رئیس کل بانک مرکزی در دیدار خود با مدیران حوزه معاونت نظارت بانک ضمن تشکر از اقدامات این حوزه و با تأکید بر ضرورت تقویت و ارتقای نظارت بر عملکرد شبکه بانکی کشور، از مدیران و کارکنان معاونت نظارت بانک مرکزی خواست که برای داشتن بانک‌هایی سالم، قانون‌مند، با استحکام مالی مناسب و در […]

 

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار خود با مدیران حوزه معاونت نظارت بانک ضمن تشکر از اقدامات این حوزه و با تأکید بر ضرورت تقویت و ارتقای نظارت بر عملکرد شبکه بانکی کشور، از مدیران و کارکنان معاونت نظارت بانک مرکزی خواست که برای داشتن بانک‌هایی سالم، قانون‌مند، با استحکام مالی مناسب و در خدمت تأمین مالی نظام اقتصادی کشور و همچنین حفظ و ارتقای اعتماد عمومی به نظام پولی و بانکی کشور، تلاش و اهتمام خود را مضاعف نمایند.

دکتر همتی بر لزوم افزایش حساسیت و دقت در بررسی صلاحیت حرفه‌ای مدیران بانک‌ها تأکید کرده و افزود که با توجه به نقش و مختصات ویژه بانک‌ها صرفاً باید افرادی که از صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای مکفی برخوردارند، در بانک‌ها مسئولیت یابند و هیچ گونه مسامحه‌ای در این زمینه نباید صورت پذیرد. دکتر همتی نظارت و پیگیری فروش اموال مازاد و شرکت‌های غیربانکی بانک‌ها را از اولویت‌های کاری معاونت نظارت برشمرده و درخواست کرد در این زمینه از تمامی ابزارهای نظارتی و ضمانت‌ اجراهای مقرر در چارچوب قانون استفاده شود. در ادامه، تأکید شد آمار و مشخصات و جزئیات مربوط به پرونده‌های تسهیلات با مبالغ کلان به صورت سیستمی مورد پایش مستمر بانک مرکزی قرار گیرد.وی تأکید کرد: بحث نظارت بر سقف سهامداری بانک‌ها، کنترل هزینه‌های تبلیغاتی بانک‌ها، استخراج شاخص‌های رتبه‌بندی بانک‌ها و همچنین ضرورت بهره مندی معاونت نظارت از داده‌ها و اطلاعات بانک‌ها به صورت سیستمی از دیگر مواردی بود که مورد تأکید رئیس‌کل بانک مرکزی قرار گرفت.

«بام» موجودی زنده با امکاناتی ارزنده

بانک ملی ایران که اکنون بیش از ۹ دهه از حضورش در فضای اقتصادی کشور می گذرد، یکی از نخستین سازمان های کشور است که سال ها پیش، رایانه را وارد عملیات روزمره خود کرد، اما این روند تا جایی پیش رفته که امروز یکی از پیشرفته ترین خدمات بانکی مبتنی بر اینترنت در بانک ملی ایران ارائه می شود.

«بام» یکی از سامانه های منحصر به فرد نظام بانکی است که به صورت رایگان و سهل الوصول در اختیار مشتریان بانک ملی ایران قرار دارد.در این سامانه تقریبا همه امور روزمره یک مشتری بانک قابل انجام است. علاوه بر تراکنش هایی مانند دریافت صورتحساب، خرید شارژ، انتقال پول در قالب کارت به کارت، ساتنا و پایا، پرداخت اقساط و ….، خدماتی مانند قابلیت مدیریت حساب ها و بودجه ریزی و خدمات دریافت گواهی تمکن مالی نیز در «بام» ارائه می شود.«بام» نه یک محصول ثابت، بلکه یک موجود زنده است که در هر دوره زمانی مشخص، به روز شده و امکانات تازه ای به کاربر ارائه می کند.

«بام» ایمن است و از چند مسیر فیزیکی و مجازی، امنیت کاربر را تامین می کند. «بام» علاوه بر این که توانسته از جشنواره های متعدد جوایز و از سازمان های متعدد تاییدیه های لازم را کسب کند، از سوی کاربران نیز با استقبال کم سابقه ای مواجه شده است، به طوری که می توان آن را یکی از مطلوب ترین محصولات بانک ملی ایران در فضای مجازی دانست

ارتقاء مستمرکارائی برای تحقق انتظارات سهامداران ضروری است

دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه با مدیران ستادی بانک با تأکید بر لزوم ارزیابی عملکرد واحدهای بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی گفت: ارتقاء مستمر کارائی و اثربخشی مجموعه برای تحقق انتظارات سهامداران ضروری است.

شیری افزود: ما علاوه بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی و وظایف تعیین شده از طرف مجلس و دولت باید به انتظارات سهامداران این بانک نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل پست بانک ایران با تشریح برنامه‌ها و اقدامات بانک برای حرکت در مسیر سوددهی و بهره‌وری بیشتر تصریح کرد: با نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتو وزارت امور اقتصادی و دارایی اصلاحیه اساسنامه بانک تدوین شده و به بانک مرکزی ارائه خواهد شد که با تصویب آن مطمئناً روند اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف بانک تسهیل می‌گردد.وی اصلاحات مالی بانک را ضروری دانست و افزود: ناترازی‌های تاریخی صورت‌های مالی بانک با اقدامات برنامه‌ای قابل اصلاح بوده و باید در این مسیر گام برداریم.مدیرعامل پست بانک ایران ارزیابی مستمر عملکرد واحدهای اجرائی و ستادی را برای تحقق اهداف بانک ضروری دانست و تصریح کرد: ارزیابی روزانه عملکرد شعب براساس برنامه عملیاتی و اهداف اعلام شده، تأثیر مطلوبی بر فعالیت شعب داشته و برنامه عملیاتی واحدهای ستادی نیز تدوین شده و تمام واحدها باید به نحوی برنامه‌ریزی و فعالیت کنند تا پایان سال بتوانیم به اهداف تعیین‌شده دست یابیم.