نشست خبری رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی ایران دیروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی ایران در این نشست با بیان اینکه « ما موافق آزادسازی قیمت سوخت گازوئیل برای کامیونها هستیم» افزود: آزادسازی نرخ سوخت در صورت مدیریت بهینه ناوگان تاثیر مثبتی در میزان پیمایش ناوگان ایرانی […]
نشست خبری رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی ایران دیروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی ایران در این نشست با بیان اینکه « ما موافق آزادسازی قیمت سوخت گازوئیل برای کامیونها هستیم» افزود: آزادسازی نرخ سوخت در صورت مدیریت بهینه ناوگان تاثیر مثبتی در میزان پیمایش ناوگان ایرانی دارد.
محمدجواد سمساریلر درخصوص آزادسازی قیمت سوخت برای ناوگان حملونقل بیناللملی و تشکیل شرکتهای بزرگ مقیاس حملونقل اظهار داشت: ما موافق آزادسازی قیمت سوخت گازوئیل برای کامیونها هستیم و یکی از نکات مثبت آن جلوگیری از قاچاق است.
وی افزود: بهرهوری ناوگان حملونقل عمومی جادهای بسیار مهم است و به طور مثال در حالی که یک کامیون در کشور المان به طور متوسط حدود ۳۰۰ کیلومتر در سال تردد دارد اما میزان پیمایش ناوگان ایرانی در سال حدود ۶۰ کیلومتر در سال است. رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی ایران خاطرنشان کرد: آزادسازی نرخ سوخت در صورت مدیریت بهینه ناوگان تاثیر مثبتی در میزان پیمایش ناوگان ایرانی دارد.
سمساریلر با بیان اینکه «در حال حاضر حملونقل جادهای صرفه اقتصادی ندارد و میزان ترانزیت کالا از کشور به پنج میلیون تن رسیده است» تصریح کرد: ما موافق تشکیل شرکتهای بزرگ مقیاس در حوزه حملونقل کالا در راستای حذف خودمالکی ناوگان و ارتقا بهرهوری حملونقل جادهای کشور هستیم. وی تاکید کرد: شرکت های حملونقل بینالمللی کالا بیشتر از آنکه به کشنده نیاز داشته باشند به بارگیر نیاز دارند. رئیس انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی ایران در ادامه نسبت به نحوه برخورد با کارنه تیر و مداخله ۲۵ دستگاه دولتی و حاکمیتی در حوزه ترانزیت انتقاد کرد و گفت: امروزه حرف اول در ترانزیت کالا را سرعت عبور کالا از مبادی ورودی و خروجی میزند و ایران در زمینه با مشکلات متعددی مواجه است.
سمساریلر در خصوص نحوه برخورد بخش خصوصی حملونقل با تحریمها نیز گفت: طی این سالها با صاحبان کالا و شرکتهای خارجی تعاملات خوبی برقرار شده تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز را برای کشور فراهم کنیم. لذا انتظار میرود دولت حمایتهای لازم را از شرکتهای حملونقل بینالمللی برای رساندن کالا به دست مصرف کننده داشته باشد.
گفتنی است، انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی کالا حدود نیم قرن پیش در تاریخ ۲/۲/۱۳۴۸ با همـت و فعاليت سه شركت حمل و نقل بين المللي ايراني تأسيس گرديد و هم اکنون با عضویت ۵۴۶ شرکت حملونقل بینالمللی کالا به کار خود ادامه میدهد.
در گذشته شركتهاي حمل و نقل بينالمللي ايراني انگشت شمار بودند و اين تجمع صنفي با نام «سنديكا» فعاليت خود را شروع و در تاريخ ۲۹/۶/۱۳۵۲ به عضويت سازمان جهاني فياتا پذيرفته شد و به موجب اساسنامه، وظيفه هماهنگي و ارتقای وضعيت و كيفيت كار اعضاء و در عين حال، وظيفه توزيع كارنه تير را بر عهده داشت. بعد از انقلاب اسلامي ايران به دنبال سياست دولت جمهوري اسلامي داير بر بسط فعاليت و حمايت از شركت هاي حمل و نقل بين المللي ايراني، تعداد اين شركتها افزايش يافته و به تبع آن تعداد اعضاء سنديكا نيز فزوني یافت.