جهاد سازندگی احیا می شود؟
جهاد سازندگی احیا می شود؟

نماینده مردم ساوه و زرندیه و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: پیگیر احیای جهاد سازندگی هستیم و چند روز پیش هم در این خصوص با رئیس جمهوری منتخب جلسه ای داشتیم. حجت‌الاسلام «محمد سبزی» در نشست بررسی راهکارهای ایجاد مرکز تحقیقات انار ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: رئیس جمهوری منتخب هم […]

نماینده مردم ساوه و زرندیه و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: پیگیر احیای جهاد سازندگی هستیم و چند روز پیش هم در این خصوص با رئیس جمهوری منتخب جلسه ای داشتیم.
حجت‌الاسلام «محمد سبزی» در نشست بررسی راهکارهای ایجاد مرکز تحقیقات انار ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: رئیس جمهوری منتخب هم قول دادند که با قدرت پیگیر احیای جهاد سازندگی باشند.
وی افزود: جهاد سازندگی در زمان خود منشأ خیر و برکت فراوانی برای کشور بود اما انحلال و ادغام آن در جهاد کشاورزی آسیب های زیادی به مملکت وارد نمود و باید احیا شود.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان ساوه و با اینکه این منطقه یک زون صنعتی است اما بعنوان نماینده مردم ترجیح دادم که در عضویت کمیسیون کشاورزی مجلس باشم و سال گذشته هم اعضای این نهاد در خانه ملت را برای بازدید از ظرفیت ها و کمک به توسعه زیرساخت های کشاورزی به ساوه و زرندیه آوردم.
نماینده مردم ساوه گفت: به احتمال ۹۹ درصد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس (سید جواد ساداتی نژاد) در دولت بعدی بعنوان وزیر جهاد کشاورزی منصوب خواهد شد که با توجه به ارتباطات نزدیکی که با ایشان دارم، می تواند کمک شایانی به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی ساوه و زرندیه نماید.
سبزی در مورد واگذاری زمین به برخی اشخاص و سازمانها در ساوه و زرندیه، گفت: یکی از منتقدین جدی این رویه هستم زیرا در دوران مدیران قبلی قطعاتی از بهترین اراضی شهرستان بدون ضابطه و با رانت و نفوذ واگذار شد و اکنون مایه اعتراض بسیاری از کشاورزان شده است.
وی تاکید کرد: برای بازپس گیری زمین هایی که به ناحق از سوی برخی افراد تصرف شده است حتما با آغاز به کار دولت بعدی اقدام جدی خواهم کرد.
وی تاکید کرد: در برخی موارد صدها هکتار زمین برای یک مرکز خاص واگذار شده و حتی مدعی هستند که ۱۰۰ هکتار دیگر هم لازم دارند بی آنکه کار یا ارزش افزوده خاصی در آن اراضی انجام شده باشد.
سبزی گفت: نباید اینگونه باشد که هرکسی از جایی نامه و درخواستی آورد، آن را امضا کنیم بلکه باید فرد یا دستگاه متقاضی در قالب یک طرح عملیاتی و شفاف اعلام کند که زمین را برای چه کاربردی می خواهد؟
وی بحران آب و برق را یادآور شد و گفت: در چنین شرایطی شاهد واگذاری های بی رویه زمین در شهرک های صنعتی ساوه و زرندیه هستیم در حالی که فکری به حال تامین آب و برق آن نمی شود و در آینده بحران زا خواهد بود و حتی نیروی انسانی هم برای بخش صنایع به مشکل تبدیل شده است.
وی گفت: در برخی موارد که واگذاری به اندازه زمین لازم بود، این کار محقق نشود و در جاهایی هم بیش از اندازه نیاز اهدا شد که رویه غلطی بود.
وی گفت: ظرفیت های شهرستان ساوه در زمینه جهاد دانشگاهی از نظر تحقیقاتی و علمی بسیار زیاد است و امسال از طرف کمیسیون کشاورزی ۲۵ میلیارد ریال برای احداث مرکز تحقیقات انار ساوه اختصاص یافت.