جلسه هماهنگی افتتاح کمربند جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. وزیر راه و شهرسازی از اختصاص مکانهایی در آزادراه «غدیر» برای حضور متمرکز گروههای امداد هلالاحمر، اورژانس، پلیس و راهداری خبر داد و اظهار کرد که این موضوع میتواند یک الگو برای تمامی آزادراههای کشور باشد. به گزارش خبرنگار […]
جلسه هماهنگی افتتاح کمربند جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. وزیر راه و شهرسازی از اختصاص مکانهایی در آزادراه «غدیر» برای حضور متمرکز گروههای امداد هلالاحمر، اورژانس، پلیس و راهداری خبر داد و اظهار کرد که این موضوع میتواند یک الگو برای تمامی آزادراههای کشور باشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۳۰ دی، نشست هماهنگی افتتاح کمربندی جنوبی تهران به نام «آزادراه غدیر» با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، خیر اله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، سید قاسم بینیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی وزارت راه و شهرسازی و عبدالهاشم حسن نیا، رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای برگزار شد.
در این نشست که سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء به همراه نمایندگانی از استانداریهای مرکزی، قزوین و البرز و نمایندگانی از پلیس راهور ناجا، هلالاحمر، اورژانس و سازمان تنظیم مقررات و رادیویی نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت انجام شده در خصوص کمربندی جنوبی تهران به وزیر راه و شهرسازی ارائه شد.
اسلامی در این نشست، بر سه موضوع اولویتدار جهت بهرهبرداری از آزادراه «غدیر» تأکید کرد و گفت: نخستین موضوع مسائل فنی و ایمنی است که در این خصوص لازم است تا اعضای کمیته برنامهریزی به آزادراه بروند و طی آن ممیزی ایمنی جهت آمادهسازی برای افتتاح انجام شود.
وی اظهار کرد: دومین موضوع مربوط به کارهای باقیمانده است که در این باره نیز ضرورت دارد تا به دستور فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء هر چه زودتر کارهای نیمه تمام تکمیل و نهایی شوند.
وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از فعالیت قرارگاه خاتمالانبیاء در ساخت این آزادراه، تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور، مکانهایی متمرکز در آزادراه به اورژانس، امداد خودرو، هلالاحمر و پلیس اختصاص داده شده است که این موضوع ضمن همافزایی مجموعهها در خدمترسانی مطلوب به مردم، همچنین بهصورت قرارگاهی باعث مدیریت توانمند در شرایط عادی و بحران میشود.
وی درباره سومین موضوع اولویتدار در بهرهبرداری از این پروژه آزادراهی گفت: ضرورت دارد تا تمامی روابط عمومیها با محوریت صداوسیما، دستاوردهای این طرح ملی را که یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران است، برای مردم بازگو کنند تا مردم بدانند که این پروژه با چه زحمتی احداث و تکمیل شده است و اینکه این آزادراه تا چه میزان میتواند از شدت بار ترافیکی کرج، قزوین و تهران بکاهد.
اسلامی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم تا مسیر ایمنی را برای کوتاه کردن زمان و مسیر سفر با راندمان بالا انجام دهیم. این شبکه آزادراهی از مرز بارزگان عبور میکند و از استانهای آذربایجان عبور کرده و به سمت خراسان میرود که هماکنون بخشهایی از آن، به عنوان طولانیترین کریدور شرق به غرب، نیز در حال ساخت است.
گفتنی است که معاون وزیر راه و شهرسازی اخیرا درباره تجهیز آزادراه ها گفت: طرح الكترونیكی اخذ عوارض جادهای علاوه بر مزایایی از جمله کاهش هزینههای سوخت، صرفهجویی در زمان سفر و استهلاک وسایل نقلیه و دیگر موارد قطعا به تحقق درآمد واقعی سرمایهگذار و بازگشت سرمایه آنها در مدت كوتاهتر منجر خواهد شد.
امیرمحمودغفاری اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد تا پیش از اجرایی کردن این هدف با همكاری دستگاههای مرتبط و هماندیشی با شركتهای احداث و بهرهبرداری از آزاد راهها در مسیر رفع مشكلات موجود به نفع مردم و سرمایه گذاران اقدام کند.
تاسیسات و دوربینهای ثبت تردد خودرو هم اكنون در آزادراههای تهران- ساوه، تهران- قم، کنارگذر قزوین، کرج- قزوین، قزوین- زنجان، ارومیه- تبریز (قطعه ۴)، بندرعباس- شهید رجایی، همت- کرج، کنارگذر شرق سپاهان، تهران- شمال (قطعه یک)، قزوین- رشت، قم- کاشان، کاشان- نطنز- اصفهان نصب شده است و براساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال سایر آزادراههای كشور به تجهیزات پرداخت الكترونیكی عوارض مجهز خواهند شد.