پرداخت ۸۸ هزار فقره وام ازدواج دیگر در بانک ملی
پرداخت ۸۸ هزار فقره وام ازدواج دیگر در بانک ملی

بانک ملی ایران به ‌منظور حمایت مالی از زوج های جوان و اجرای سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیش از ۸۸ هزار فقره وام ازدواج دیگر در چهار ماه ابتدای سال جاری به متقاضیان پرداخت کرده است. این بانک از ابتدای امسال تا پایان تیرماه نسبت به پرداخت تعداد ۸۸ هزار […]

بانک ملی ایران به ‌منظور حمایت مالی از زوج های جوان و اجرای سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیش از ۸۸ هزار فقره وام ازدواج دیگر در چهار ماه ابتدای سال جاری به متقاضیان پرداخت کرده است.
این بانک از ابتدای امسال تا پایان تیرماه نسبت به پرداخت تعداد ۸۸ هزار و ۳۳۲ فقره وام ازدواج به ارزش ۷۶ هزار و ۷۲۷ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال اقدام کرده است.
بانک ملی ایران در سال گذشته هم ۲۱۷ هزار و ۲۹۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۱۱۳ هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است که حدود یک چهارم تسهیلات پرداختی این بخش توسط نظام بانکی را شامل می شود.
پرداخت وام ازدواج بانک ملی ایران با هدف ترویج سنت حسنه ازدواج در میان جوانان، از سیر صعودی مطلوبی برخوردار است و در همین راستا شعب در سراسر کشور، پذیرای متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند تا نسبت به پرداخت این تسهیلات در سریع ترین زمان اقدام کنند.

شعب بانک صادرات ایران آماده تحویل کارت یکپارچه بانکی و شناسایی به بازنشستگان کشوری
بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند برای دریافت کارت جدید یکپارچه خدمات بانکی و شناسایی به شعب بانک صادرات ایران مراجعه کنند.
کارت تلفیقی خدمات بانکی و شناسایی بازنشستگان کشوری که ضمن افزایش سرعت ارائه خدمات، مشخصات کامل‌تری از افراد از جمله تصویر صاحب حساب و شماره شبا حساب روی آن درج شده و امکان احراز هویت فرد و ارائه خدمات بانکی را در شعب تسهیل می‌کند، پس از گذراندن مراحل آزمایشی به صورت گسترده توسط بانک صادرات ایران برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری صادر شده و بازنشستگان این صندوق برای دریافت آن از شعب پنج ماه فرصت دارند.
این کارت که با هزینه بانک صادرات ایران برای اولین بار در استان ایلام به صورت آزمایشی صادر شد، نتیجه مطلوبی به همراه داشت و صدور آن برای یک میلیون و ٢٠٠ هزار بازنشسته صندوق در دست اقدام است.
بازنشستگان محترم صندوق بازنشستگی کشوری برای دریافت آن باید به شعبه‌ بانک صادرات ایران که در آن حساب دارند مراجعه کننند.
ماه گذشته همزمان با افتتاح دو طرح مرکز اطلاعات و داده‌های (Data Center) صندوق بازنشستگی کشوری و «روایت‌خانه صبا» مرکز اسناد تاریخی و مدیریت دانش این صندوق، طی مراسمی با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و‌ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از یکپارچه‌سازی کارت شناسایی و کارت بانکی بازنشستگان کشوری رونمایی شد.

سودسازی مستمر بانک اقتصاد نوین
بانک اقتصادنوین در تیرماه ۱۴۰۰، در ادامه رشد کم‌سابقه خود موفق به کسب دو هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال سود عملیاتی شد که این رقم نسبت به سود تیرماه ۱۳۹۹، بیش از ۱۰ برابر شده است.
بر اساس اطلاعات منتشرشده در سامانه اطلاع‌رسانی ناشران (کدال)، بانک اقتصادنوین در تیر‌ماه ۱۴۰۰، حدود ۱۶ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از محل واسطه‌گری مالی درآمد کسب کرده است. هم‌چنین سود پرداختی به منابع تامین شده در این بانک به ۱۳ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال رسیده که مقایسه این دو رقم نشان از ثبت سود عملیاتی به میزان دو هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در تیرماه سال جاری دارد.
این بانک در ماه مشابه سال ۱۳۹۹، حدود شش هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال درآمد از محل واسطه‌گری مالی کسب و در مقابل رقمی حدود شش هزار و ۵۷ میلیارد ریال به منابع تامین شده سود پرداخت کرده بود. سود عملیاتی بانک اقتصادنوین در تیر‌ماه سال گذشته حدود ۲۸۸٫۷ میلیارد ریال بود که این رقم در تیرماه امسال، بیش از ۱۰ برابر شده است.
همچنین سود عملیاتی بانک اقتصادنوین در ۴ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نیز به ۹هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال رسید و یک گام دیگر به ۱۰هزار میلیارد ریال نزدیک‌تر شد. این رقم نسبت به عدد ثبت‌شده در دوره مشابه سال قبل که حدود ۸۲۱٫۴میلیارد ریال است، حدود ۱۲ برابر شده است.
انتخاب بانک صنعت و معدن به عنوان بانک برتر جشنواره شهید رجایی
بانک صنعت و معدن در ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان بانک برتر را کسب نمود و مورد تقدیر معاون رییس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای جزء «ب» بخشنامه جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ و بر اساس تصویب ستاد جشنواره، در ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی عملکرد بانک صنعت و معدن در سال ۱۳۹۹ این بانک را به عنوان بانک برتر انتخاب نموده است.
بنا بر این گزارش فرهاد دژپسند انجام وظایف سازمانی در جهت بهبود و ارتقا عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین همت و مساعی ارزشمند مدیرعامل و پرسنل بانک صنعت و معدن را از دلایل انتخاب این بانک به عنوان بانک برتر در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ این وزارتخانه اعلام کرد.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز ضمن تشریح جزئیات برگزاری جشنواره شهید رجایی در سطوح مختلف ملی و استانی، گفت: در دوره بعد از انقلاب ارزیابی عملکرد سازمانها بعنوان یک برنامه توسط دفتر بررسی ارزیابی عملکرد شکل گرفت و تلاش شد شاخص مند و هدفمند شود.
وی ضمن تقدیر از برترین های جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تجلیل از سازمان ها و دستگاه های برتر منتخب، خاطر نشان کرد: اقدام خوب وزارت امور اقتصادی و دارایی که هر سال به صورت ویژه عملکرد مجموعه های مختلف وزارتی را مورد ارزیابی قرار می دهد و نتیجه درون دستگاهی خود را هر سال منتخب و اعلام می کند، کار بسیار ارزشمندی است.