مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران در حوزه سلامت می‌گوید: عموما در زمان ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد، خانواده‌های طرفین با ازدواج آنها مخالفت دارند، این درحالیست که در صورت خروج فرد مطلقه از مرحله سوگ بعد از جدایی و تحلیل علت طلاق او، ازدواج او با یک فرد مجرد از […]

 

مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران در حوزه سلامت می‌گوید: عموما در زمان ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد، خانواده‌های طرفین با ازدواج آنها مخالفت دارند، این درحالیست که در صورت خروج فرد مطلقه از مرحله سوگ بعد از جدایی و تحلیل علت طلاق او، ازدواج او با یک فرد مجرد از نظر روانشناختی مشکلی ندارد.

امین رفیعی‌پور با بیان اینکه ازدواج نیازمند فاکتورهای ذهنی، جسمی و روانی است که این فاکتورها در کنار یکدیگر منجر به موفقیت یک ازدواج می‌شود، افزود: پیشنهاد ما بر این است که افراد پیش از ازدواج به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه کنند، چراکه با شناخت اطلاعات شخصیتی خود و فرد مقابل امکان سنجش طرفین به لحاظ سطح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نحوه گذراندن اوقات فراغت و… با یکدیگر فراهم می‌شود.

وی در ادامه درباره ازدواج افراد مطلقه با افراد مجرد نیز تاکید کرد: از نظر روانشناختی هیچ منعی برای ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد وجود ندارد؛ البته باید دید که علت طلاق فرد چه بوده و چه عواملی باعث جدایی او از همسر سابق‌اش شده است. شاید فرد مطلقه از نظر روانی سلامت باشد. در حد روابط انسانی اگر مداخلات به موقع پیش از ازدواج افراد شکل گیرد مشکلی به وجود نمی‌آید، در واقع طلاق یک فرد نقشی در شروع رابطه جدید او ندارد و تنها به این موضوع بستگی دارد که آن فرد به چه دلیلی در زندگی خود با مشکل مواجه شده و آیا بعد از طلاق مرحله سوگ را که برای خروج از آن به مدت زمان سه تا شش ماه نیاز است طی کرده و سپس وارد رابطه جدید شده یا خیر؟.

بنابر اظهارات رفیعی‌پور، عموما در زمان ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد، خانواده‌های طرفین با ازدواج آنها مخالفت دارند که با توجه به نگاه سنتی جامعه نسبت به ازدواج، معمولا خانواده‌ها به ازدواج با افراد مطلقه تمایلی ندارند، در همین راستا مجددا تاکید می‌کنم باید به این مسئله توجه کرد که فرد مطلقه به چه دلیلی در زندگی قبلی خود با مشکل مواجه شده است و بعد از طلاق مرحله سوگ پس از جدایی را طی کرده باشد.

افتتاح دو ایستگاه نیمه شرقی خط هفت مترو؛ بزودی

مدیرعامل متروی تهران از اقدامات انجام شده برای افتتاح نیمه شرقی خط هفت مترو با دو ایستگاه خبر داد.

علی امام در مورد سرانجام افتتاح نیمه شرقی خط ۷ مترو با بیان این‌که در پی تعطیلی خط ۷ مترو اقدامات فنی برای به‌سازی و ایمن‌سازی این خط آغاز شد، اظهار کرد: نهایتا در سال گذشته بخش میانی این خط، حدفاصل مهدیه تا نواب به طول ۷ کیلومتر و با پنج ایستگاه افتتاح شد.

وی با بیان این‌که در اسفندماه سال گذشته نیز بخش شمالی خط ۷ حدفاصل نواب تا میدان صنعت به طول ۷.۵ کیلومتر با دو ایستگاه افتتاح شد، گفت: در حال حاضر بخش شرقی این خط حدفاصل بسیج تا مهدیه با دو ایستگاه بسیج و مهدیه به طول ۸.۵ کیلومتر در حال افتتاح است. مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که ایستگاه مهدیه ایستگاه تقاطعی خط ۱ و ۷ است که در امر جابه‌جایی مسافر و مدیریت سفر نقش زیادی دارد، افزود: امیدواریم طی هفته آینده و به مناسبت اعیاد پیش‌رو بتوانیم این خط را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

امام با بیان این‌که با افتتاح این دو ایستگاه کل ۲۲ کیلومتر خط هفت وارد مدار  بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: ایستگاه بسیج تا صنعت به طور کامل با ۱۰ ایستگاه وارد مدار خواهد شد.

تدوین سیاست‌های جدید طرح شهاب

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: قرار است سیاست‌های جدید طرح شهاب به منظور اجرای بهینه و با توجه به نحوه اجرای کنونی‌ تدوین شود تا به اهداف مدنظر نزدیک‌تر شویم و فاصله میان برنامه و اجرا کم شود.

حمید رحمانی، در ارزیابی میزان موفقیت طرح شهاب که با هدف شناسایی و هدایت هوش و استعدادهای برتر دانش آموزی از سال ۹۳ به اجرا درآمده است اظهار کرد: ما برنامه‌ریز و سیاست گذار طرح شهاب هستیم و مجری آن در دوره ابتدایی، معاونت آموزش ابتدایی و در دوره متوسطه اداره کل مشاوره و معاونت آموزش متوسطه است. آنها موظف هستند برنامه‌ شهاب را که در مرکز سمپاد و شورای راهبردی بنیاد ملی نخبگان مصوب شده اجرا کنند.

وی افزود: به عنوان مرکز سمپاد، نظارت بر اجرا داریم اما اجرا دست ما نیست. در واقع نه مشاور و نه معلم ابتدایی و دبیرستان دست ما نیست.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به موانع اجرای طرح شهاب گفت: فاصله زیادی میان برنامه‌های تدوین شده و آنچه در کلاس اجرا می‌شود وجود دارد و بخشی از آن هم طبیعی است. محدودیت منابع مالی، آموزش معلمان، تراکم و تعداد بالای دانش آموزان ابتدایی از جمله موانع اجرای بهینه طرح شهاب هستند.