دکتر علی اکبرخادمی – مشاور فرهنگی و سرپرست روزنامه»جمله» در استان اصفهان / رحمتالله فیروزیپور، سیاستمدار اصولگرای ایرانی، مدیرکل اسبق حراست سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و مشاور پارلمانی و بازرس ویژه شرکت فرودگاهها با اکثریت قاطع آرا مردم به عنوان نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. با […]
دکتر علی اکبرخادمی –
مشاور فرهنگی و سرپرست روزنامه»جمله» در استان اصفهان /
رحمتالله فیروزیپور، سیاستمدار اصولگرای ایرانی، مدیرکل اسبق حراست سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و مشاور پارلمانی و بازرس ویژه شرکت فرودگاهها با اکثریت قاطع آرا مردم به عنوان نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. با او به عنوان یکی از نمایندگان استان اصفهان و عضو کمیسیون عمران مجلس در دفتر روزنامه جمله هم کلام شدیم:
مهمترین مشکلات حوزه انتخابیهتان را چه میدانید؟
در حال حاضر، مهمترین دغدغه و اولویت اصلی بنده، رسیدگی به وضع نابسامان اقتصادی و معیشت مردم، اشتغال جوانان و تحقق شعار جهش و رونق تولید و مسکن مردم است.
مهمترین اولویت کاری شما چیست؟
الان در سال پایانی دولت هستیم. آنچه که امروز مدنظر و مورد قضاوت مردم است، اوضاع و شرایط سخت معیشتی مردم است و این نگاه در مردم وجود دارد که عملکرد دولت اقناع کننده نیست. ولی به نظر میرسد مردم با وحدت وانسجام و با صبر و آرامش از یک طرف و نیز با مطالبه گری خود از سوی دیگر، از مسئولان کشور و منطقه در زمینهها و بخشهای مختلف، خروجی عملکردها را خواستار شوند.
دیدگاه شما در خصوص احزاب وجایگاهشان در کشور چیست؟ معمولا احزاب در ایران شب انتخاباتی هستند.
احزاب در کشور برای بیان مواضع و برنامه وپرورش نیرو لازم است اگر چه احزاب در کشور ما موفق نبودند. احزاب در کشور ما افتهایی هم داشتند که لازم است تدابیر لازم جهت اثرگذاری آفات و عیوب داخلی خود دوری نمایند. انحصار طلبی، خودبینی و محدود اندیشی از موارد منفی آن است. شفاف بودن، صداقت داشتن و مصالح مملکت را مدنظر داشتن، از ضروریاتی است که باید داشته باشند، نه اینکه فقط به جناح و حزب خود بیندیشند. چون در این نوع نگاه جناحی و حزبی، فقط مردم خرج می شوند و متاسفانه به ظاهر، به نام و خاطر مردم است و به کام خودشان. اینکه افراد محدودی در ایام انتخابات یک شبه اعلام موجودیت و با اعلام لیستی بعد از انتخابات به محاق میرسند، حزب و تشکیلات سیاسی وفرهنگی واجتماعی نیستند، این موارد حزب قدرت هستند.
شما عضو کمیسیون عمران مجلس هستید. از مهمترین طرحهایی که در این کمیسیون در حال پیگیری است بفرمائید؟
مهمترین دستور کار کمیسیون عمران مجلس، بحث فراهم کردن مسکن برای نیازمندان است. در این زمینه حل مشکل مسکن در یکسال اخیر جز اولویتهای وزیر مسکن وشهرسازی بوده وکمیسیون عمران نیز همه جلسات خود را با مشورت مراجع ذیربط (بانک مرکزی، بانک مسکن، وزارت راه و بنیاد مسکن ومرکز پژوهشها ) دنبال راه حل وتصویب قوانین مورد نیاز جهت فراهم نمودن مسکن مورد نیاز است که در این زمینه در این کمیسیون در حال برنامهریزی وقانونگذاری هستیم.
اخیرا موضوع دریافت خودروی دنا توسط نمایندگان مجلس و وام سیصد میلیونی مسکن برای نمایندگان رسانهای شده است. آیا دریافت این تسهیلات دولتی نمایندگان و مجلس را از مسیر اصلی خارج نمیکند؟
در مورد خودرو بگویم؛ شما با نگاه به ده دوره قبل مجلس، می بینید که رویه در ادوار قبل چگونه بوده و معمولا این تصمیم هیات رئیسه هر دورهای از مجلس بوده است. به نظر میرسد این تخریب و حمله به مجلس نوعی بیانصافی است که با اهداف و اغراض سیاسی صورت میگیرد. هیچ اشکالی ندارد که به جای بزرگنمایی کردن موضوع خودروی نماینده، مثلا به همه ردههای حکومتی از بخشدار، شهردار، فرماندار و مدیرکل تا رده بالاتر به نماینده نیز نگاهی شود. نماینده برای سرکشی و بازدید از مناطق حوزه انتخابیه و یا برای پیگیری و ملاقات با مسئولان دولتی، برای مطالبات و رفع نیازهای حوزه انتخابیه خود، نیاز به راننده و خودرو دارد. کمی منصفانه و منطقی برخورد کنیم. ضمنا وام و خودرو و مسکن، مثلا یک باب منزل متوسط تحت عناوینی مثل منزل سازمانی، به عنوان حداقلها، به نمایندگان، خصوصا شهرستانی تحویل و بعد از دوران نمایندگی عودت شود. نمایندهای که هر روز باید به حوزه انتخابیه خود، در حال آمد و شد باشد؛ واقعا برای پیگیری خواستهها و مطالبات مردم و دیدار با مسئولان استانی و کشوری، برای پیشبرد امورشان، به این حداقل ها نیاز ندارد؟ لطفا کمی واقع بین و منصف باشیم.
