دیدار منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس درمجلس شورای اسلامی با سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان به گزارش اداره روابط عمومی و ارتباطات مخابرات منطقه هرمزگان، منصور آرامی منتخب مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر مهندس مهدی حیدری سرپرست مدیر مخابرات منطقه حضور یافت . در این نشست […]
دیدار منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس درمجلس شورای اسلامی با سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان
به گزارش اداره روابط عمومی و ارتباطات مخابرات منطقه هرمزگان، منصور آرامی منتخب مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر مهندس مهدی حیدری سرپرست مدیر مخابرات منطقه حضور یافت . در این نشست مهندس حیدری ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیت و اقدامات صورت گرفته جهت توسعه شبکه ارتباطی استان به تشریح شاخصهای ارتباطی پرداخت و از اهتمام مخابرات منطقه در راستای بهره گیری از زیرساختهای موجود و ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء سطح دسترسی مردم به سرویسها و خدمات مخابراتی خبر داد.
آرامی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر درمجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیتهای مخابرات منطقه در سطح استان، مواردی را در خصوص وضعیت تلفن ثابت، دیتا و آنتن دهی تلفن همراه مطرح و خواستار ارتقاء وضعیت ارتباطی استان شد.
گفتنی است بررسی راهکارهای لازم برای توسعه شبکه و سرویس دهی مطلوبتر، بحث و تبادل نظر در خصوص لزوم بازنگری در تعرفه تلفن ثابت در راستای تحقق بستر شبکه ملی اطلاعات از دیگر محورهای این نشست صمیمی بود.
برگزاری مانور زلزله و امداد و نجات
در شرکت توزیع برق هرمزگان
مانور زلزله و تخلیه اضطراری ساختمانهای اداری همزمان با روز ملی ایمنی و مقابله با اثرات بلایای طبیعی در شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان برگزار شد.
این مانور با همکاری مدیریت بحران استانداری هرمزگان، جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی برگزار شد. مانور با زمین لرزه فرضی آغاز و کارکنان پس از پناهگیری در محلهای امن، از ساختمان اداری خارج و در محلهای ایمن تجمع کردند. در ادامه این مانور با ورود نیروهای آتش نشانی، حریق فرضی مهار و کارکنان محصور از ساختمان خارج شدند. پس از آن نیز کارکنان مصدوم توسط اورژانس و هلال احمر مداوا و به محل امن منتقل شدند.
تامین امنیت و بازگشایی مسیر عبور خودروهای امدادی توسط نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی اجرا شد. در مانور زلزله نیز روشهای صحیح خاموش نمودن حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی آموزش داده شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در نشست پایانی این مانور بر حفظ و ارتقای آمادگی سازمانها در برابر بحران تاکید کرد و افزود: آموزش و یادگیری به عنوان نخستین اصل ایمنی باید مورد توجه سازمانها و دستگاههای خدماترسان قرار گیرد.
مهرداد حسنزاده اظهار داشت: با استمرار آموزشها و یادگیری روشهای نوین مقابله با حوادث باید به میزانی از آمادگی دست یابیم تا در مواقع بحران با کمترین تلفات مواجه شویم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان نیز در پایان این مانور گفت: این شرکت به عنوان دستگاه خدماترسان از سازمانهای حساس در هنگام بروز حوادث طبیعی است. برهمین اساس آموزش مستمر نیروها برای حفظ آمادگی در برابر مخاطرات از مهمترین اهداف این شرکت است.
هاجر عبدی افزود: برنامهریزی ما به گونهای است تا با آموزش نیروهای عملیاتی، آمادگی آنها به مرحلهای برسد تا در مواقع بحران، علاوه بر حفظ سلامتی با تمام ظرفیت ارائه خدمت نمایند.
در ادامه نیز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با تقدیر از آمادگی شرکت توزیع نیروی برق در مواقع بروز حوادث گفت: اجرای مانور و تمرین آمادگی در برابر زلزله به عنوان اولین اصل مقابله با بحران است. مختار سلحشور افزود: استان هرمزگان یکی از کانونهای مخاطرات طبیعی در کشور است و بر همین اساس آمادگی نیروهای خدماترسان برای مقابله با آثار زلزله و حوادث طبیعی ضروری است.
توضیحات شهرداری گرگان در خصوص خبر
عدم پذیرش یک شهروند در گرمخانه
در پی انتشار اخباری مبنی بر گلایه یک شهروند بابت عدم پذیرش در مرکز نگهداری افراد بی سرپناه، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان توضیحاتی ارائه کرد.
احمد سالاری در این خصوص اظهار داشت: پس از دریافت گزارش و تصاویری که نشانگر نارضایتی و گلایه یکی از شهروندان از عدم پذیرش در گرمخانه شهرداری گرگان بود، بلافاصله تحقیقات صحت و سقم این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
سالاری افزود: پس از پیگیریهای صورت گرفته مشخص گردید فرد مذکور به علت عدم پاسخگویی سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری گرگان و به تبع آن عدم پذیرش در گرمخانه گلایهمند بوده است. وی تصریح کرد: یکی از فعالان اجتماعی که پیگیر این ماجرا بود با دعوت معاونت خدمات شهری به این معاونت مراجعه کرد و ما در جلسهای با حضور وی اقدام به تحقیق در خصوص علت پاسخگو نبودن سامانه تلفنی نمودیم.
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان ادامه داد: در این جلسه ضمن بررسی موضوع با حضور مسئولین واحدهای مرکز ۱۳۷ و گرمخانه مشخص شد در ساعت ۳ بامداد که شهروند تماس گرفته، سامانه ۱۳۷ قطع بوده و قادر به پاسخگویی نبوده است که البته تذکرات لازم در خصوص عدم تکرار این اتفاق صادر گردید.
به گفته سالاری، سامانه تلفنی ۱۳۷ جهت پاسخگویی شهروندان در راستای رفع مشکلات شهروندان ایجاد شده که از آن طریق میتوانند مشکلات و خواستههای سطح محله و شهر را با خادمین خود در مدیریت شهری در میان بگذارند. وی در پایان از پیگیریها و دغدغههای این فعال اجتماعی قدردانی نمود.
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از عموم شهروندان و فعالان اجتماعی درخواست کرد چنانچه پیشنهادی در خصوص خدمترسانی بهتر به شهروندان و تسهیل خدمات رسانی دارند از طریق سامانه ۱۳۷ تماس حاصل یا به اداره روابط عمومی شهرداری گرگان مراجعه، یا از مسیر شبکههای اجتماعی و تماس تلفنی تماس تلفنی منعکس نمایند.
لازم به ذکر است، گرمخانه شهرداری گرگان در اواخر آبان سال جاری در راستای خدماترسانی به شهروندان به خصوص شهروندانی که فاقد سرپناه (کارتن خواب) هستند راهاندازی شده است.