معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران: در درگاه خدمات الکترونیکی بیمه ایران ،بیمه نامه شخص ثالث تمدید و بفروش می رسد آ امیر نعمت الهی در مراسم رونمایی از «طرح بیمه ایران من» گفت: سامانه درگاه خدمات الکترونیکی بیمه ایران ویژگی های زیادی در ارتباط با مشتریان دارد بطوریکه کمتر از ۱۰ ثانیه برنامه […]

معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران: در درگاه خدمات الکترونیکی بیمه ایران ،بیمه نامه شخص ثالث تمدید و بفروش می رسد
آ امیر نعمت الهی در مراسم رونمایی از «طرح بیمه ایران من» گفت: سامانه درگاه خدمات الکترونیکی بیمه ایران ویژگی های زیادی در ارتباط با مشتریان دارد بطوریکه کمتر از ۱۰ ثانیه برنامه دانلود و قابل استفاده می شود.
وی ادامه داد: در سامانه my.iraninsurance.ir خدماتی چون نرخ دهی ،استعلام اصالت ،سوابق بیمه نامه و فروش ارائه می شود.
وی ادامه داد: مشارکت و جایگاه شبکه فروش نیز در این سامانه در نظر گرفته شده است بطوریکه هر نماینده در بیمه ایران لینک اختصاصی خواهد داشت و در صورت فعالیت و تبلیغات ، بیمه نامه با کد نماینده صادر می شود .

٧٠ درصد حق بیمه تولیدی مربوط به شبکه فروش است

مدیرعامل بیمه تجارت نو با اشاره به حق بیمه تولیدی ٤٤ هزار میلیارد تومانی سال ٩٧ در صنعت بیمه گفت: ٧٠ درصد این رقم را شبکه فروش و نمایندگان فروخته‌اند.
نیما نوراللهی گفت: امروز نزدیک به ٧٠ هزار نفر در شبکه فروش صنعت بیمه فعال هستند که ٧٠ درصد حق بیمه تولیدی سال گذشته را تولید کرده اند.
وی افزود: در سال ٩٧ حدود ٤٤ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید شده که اگر متوسط کارمزد هر نماینده را ١٠ درصد بدانیم، سهم سرانه هر نماینده حدود ٤ میلیون تومان می شود.
مدیرعامل بیمه تجارت نو خاطرنشان کرد: زمانی که رقم کارمزد سرانه هر نماینده را با توجه به هزینه های جاری و حقوق و دستمزد مقایسه می کنیم، سرانه درآمدی هر نماینده بسیار ناچیز است. نوراللهی گفت: سال ٩٦ سرانه کارمزد هر نماینده در بیمه تجارت نو یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان بود که این رقم در سال قبل به ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار تومان رسیده است.
وی دلیل عمده این موضوع را نوپا بودن بیمه تجارت نو عنوان کرد و اظهار داشت: قاعده ٢٠-٨٠ در صنعت بیمه و شبکه فروش آن نیز وجود دارد و ١٤ تا ١٥ هزار نماینده فروش بیمه ٨٠ درصد حق بیمه تولیدی ٤٤ هزار میلیارد تومانی را تولید می کنند.
مدیرعامل بیمه تجارت نو ادامه داد: نماینده ای که شناخت درستی از فعالیت خودنداشته باشد، موفق نخواهد بود.
نوراللهی شناخت را به سه دسته شناخت فردی(دانش و شخصیت)، شناخت سازمانی( ابعاد و ساختار و سیاست ها و استراتژی ها) و شناخت محیطی ( شناخت از رقبا و بیمه گذاران) تقسیم کرد و افزود: فروش بیمه کار بسیار سختی است و بدون شناخت امکان موفقیت وجود ندارد.
وی وظیفه شرکت را برای حمایت ازفروش تعیین استراتژی ها عنوان کرد و اظهار داشت: سود بیمه گری سال به سال در حال کاهش است و بیشتر سودی که شرکت‌های بیمه می‌گیرند از سود عملیاتی و سود حاصل از سرمایه‌گذاری است.
نوراللهی ضریب سود بیمه‌گری بیمه تجارت نو در سال گذشته را ٢٥ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در حالی که سود ضریب خسارت و سود بیمه‌گری رشته زندگی ثابت است اما ضریب خسارت در رشته های غیرزندگی و اموال در حال افزایش و سود بیمه گری آن در حال کاهش است.
وی رشته کشتی را از جمله رشته های خوب در صنعت بیمه برشمرد و در عین حال اعلام کرد که بیمه مرکزی به کلوپ P&I کیش هم مجوز صدور بیمه کشتی داده است.