شاهد گرانی و بیثباتی قیمت در حوزه مسکن و معیشت مردم هستیم. شما و دیگر نمایندگان محترم آیا طرحهایی را برای این بخش در دست تهیه و یا اقدام دارید؟
نگرانی همه نمایندگان از اقتصاد ومعیشت و گرانیهای غیراصولی و غیرمنطقی است.کمیسیونهای مختلف با مسئولان دولتی جلسات و مذاکراتی داشتند و تصمیماتی نیز گرفته شده است که انشالله اجرایی شود.
نظر شما در خصوص تشکیل استان گلساران چیست؟
استان شدن کاشان یکی از خواستههای دیرین مردم آن خطه است ولی اینکه آیا محقق خواهد شد یا خیر مشخص نیست؛ اما من با خواسته مردم مخالفتی ندارم و آنچه را که مجلس و دولت حمایت کند من نیز موافق هستم. ولی خواسته مردم بخش امامزاده اقاعلی عباس خواهان شهرستان شدن و خواستار امکانات مستقل هستند. چون واقعا،در حوزه سرمایهگذاری، اشتغال و تولید و همچنین در بخش استقرار سازمانها و ادارت، بیتوجهیهایی صورت گرفته که انتظار است مدنظر و مورد توجه قرارگیرد و ادارت کل استان با استقرار ادارات و نمایندگیهای خود در منطقه، مانع از تردد مردم با فاصله ۲۵ کیلومتر و با این هزینه گران ایاب و ذهاب و سوخت و از همه مهمتر مرگ و میرهای ناشی از تصادفات به دلیل بعد مسافت در جریان انجام امور اداری باشند.
جا دارد که اضافه نمایم که ما با استان اصفهان مشکلی نداریم و با استان شدن کاشان نیز هیچ مشکلی نداریم اما گستردگی جغرافیایی و حجم بالای درخواستها و امور اداری در استان باعث شده، مسئولان (علیرغم میل باطنیشان)،کمتر به خواستههای و مطالبات مناطق استان رسیدگی کنند و در برخی مسائل، نوشدارویی بیش نیست که با تاخیر و پیگیری مضاعف و با اتلاف زمان و به کندی صورت میپذیرد.
از جمله اهداف و خواستهها و تمام هم و غم اینجانب در پیشنهاد این طرح، در درجه اول»منافع مردم و منطقهام و توسعه و ارتقای خدمترسانی آسان، به موقع و بهینه به آنان و نیز دسترسی آسان و راحت تر به جذب منابع مهم تولیدی و سرمایهگذاری در راستای اعتلا و ارتقای فضای کسب و کار به عنوان ارمغانی برای مردم منطقه» و پایبندی به عهدی که با آنان بستهایم است. انشاالله تا آخرین لحظه در خدمتگزاری، فروگذار نخواهم بود.
لطفا با توجه به شرایط کرونا، ساز و کارهای موجود و اجرایی از نظر بهداشتی و خصوصا معیشتی و اقتصادی ازسوی مردم و مسئولان را در این شرایط، متناسب با حال مدیریت کشور، چگونه ارزیابی میکنید؟
تلاشهای زیادی توسط مجموعه وزارت بهداشت و درمان اعم از مدیریت وپزشکان وپرستاران وسایر بخشها صورت می گیرد. ارگانهای نظام و نهادهایی مانند : بسیج، سپاه، بنیاد، ستاد اجرایی، اصناف، اتاقهای بازرگانی، آستان قدس رضوی، بازاریان، خیرین و موسسههای خیریه و حتی مردم همدل و فهیم (علیرغم اینکه خودشان مشکلات زیادی داشتند و دارند)، در کمک رسانی وکمک مومنانه به قشر آسیبپذیر جامعه در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، غذایی و بستههای معیشتی تلاش گستردهای داشتند تا شاید گوشهای از رنجهای عزیزانمان را کم کرده باشند. اما از نظر معیشتی و اقتصادی،کاری برای مردم نکردیم و بسیار ضعیف عمل شده و اصلا متناسب با این شرایط موجود، مدیریتی کارآ و موثر برای معیشت و اقتصاد مردم صورت نگرفته و همه چیز را به تحریمها حواله دادیم.
ما واقعا، خیلی به این مردم بدهکاریم و هرچه برای مردم در این شرایط و گرفتاری انجام بدهیم کم است.