رشد بیمه “ما” در هشتمین سال فعالیت
سود هر سهم شرکت سهامی بیمه “ما” در سال هشتم فعالیت خود ۴۴۰ ریال اعلام شد که در رده سوم در میان شرکت‌های بیمه خصوصی در بازه زمانی مشابه قرار دارد. بیمه “ما” با تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ و اعلام سود ۴۴۰ ریالی در مجمع عمومی عادی سالیانه خود، در مقایسه عملکرد شرکت های بیمه ای در سال هشتم فعالیت خود در بازه زمانی مشابه، سوم شد. بر اساس این گزارش، بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، شرکت بیمه “ما” با وجود افزایش سرمایه۵۰ درصدی در سال ۱۳۹۷، موفق به ارتقای سود خالص و تحقق ۴۴۰ ریال سود در سال مالی منتهی به۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ شد. حجت بهاری فر مدیرعامل شرکت بیمه “ما”، افزایش سرمایه شرکت در راستای ارتقا و اصلاح ساختار مالی، افزایش ظرفیت نگهداری و مجوز قبولی اتکایی را از جمله اهداف تبیین شده در برنامه کاری شرکت عنوان کرد.

اعلام جزییات افزایش سرمایه بیمه سامان
پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بیمه سامان اعلام شد. شرکت بیمه سامان با انتشار یک اطلاعیه شفاف سازی در سامانه کدال اعلام کرد که با توجه به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار «مصوب ۱۷ مهر ماه ۹۵ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار» و گزارش توجیهی هیات مدیره به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۱.۵۰۰,۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، سایر اندوخته ها به منظور توسعه شبکه نفوذ و تعدد مراکز خدمات رسانی به بیمه گزاران، افزایش توان پذیرش ریسک و قابلیت انجام سایر فعالیت های غیر بیمه ای از جمله افزایش توان سرمایه گذاری، تحصیل اموال و دارائی های مورد نیاز شرکت و در نتیجه ارتقای رتبه توان گری مالی که در ۲۱ خرداد ماه ۹۸ به تصویب هیات مدیره رسیده را برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرد. لازم به ذکر است، درصد افزایش سرمایه بیمه سامان ۶۷ درصد و محل تامین آن از محل مطالبات و آورده نقدی، سود انباشته و اندوخته اعلام شده است.