بانک دی که درسال گذشته علیرغم چالش‌های نظام بانکی و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، موفق به کسب دستاوردهای قابل قبولی شد در سال جاری نیز قصد دارد با حرکت هدفمند و منسجم مطابق سند استراتژیک تدوین شده تا افق ۱۴۰۰و اجرای استراتژی‌های آن در مسیر ارزش آفرینی بهتر برای سهامداران و ذینفعان خود گام‌های […]

بانک دی که درسال گذشته علیرغم چالش‌های نظام بانکی و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، موفق به کسب دستاوردهای قابل قبولی شد در سال جاری نیز قصد دارد با حرکت هدفمند و منسجم مطابق سند استراتژیک تدوین شده تا افق ۱۴۰۰و اجرای استراتژی‌های آن در مسیر ارزش آفرینی بهتر برای سهامداران و ذینفعان خود گام‌های پر اقتداری بردارد. کاهش بهای تمام شده پول ، تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مشکوک‌الوصول در حوزه وصول مطالبات، بازگشایی نماد بانک و حمایت از قیمت در کنار کسب رتبه برتر امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک گوشه‌ای از موفقیت‌های بانک دی در سال ۱۳۹۷ است که با تلاش مضاعف مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره محقق شده است.
محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی درباره اهداف، برنامه‌ها و مهم‌ترین استراتژی‌های بانک در سال ۱۳۹۸ گفت: زمانی که قرار شد مسئولیت بانک دی را بپذیرم این بانک را جوان و آتیه دار ارزیابی کردم و با اتکا به این سرمایه عظیم و گران بها بر این باور بودم که می‌توان آینده درخشانی را برایش رقم زد. جوان بودن بانک دی به عنوان مهم‌ترین مزیت رقابتی این بانک، قابلیت انعطاف در برابر مدل‌های نوین بانکداری، قابلیت تغییر استراتژی‌ها و مدل‌های کسب و کار را تسهیل می‌کند و اعتماد من به دانش‌، توان و انگیزه نیروی جوان نتایج خوبی در پی داشت.

سرمایه‌های جوان، انگیزه اصلی برای پیوستن به بانک دی
مدیرعامل بانک دی افزود: من به جوان گرایی معتقد هستم و این تفکر را در سیستم جاری کردم . در سال گذشته توانستیم بهای تمام شده پول را کاهش دهیم و در زمینه وصول مطالبات و تعیین تکلیف پرونده های معوق و مشکوک الوصول عملکرد موفقی داشته باشیم تا جایی که در برخی از شعب مطالبات را به صفر نزدیک کردیم. بازگشایی نماد بانک و حمایت از قیمت سهام اتفاق دیگری بود که در سایه تلاش و همت همکاران به ثمر نشست. در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم از جمله کسب رتبه برتر امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک که حاصل خوشفکری و دانش تیم جوان این حوزه است.
محمدرضا قربانی گفت: بانک دی در سال جاری برای تداوم حرکت در مسیر تعالی و بهبود عملکرد و همچنین ارزش آفرینی مستمر برای ذینفعان با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌هایی که علیه کشور در جریان است و مد نظر قرار دادن شعار رونق تولید برنامه‌هایی را در سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار داده است. ما برای این که به موفقیت دست یابیم باید بازارهای هدف خود را به خوبی شناسایی و با آن‌ها تعامل سازنده‌ای داشته باشیم. بر اساس همین سیاست ، بانک دی تا افق ۱۴۰۰ در نظر دارد تمرکز ویژه‌ای بر روی بازارهای هدف خود داشته باشد.
وی اظهار کرد: بازارهای هدف بانک دی با توجه به توانمندی‌های آن و فرصت‌های موجود در بازار به دو بخش اصلی مشتریان حقیقی و حقوقی تقسیم‌بندی می‌شود. در بخش حقیقی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در وهله اول و مشتریان حقیقی متوسط جزو بازار هدف بانک می‌باشند. در بخش حقوقی هم شرکت‌های کوچک و متوسط و اصناف به عنوان بازار هدف بانک دی برگزیده شده‌اند. ما برای دستیابی به این هدف‌، سرعت و سهولت ارائه خدمات، امنیت و اعتبار ، خدمات تخصصی و ویژه، مشتری مداری و تمایز تنوع سبد خدمات غیربانکی و خدمات شخصی سازی شده و حرفه‌ای را به عنوان راهبرد بانک برای نفوذ به بازارهای هدف در نظر گرفته‌ایم . تمام این موارد در کنار وصول مطالبات غیرجاری و تعیین تکلیف مطالبات مشکوک الوصول و پرونده‌های مفتوحه در مراجع قضایی، فروش املاک و سرمایه‌گذاری‌های مازاد بانک برای بهبود کیفیت دارایی‌ها و بهبود کفایت سرمایه و ساختار مالی راهکارهایی است که به صورت جدی در دستور کار بانک قرار دارد.

تصویب سند استراتژیک بانک با همکاری نمایندگان تمامی واحدها
مدیرعامل بانک دی افزود: در سال ۱۳۹۷ موفق شدیم سند استراتژیک بانک را با همکاری نمایندگان تمامی واحدها، تدوین و تصویب کنیم. این سند که تا افق ۱۴۰۰ اهداف سازمان را ترسیم کرده است این امکان را ایجاد می‌کند تا مدیران ارشد بانک با چشم‌اندازی روشن و استفاده از مسیرهای معقول و منطقی، بهترین تصمیم ممکن را برای پیشروی سازمان در محیط پرشتاب کنونی اتخاذ نمایند. این اقدام بسیار ارزشمند است و برنامه هایی که در دفتر مدیریت برنامه‌ریزی استراتژیک با حضور مدیران و کارشناسان بانک طرح ریزی شده است در راستای ایجاد زیر ساخت‌هایی به منظور عملکردی اثربخش تر و کارا تر می‌باشد.
محمدرضا قربانی گفت: از جمله این زیر ساخت‌ها می‌‌توان به سیستم مدیریت و پایش فرآیندی اشاره نمود که این سیستم اجرای فعالیت‌های دارای ارزش را در زمان بهینه و با انعطاف‌پذیری موثر برای مشتریان تضمین می‌کند. همچنین سیستم مدیریت ریسک یکپارچه از دیگر برنامه‌های بانک در سال جدید است که با شناسایی، ارزیابی، سناریوسازی و پایش عملیات، بانک را برای اقدام به موقع در مواجهه با محیط متلاطم و بحران‌های محیطی و بازار توانا می‌کند.