بیمه مرکزی آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه را بر مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب تا روز ۲۶ تیرماه منتشر کرد. بر اساس جدول منتشره از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران با ۱۸ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۲۴۶ میلیون ریال رتبه اول را در ظرفیت مجاز نگهداری ریسک دارد. […]

بیمه مرکزی آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه را بر مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب تا روز ۲۶ تیرماه منتشر کرد.
بر اساس جدول منتشره از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران با ۱۸ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۲۴۶ میلیون ریال رتبه اول را در ظرفیت مجاز نگهداری ریسک دارد. شرکت های بیمه آسیا با ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۶۷ میلیون ریال و بیمه البرز با ۳ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۳۴ میلیون ریال در رتبه های دوم و سوم بالاترین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک هستند.
بیمه پارسیان با دو میلیون و ۴۹۳ هزار و ۴۹۷ میلیون ریال و بیمه دانا با ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۳۹۹ میلیون ریال در رده های بعدی جدول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی درباره ظرفیت مجاز نگهداری ریسک هستند. البته در گزارش قبلی بیمه مرکزی ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه دانا ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۴۷۴ میلیون ریال اعلام شده بود که نسبت به آن زمان، این ظرفیت ۹۵هزار و ۹۲۵ میلیون ریال افزایش یافته است.
بر این اساس، تنها ۴ شرکت بیمه ایران، پاسارگاد، ملت و ایران معین از بین شرکت های عمومی بیمه و ۲ شرکت اتکایی امین و ایرانیان ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند و سایر شرکت ها مجوزی برای قبولی اتکایی ندارند.
بر این اساس بیمه ایران ۹ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۲۳ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارد. بعد از این شرکت، بیمه پاسارگاد با ۷۷۷ هزار و ۷۲۶ میلیون ریال، بیمه ملت با ۶۹۸ هزار و ۳۷۶ میلیون ریال و بیمه ایران معین با ۴۴۰هزار و ۴۲۴ میلیون ریال در رتبه های بعدی ظرفیت مجاز برای قبولی اتکایی قرار دارند. همچنین دو شرکت بیمه اتکایی امین ۹۱۴ هزار و ۸۹۸ میلیون ریال و بیمه اتکایی ایرانیان ۶۲۰ هزار و ۶۲۹ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند.
بر اساس آمار منتشره در جدول بیمه مرکزی، ظرفیت مجاز قبولی اتکایی در قرارداد برای بیمه ایران ۳۷۲ هزار و ۳۰۵ میلیون ریال، برای بیمه پاسارگاد ۳۱ هزار و ۱۰۹ میلیون ریال، برای بیمه ملت ۲۷ هزار و ۹۳۵ میلیون ریال و برای بیمه ایران معین ۱۷ هزار و ۶۱۷ میلیون ریال است.

خدمات CRM بیمه ملت، شبانه‌روزی شد

مرکز ارتباط با مشتریان بیمه‌ملت در هفت‌روز هفته و به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مشتریان و نمایندگان بیمه ملت است.
لیلا موسی‌زاده، سرپرست مرکز ارتباط با مشتریان بیمه ملت افزود: این مرکز، در تمام ساعات شبانه‌روز و نیز روزهای تعطیل، قادر به ارائه خدمات پاسخگویی به مشتریان و نمایندگان است.
موسی‌زاده در همین خصوص بیان کرد: از اواسط تیرماه، شیفت‌های پاسخگویی مرکز ارتباط با مشتریان به صورت ۷/۲۴ در حال ارائه خدمات به متقاضیان است.
سرپرست مرکز ارتباط با مشتریان شماره تماس ۸۵۳۳۳-۰۲۱ را به عنوان کانال ارتباطی مشتریان با شرکت بیمه ملت اعلام کرد و افزود: این مرکز در روزهای تعطیل و غیرتعطیل، به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و کلیه نمایندگان و مشتریان (زیان‌دیدگان، مقصران و بیمه‌گزاران) می‌توانند برای تسریع در دریافت اطلاعات مربوط به چگونگی و زمان مراجعه به مراکز پرداخت خسارت و نمایندگی‌های مربوطه با مرکز ارتباطات بیمه‌ملت تماس بگیرند.

بیمه زندگی خاورمیانه ۸۰ ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه زندگی خاورمیانه با حضور سهامداران، نمایندگان بیمه مرکزی و سازمان بورس برگزار شد و اعضا با تقسیم ۸۰ ریال سود به ازای هر سهم موافقت کردند.
مجمع عمومی بیمه زندگی خاورمیانه با حضور ۷۳.۴۴ درصد از سهامداران و با حضور اعضای هیات مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، بازرس قانونی و حسابرس برگزار شد.
صورت های مالی دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در این مجمع به تصویب حاضران رسید و اعضای با تقسیم ۸۰ ریال به ازای هر سهم موافقت کردند.