مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: تربیت بانکداران برتر، اقتدار بانک صادرات ایران تا افق ١٤١٠ را تضمین می‌کند. حجت‌اله صیدی در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی ویژه بانکداران برتر که با حضور جمعی از مدیران ارشد و ١١١ تن از بانکداران برتر شبکه بانک صادرات ایران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که سازمان‌ها […]

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: تربیت بانکداران برتر، اقتدار بانک صادرات ایران تا افق ١٤١٠ را تضمین می‌کند.
حجت‌اله صیدی در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی ویژه بانکداران برتر که با حضور جمعی از مدیران ارشد و ١١١ تن از بانکداران برتر شبکه بانک صادرات ایران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که سازمان‌ها با آن مواجه هستند، بحث جانشین‌پروری و تربیت مدیران برتر است و خوشبختانه بانک صادرات ایران در عمر ٦٧ ساله خود، این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته و نیروهای توانمندی را تربیت کرده و اغلب مدیران این بانک از بدنه آن بوده‌اند. وی با تأکید بر اهمیت آموزش ضمن خدمت کارکنان، خاطرنشان کرد: امروز بانکداری کار پیچیده ای است و بزرگترین بانکداران دنیا که به دانش روز بانکداری و ابزارها و مهارت‌های مختلف آراسته هستند نیز باید دوره‌های آموزشی حین خدمت را بگذرانند. مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه تلاش شده دوره‌های مذکور مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی شود، ابراز کرد: با توجه به سرعت تغییر و تحولات، لازم بود یک بازه زمانی در مدت چهار ترم در نظر گرفته شود و نیروهای توانمند و کارآمد دوره‌های آموزشی یادشده را گذرانده تا نگرانی از بابت آینده بانک نداشته باشیم. خوشبختانه همکاران نیز با انرژی، علاقه و اطلاعات خوبی که داشتند وارد میدان شده و با استقبال خود باعث افتخار سازمان شدند.
صیدی همچنین با اشاره به برگزاری موفق مجمع عمومی عادی سالانه بانک (منتهی به ۹۷/۱۲/۲۹) افزود: پس از برگزاری مجمع، اطلاعات مالی سه ماهه اول سال ٩٨ روی کدال قرار گرفت و این امر مبین این بود که بانک از نقطه سر به سری عبور کرده و وارد مرحله سودآوری شده است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران تصریح کرد: گام اول، متوقف کردن افزایش زیان، گام بعد، کاهش زیان و قدم آخر، ورود به مرحله سودآوری است که محقق شد و امیدواریم قدم‌های بعدی نیز با کمک همکاران شبکه برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان باید توسط افراد کارآمد و باانگیزه اداره شود، افزود: این دوره‌های آموزشی ٢٠ تا ٢٥ درصد توانایی لازم را به همکاران می‌دهد و مابقی به سعی و تلاش شخص برمی‌گردد. به طور مثال، صدها نفر از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما معدود افرادی که با انگیزه وقت گذاشته و با امید پیش رفتند، به جایگاه‌های بالا می‌رسند.

 

مدیرعامل بانک توسعه تعاون مطرح کرد؛
حرکت نظام بانکی به سمت بانکداری
دیجیتال

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: حرکت به سمت کسب و کار بانکداری مبتنی بر دیجیتال یک ضرورت است.
حجت الله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون به اتفاق اعضاء هیات مدیره، مدیران ستادی در نشست با دکتر عباس معمار نژاد معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی و عباس مرادپور مدیر کل امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی در محل این وزارتخانه حضور یافتند.
مهدیان در این نشست گفت: دوره ملاک قرار دادن مشاغل بانکی، تعداد پرسنل و تعداد شعب گذشته است و معیار توفیق و عدم توفیق کسب و کار بانکی و پیشرفت و موفقیت‌های آنان به مولفه های نظیر ابعاد و اندازه و ساختار مرتبط نمی‌گردد، بلکه به فعالیت‌های مبتنی بر بانکداری دیجیتال و نحوه و میزان مشارکت ذینفعان و احصاء منافع آنان مرتبط است.
وی در این باره افزود: مزیت بانک توسعه تعاون بواسطه جوانی و برخورداری از نیروهای تحصیلکرده و متخصص باعث گردیده که از قابلیت و پتانسیل مناسب برای گذر از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک و عبور از مرحله بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجتیال برخوردار باشد که در این راستا فعالیت بانک توسعه تعاون و شروع عملیات بانک با آغاز بانکداری الکترونیک و برخورداری از ظرفیت این نحوه از خدمات رسانی بانکی بوده است که امروز پس از ده سال این بانک از یک سامانه متمرکز بانکداری مناسب در جهت انجام عملیات و خدمات بانکی و خدمات رسانی به مشتریان بهره مند می باشد و مسلما این امر به عنوان مقدمه ای ارزشمند و پشتوانه ای اساسی برای ورود به مراحل جدید در عرصه نظام خدمات رسانی بانکی مبتنی بر دیجیتال محسوب گردد.
مهدیان ادامه داد: این بانک تاکنون اقداماتی را در جهت حرکت به سمت بانکداری دیجیتال در قالب تعریف پروژه تدوین راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشکیل شورای تحول که یکی از نتایج این شورا تلاش در جهت تغییر مدل کسب و کار و انتخاب و انعقاد قرارداد با مشاورهای مرتبط با کسب و کار بانکداری دیجیتال بوده، انجام داده است و در این خصوص اظهار امیدواری کرد که در سایه تدوین یک سند راهبردی و متعاقب آن تعریف نقشه راه و برنامه ریزی مدون بتوان مدل کسب و کار بانکداری دیجیتال را با حمایت و راهبری وزارت امور اقتصاد دارائی به صورت بومی شده و مختص بانک توسعه تعاون را پیاده سازی کرد.