در بازدید مشترک رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر راه و شهرسازی از آزادراه تهران-شمال، از افتتاح یک باند منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ گفته شد. به گزارش روزنامه جمله به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در بازدید مشترک با وزیر راه از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال با […]
در بازدید مشترک رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر راه و شهرسازی از آزادراه تهران-شمال، از افتتاح یک باند منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ گفته شد. به گزارش روزنامه جمله به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در بازدید مشترک با وزیر راه از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال با اشاره به میزان پیشرفت کار در منطقه ۲ آزادراه اظهار کرد: در حال حاضر کار در این منطقه از آزادراه به واسطه مشکلات تامین مالی از سوی دولت که آن هم به دلیل تغییر و تحولات و جابهجایی در دولتهای دوازدهم و سیزدهم رخ داد، به یک درصد پیشرفت فیزیکی در ماه رسیده است، ولی خوشبختانه در جلسه امروز مقرر شد با رفع این موانع و تامین مالی مناسب و حل مشکلات این بخش توسط دولت، میزان پیشرفت ماهانه پروژه به ۲.۵ تا ۳ درصد برسد تا کار مسیر رفت این قطعه در پایان ۱۴۰۱ تکمیل شود و با قولهای وزیر راه مشکلات تامین مالی این پروژه برطرف میشود. رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ۵۰ درصد تامین مالی این پروژه به عهده بنیاد است گفت: ما تا امروز بیش از ۱۰۰ درصد تعهداتمان را برای کمک به پیشرفت بیشتر پروژه انجام داده ایم و قول دادیم در ادامه نیز، سهم خود را به طور کامل انجام دهیم و سیمان و میلگرد پروژه را به صورت ۱۰۰ درصدی تامین کنیم. وی با اشاره به اینکه مسیر رفت در منطقه ۲ آزادراه تهران شمال تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام میرسد افزود: تاکید آقای وزیر بر این بود که همزمان با کار در این مسیر، در باند برگشت نیز کار انجام شود و انشالله به این توصیه عمل میکنیم. فتاح اضافه کرد: همچنین مقرر شد برای پیشرفت هرچه سریعتر هر ۳ ماه یک بار در دفتر وزیر راه جلسهای پیرامون آزادراه داشته باشیم و هر ۶ ماه یک بازدید مشترک انجام شود تا این پروژه موثر در زمانبندی وعده داده شده تکمیل شود. رئیس بنیاد مستضعفان درباره مشخصات فنی پروژه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال گفت: قطعه ۲، حدود ۲۲ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن یعنی تونل البرز افتتاح شده و ۱۶ کیلومتر از این مسیر باقی مانده که تا امروز حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته است؛ نکته قابل توجه آن است که عمده مسیر در قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، تونل و پل است و همین موضوع، کار در این قطعه از آزادراه را سخت کرده است.
وزیر راه: مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تا پایان ۱۴۰۱ افتتاح میشود
در ادامه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به گزارشات ارائه شده مسئولان اجرایی این پروژه اظهار کرد: فرصتی برای بازدید از آزادراه تهران شمال ایجاد شد و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان برای ادامه کار، تصمیمات خوبی گرفته شد. وزیر راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قطعه یک و ۴ آزادراه تهران شمال به اتمام رسیده و کار در قطعه ۲ ادامه دارد گفت: تصمیم گرفته شد مسیر رفت تهران به شمال در منطقه ۲ تا پایان سال آینده افتتاح شود و همچنین در ۶ کیلومتر باقی مانده مسیر برگشت تونل البرز، با تامین مالی مناسب، کار با سرعت ادامه یابد. وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲ هزار دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۲ هزار نفر در این کارگاه کار میکنند گفت: مقرر شد با حمایتهای صورت گرفته ماهانه ۲.۵ تا ۳ درصد باند رفت در این مسیر پیشرفت داشته باشد و همزمان کار در باند دوم نیز ادامه یابد. وی با اشاره به فعالیت احداث آزادراه در قطعه ۳ نیز گفت: در مذاکرات قرار شد با بکارگیری یک مشاور جدید، بررسیهای مجددی انجام شود تا با روشهای آسانتر بتوانیم کار را ادامه دهیم. قاسمی درخصوص اعتبارات مالی مورد نیاز برای احداث بخشهای باقی مانده کار در قطعه ۲ نیز گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده، تکمیل قطعه دوم نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است که ۳ هزار میلیارد تومان آن توسط دولت و ۳ هزار میلیارد تومان آن توسط بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد. وی ادامه داد: همچنین در باند رفت نیز سهم وزارت راه ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که برنامه ریزی برای تامین منابع مالی آن دیده شده است و تا امروز قطعه دوم با احتساب تونل، ۷۴ درصد در باند رفت و بدون تونل، ۶۳ درصد در این مسیر پیشرفت داشته که انشالله کار در مسیر رفت این قطعه تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام میرسد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور مطرح کرد؛
بندر چابهار اولین بندر حمل یکسره کشور
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بندر چابهار اولین بندر حمل یکسره کشور با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و در چند سال آینده به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل خواهد شد. به گزارش روزنامه جمله به نقل از پایگاه خبری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، محسن رضایی در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار با بیان اینکه بندر اقیانوسی چابهار راه ارتباط با اقیانوس هند و جمعیت عظیمی از جهان است، اظهار داشت: این بندر اولین بندر حمل یکسره کشور محسوب میشود و با سرعت خوبی در حال توسعه است. وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته بندر چابهار اظهار امیدواری کرد با دسترسی سایر بنادر نیز به چنین تجهیزاتی، از توقف کشتیها در اسکله و رسوب کالاها جلوگیری شده و حمل و نقل کالا با سرعت بیشتری انجام شود.معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: خط مقدم تولید و اشتغال، صادرات است و به همین دلیل در دولت به بنادر، حمل و نقل، ترانزیت، مسائل گمرکی و سایر مواردی که میتواند به افزایش صادرات در کشور کمک کند توجه کردهایم. رضایی با ابراز رضایت از توسعه قابل توجه در بندر چابهار، افزود: در چند سال آینده بندر شهید بهشتی به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل خواهد شد. وی با اشاره به نیاز بنادر به تجهیزات هوشمندسازی ادامه داد: هرچه بنادر ما پیشرفتهتر باشد هزینه کالاها و تورم ناشی از حمل و نقل کمتر شده و کالا با قیمت مناسب به مصرف کننده خواهد رسید. دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ادامه درباره تسریع در راه اندازی خط راه آهن چابهار گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی ما در کشور عدم اولویت بندی در هزینههاست بنابراین بعضی امور اقتصادی که باید سریعتر به بهرهبرداری برسد و آثار خودش را در اقتصاد ملی بگذارد با سالها تأخیر مواجه میشود. معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: ارتباط شمال و جنوب کشور از طریق راهآهن و مسیر چابهار به سرخس یا چابهار به آستارا بسیار حیاتی است و تولید و اشتغال را افزایش میدهد. وی تصریح کرد: امیدوارم با پیگیری موضوع راهآهن در دولت، انتظار دیرینه اتصال راهآهن جنوب به شمال تحقق یافته و عملیاتی شود و بتوانیم از فواید ریل و راهآهن استفاده کنیم.