با اپلیکیشن «بله» می‌توانید به راحتی خلافی خودروی خود را استعلام و پرداخت کنید. برای پرداخت خلافی خودرو دیگر نیازی نیست تا به شعبه بانک یا دستگاه خودپرداز مراجعه کنید و می‌توانید به راحتی و با نصب اپلیکیشن بله روی تلفن همراه خود در هر زمان و مکانی این کار را انجام دهید. «بله» تنها […]

با اپلیکیشن «بله» می‌توانید به راحتی خلافی خودروی خود را استعلام و پرداخت کنید.
برای پرداخت خلافی خودرو دیگر نیازی نیست تا به شعبه بانک یا دستگاه خودپرداز مراجعه کنید و می‌توانید به راحتی و با نصب اپلیکیشن بله روی تلفن همراه خود در هر زمان و مکانی این کار را انجام دهید.
«بله» تنها اپلیکیشن دو منظوره ایرانی است که در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت داده ورزی سداد، با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافته و علاوه بر امکانات همه پیام رسان‌های معمول، تراکنش‌های مالی نیز در بستر آن قابل انجام است. بانک‌های ملی ایران، سپه، صنعت و معدن، کشاورزی، پست بانک ایران، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، سامان، سینا، سرمایه، آینده، شهر، دی، ملت، تجارت، انصار، حکمت ایران، مهر اقتصاد و ایران زمین اکنون عضو این سامانه هستند و کاربران می‌توانند از مبدا این ۲۰ بانک، به تمام بانک‌های عضو شتاب، کارت به ‌کارت کنند.
خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبوض، دریافت موجودی کارت، صورتحساب، درخواست پول، پرداخت عوارض خروج از کشور و… از دیگر خدمات بانکی است که در این اپلیکیشن ارایه می‌شود.
متناسب با مأموریت‌های جدید بانک، محصولات جدید خلق می‌کنیم
دکتر شیری مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درجلسه بررسی عملکرد حوزه اعتباری‌ و وصول مطالبات بانک گفت: باید به دنبال خلق محصولات جدید متناسب با مأموریت‌ها و مسئولیت‌های قانونی بانک باشیم تا بتوانیم علاوه بر ایفای بهینه مسئولیت‌ها، مشتری و منابع جدیدی نیز جذب کنیم.
وی با اشاره به لزوم تقویت عوامل مؤثر برکاهش نرخ تجهیزمنابع تأکید کرد: باید برنامه‌های مناسبی برای حوزه اعتباری در دوبخش مولد و غیرمولد و همچینن وصول مطالبات تهیه و عملیاتی گردد تا بتوانیم در امر اشتغال‌زائی و رونق تولید کشور بیش‌ازپیش اثرگذار باشیم. شیری آموزش مستمر کارکنان را بسیارمهم برشمرد و افزود: هزینه‌‌کردن در این زمینه نوعی سرمایه‌گذاری است. درواقع همه واحدها باید نیازهای آموزشی تخصصی و کاربردی خودشان را در راستای سند تحول بانک احصاء کرده و با همکاری حوزه آموزش نسبت به اجرای آن اقدام کنند. مدیرعامل پست‌بانک‌ایران در ادامه ضمن تأکید بر رفع مشکل کسری نیروی انسانی واحدهای اجرائی گفت: بایستی روند اخذ مجوزهای لازم برای جذب نیرو هرچه سریعتر انجام شود تا واحدهای اجرائی به‌خوبی تقویت ‌شوند. وی حوزه‌ اعتباری بانک را بسیارمحوری و حیاتی دانست و تصریح کرد: بایستی با نظارت و کنترل بیشتر، برنامه تخصیصی را درراستای مأموریت‌های محوری بانک هدایت نمائیم.
شیری تأکید کرد: خدمت قرض‌الحسنه، ابزار مهمی برای تجهیزمنابع بانک و کمک به نیازمندان به ویژه جوانان است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده از این ابزار استفاده کرده و علاوه بر رفع احتیاجات ضروری هموطنان به ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه نیز کمک کنیم. وی خدمات ضمانت‌نامه را نیز ابزار مناسبی برای درآمدزائی، جذب‌ منابع و جذب مشتری دانست و افزود: شناسائی مشتریان خوشه‌ای، ابزار مناسبی است که هرمشتری چندین مشتری را با خود به بانک می‌آورد و همه شعب باید از این ابزار به خوبی استفاده کنند.
درآمد ۲۵ میلیارد ریالی بانک سپه از خودپردازها
بانک سپه در اردیبهشت ماه سال جاری درآمدی ۲۵ میلیارد ریالی از خودپردازهای خود کسب کرده است. در نتیجه افزایش تعداد خودپردازهای تراکنشی خارج شعبه، بانک سپه درآمد ۲۵ میلیارد ریالی در اردیبهشت ماه کسب کرده است. این بانک بزرگ دولتی که به زودی پذیرای پنج بانک و موسسه اعتباری جهت یکی از بزرگ‌ترین ادغام های پس از انقلاب خواهد بود این درآمد هنگفت را تنها از کارمزد های خودپرداز به دست آورده است. بانک سپه در اردیبهشت ماه مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال از درگاه خودپرداز ها کارمزد پذیرندگی اخذ نموده است.
همچنین این بانک در ماه مورد نظر مبلغ ۱۰۴ میلیارد ریال کارمزد صادرکنندگی را به سایر بانکها و موسسات اعتباری به جهت استفاده کارت های بانک سپه از سایر خودپرداز ها پرداخت کرده است. با کسر این دو مبلغ از یکدیگر به درآمد بیش از ۲۵ میلیارد ریالی بانک سپه تنها از محل خودپردازهای خود در اردیبهشت‌ماه خواهیم رسید. اگر این مبلغ را در ۱۲ ماه محاسبه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بانک سپه هر ساله حدود ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد از محل کارمزد خودپردازها خواهد داشت. کارمزدهای خودپرداز از جمله درآمدهایی است که در نظام بانکی به درآمدهای غیر مشاع معروف شده و بین سهام داران و صاحبان سرمایه تقسیم خواهد شد.