امکان استعلام سوابق اعتباری صادرکنندگان چک برای عموم مردم فراهم شده است، بنابراین ذینفعان نباید بدون استعلام، چک های جدید صیادی را از صاحبان آن دریافت کنند. دریافت کنندگان چک های بنفش (چکهای جدید) می توانند با ارسال شناسه استعلام ۱۶رقمی مندرج در چک های صیادی از طریق برنامکهای موبایلی، وب سایت بانک […]
امکان استعلام سوابق اعتباری صادرکنندگان چک برای عموم مردم فراهم شده است، بنابراین ذینفعان نباید بدون استعلام، چک های جدید صیادی را از صاحبان آن دریافت کنند.
دریافت کنندگان چک های بنفش (چکهای جدید) می توانند با ارسال شناسه استعلام ۱۶رقمی مندرج در چک های صیادی از طریق برنامکهای موبایلی، وب سایت بانک مرکزی و یا سامانه استعلام پیامکی ۷۰۱۷۰۱، از وضعیت اعتباری صادر کننده چک به لحاظ سابقه چک برگشتی مطلع شوند.
وضعیت سفید به این معناست که صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا در صورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است. وضعیت زرد به معنای داشتن یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.
وضعیت نارنجی نشان می دهد که صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است. وضعیت قهوه ای از این حکایت دارد که صادرکننده چک دارای پنج تا ده فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.
وضعیت قرمز نیز حاکی از این است که صادرکننده چک دارای بیش از ده فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است. استعلام وضعیت صادرکننده چک می تواند باعث ممانعت ذینفعان از دریافت چک افراد بدحساب شده و روند چک های برگشتی در نظام بانکی را تا حد زیادی بهبود بخشد.
امکان ثبت و تایید چک از طریق اینترنت بانک سینا برای تمامی مشتریان
پیرو اجرای قانون صدور چک از سال جاری و در راستای تسهیل فرآیند انجام خدمات جهت مشتریان گرامی، امکان دسترسی به سامانه صیاد جهت ثبت، تایید/ رد و انتقال چک برای مشتریان حقوقی هم از طریق اینترنت بانک سینا فراهم شد.
به گزارش روابط عمومی بانک سینا طبق قانون جدید چک که از ابتدای امسال اجرایی شده، مراحل ثبت، تایید و انتقال تمامی چک های جدید (بنفش رنگ) باید در سامانه صیاد عملیاتی گردد. به همین منظور بانک سینا با اتخاذ تمهیدات لازم، زمینه انجام این فرایند را از طریق سامانه اینترنت بانک فراهم آورده است.
این امکان که پیشتر جهت مشتریان حقیقی عملیاتی شده بود، در حال حاضر برای مشتریان حقوقی نیز فراهم شده و تمامی دارندگان چک با مراجعه به اینترنت بانک سینا از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی https://www.sinabank.ir و انتخاب منوی چک در این سامانه، نسبت به انتخاب و انجام عملیات مدنظر اقدام نمایند.
گفتنی است هموطنان عزیز در صورت اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانند به صورت شبانه روزی با مرکز ۲۴ ساعته ارتباط مشتریان این بانک به شماره ۰۲۱۴۱۷۳۱ تماس حاصل نمایند.
همچنین اطلاعات کاملی در زمینه قانون جدید چک در منوی «اطلاعیه ها»ی وبسایت بانک با نام «الزامات جدید قانون صدور چک» درج شده و در شناسه اینستاگرام بانک به نشانی @sina_bank نیز اطلاعات کاملی در این باره در دسترس قرار دارد.
اقدامات بانک ملی ایران برای کاهش مراجعه به شعب
بانک ملی اعلام کرد: با اعمال محدودیت های کرونایی و کاهش تعداد کارکنان بانک ها، ضروری است مشتریان تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب بانک امتناع کنند.
در همین راستا، خدمات بانکداری الکترونیک از جمله سامانه های بام، اپلیکیشن بله، اپلیکیشن ۶۰، دستگاه های خودگردان و… می توانند بسیاری از خدمات شعبه را به مشتری ارایه دهند.
همچنین به منظور کاهش تماس های تلفنی با سامانه های اطلاع رسانی برای دریافت مشاوره های بانکی، بات «باجه» بر روی اپلیکیشن «بله» راه اندازی شده است. این بازو با دریافت مشخصات هویتی مشتریان و نیز ثبت سوال، در اسرع وقت به آنها پاسخ می دهد.
ضمن اینکه برخی محدودیت ها در تراکنش های بانکی برداشته شده که از جمله آنها می توان به افزایش سقف کارت به کارت شتابی و درون بانکی تا ۱۰ میلیون تومان در هر روز اشاره کرد.
دستگاه های خودگردان بانک ملی ایران هم به منظور دریافت و پرداخت وجه نقد بدون هیچ محدودیت زمانی و به طور شبانه روزی در هفت روز هفته برای خدمت رسانی به مشتریان فعال اند.
رونمایی از کیف اعتباری دیجیتال مشترک بانک پارسیان و همراه اول “همپا “
همزمان با اعیاد شعبانیه، بانک پارسیان و همراه اول در نشستی مشترک در محل بانک پارسیان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد از کیف اعتباری دیجیتال ” همپا ” رونمایی کردند.
در این مراسم که کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول، شمس عالم، عضو هیات مدیره بانک پارسیان (به صورت مجازی)، حضور داشتند، مدیرعامل بانک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از مجموعه همراه اول و بانک پارسیان در راه اندازی این پروژه تشکر کرد و لزوم ارایه خدمات غیرحضوری به مشتریان در شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت : سیاست بانک پارسیان حرکت به سمت دیجیتال کردن خدمات و ارایه سرویس ها و خدمات نوین به صورت غیر حضوری جهت حفظ سلامت مردم و مشتریان است.
پرویزیان با بیان اینکه پروژه ” کیف اعتباری دیجیتال ” برای بانک بسیارحایزاهمیت است، تجاری سازی این پروژه را از اولویت های بانک پارسیان برشمرد و افزود: هم اکنون اکثر فعالیت های بانکی مردم در دریافت و پرداخت خرد متمر کز است و براین اساس باید با استفاده از ظرفیت های بانک و شرکت های گروه ، امکاناتی فراهم کنیم که مردم و مشتریان با سهولت بیشتری از خدمات بانک بهره مند شوند.