تمامی تدابیر بهداشتی برای بازگشایی مدارس صورت گرفته است
تمامی تدابیر بهداشتی برای بازگشایی مدارس صورت گرفته است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزییات بازگشایی مدارس و ارائه آموزش حضوری از اول مهرماه، گفت: جایی برای نگرانی خانواده‌ها وجود ندارد. محسن حاجی میرزایی در خصوص طرح واکسیناسیون فرهنگیان و زمان بازگشایی مدارس اظهار کرد: خوشبختانه طرح واکسیناسیون فرهنگیان، با استقبال همکاران فرهنگی روبرو شده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. حاجی […]

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزییات بازگشایی مدارس و ارائه آموزش حضوری از اول مهرماه، گفت: جایی برای نگرانی خانواده‌ها وجود ندارد.
محسن حاجی میرزایی در خصوص طرح واکسیناسیون فرهنگیان و زمان بازگشایی مدارس اظهار کرد: خوشبختانه طرح واکسیناسیون فرهنگیان، با استقبال همکاران فرهنگی روبرو شده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
حاجی میرزایی افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، طرح واکسیناسیون همکاران فرهنگی، تا اواخر مردادماه در سراسر کشور، ادامه خواهد داشت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در این طرح، قرار است؛ رانندگان سرویس‌های مدارس، مربیان مهدهای کودک و هر فردی که در مجموعه آموزش و پرورش و در کادر مدرسه فعالیت دارد، واکسینه شود. حاجی میرزایی با اشاره به نگرانی برخی خانواده‌ها از حضور دانش آموزان در مدارس، تصریح کرد: هیچ کاری در آموزش و پرورش، بدون هماهنگی با وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا درخصوص بازگشایی مدارس، انجام نخواهد شد و تمام ملاحظات و تدابیر بهداشتی برای بازگشایی مدارس درنظر گرفته شده است؛ بنابراین برای خانواده‌ها جای نگرانی وجود ندارد و نباید نگران حضور فرزندانشان در مدارس باشند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون فرهنگیان اجباری است یا اختیاری، بیان کرد: ما خدمات لازم را برای واکسینه کردن تمام فرهنگیان فراهم کرده ایم و از سوی دیگر با توجه به حضوری بودن مدارس، توصیه می‌شود حتماً واکسن بزنند تا سلامت خود و دانش آموزان را تضمین کنند.
تحویل ۲.۲ میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت
رییس هیات مدیره گروه دارویی برکت اذعان داشت تا روز گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کوو ایران برکت برای واکسیناسیون سراسری به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.
حمیدرضا جمشیدی رییس هیأت گروه دارویی برکت در نشست خبری با خبرنگاران پیش از بازدید از خط تولید واکسن برکت اظهار کرد: گروه دارویی برکت ۱۲ تا ۱۴ درصد داروی کشور را تولید می‌کند، نانوداروهای ضد سرطان را برکت تولید می‌کند و بزرگترین پروژه بیوتکنولوژی منطقه را تولید کرده‌ایم.
وی افزود: ما فقط به دلیل اینکه دارو یک کالای اساسی است زیرساخت‌ها را خودمان تولید کردیم وگرنه این کارها را باید دولت انجام می‌داد. رییس هیأت مدیره گروه دارویی برکت گفت: برای یک هفته تهیه کردن سرم نمکی تبدیل به بحران شده بود که ما فوراً وارد شدیم و از کشورهای دیگر وارد کردیم.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ هزار بیمار سرطانی را بنیاد برکت رایگان درمان کرده است، ادامه داد: زمانی که نهایت ظرفیت تولید ماسک در ایران ۲۰۰ هزارتا بود ما وارد کار شدیم و تبدیل به بزرگترین وارد کننده ماسک با ظرفیت ۵۰ هزار ماسک شدیم.
رییس هیأت مدیره گروه دارویی برکت تصریح کرد: دانش فنی واکسن برکت صد در صد ایرانی است و به دست دانشمندان ایرانی اتفاق افتاد و یک درصد هم کپی کشور دیگری نبوده است‌.
وی گفت: در فاز دوم ۹۳.۵ درصد افزایش تیتر آنتی بادی را شاهد بودیم و نتایج اولیه فاز سوم نشان می‌دهد که مراحل به خوبی پیش رفته است.
به گفته جمشیدی خط دوم تولید واکسن برکت ظرفیتی بین ۶ تا ۸ میلیون دوز دارد.