منوریل می‌تواند جایگزین خط ۲ متروی قم شود
منوریل می‌تواند جایگزین خط ۲ متروی قم شود

وزیر کشور گفت: منوریل می‌تواند جایگزین خط ۲ مترو قم شود که برای این طرح مبلغی نیاز است و سرمایه‌گذار نیز آمادگی دارد که امیدواریم مشکل این طرح حل شود. احمد وحیدی  در جلسه شورای اداری استان قم که با ریاست رییس جمهور و با حضور اعضای هیات دولت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار […]

وزیر کشور گفت: منوریل می‌تواند جایگزین خط ۲ مترو قم شود که برای این طرح مبلغی نیاز است و سرمایه‌گذار نیز آمادگی دارد که امیدواریم مشکل این طرح حل شود.
احمد وحیدی  در جلسه شورای اداری استان قم که با ریاست رییس جمهور و با حضور اعضای هیات دولت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، افزود: برای حل مشکل منوریل باید همه جوانب بررسی شود.
اجرای طرح منوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.
وی با اشاره به سفر خود به شهرستان جعفرآباد قم، گفت: این بخش قطب دامپروری است و سالانه ۲۰ هزار تن تولید گوشت صورت می‌گیرد که مردم این منطقه برای فروش گوشت دچار مشکل بودند که قرار شد برای حل این مشکل، خرید ۱۰ هزار تن گوشت صورت گیرد.
وی افزود: بیمارستان شهرستان جعفرآباد مدتی تعطیل است و مردم گرفتار هستند که سرمایه‌گذار قبول کرد با دریافت ۱۰ میلیارد تومان وام این بیمارستان را راه‌اندازی نماید.
وحیدی ادامه داد: مشکل نیروگاه برق، اصلاح طرح هادی این شهرستان و اختصاص ۵۰۰ واحد مسکونی به ساکنان روستا، مشکل ۴۰۰ هکتار زمین متعلق به آستان حضرت معصومه(س) و مشکل حق آبه از دیگر مسائلی بود که در این سفر مطرح شد.
وی خاطرنشان کرد: مردم ساکن شهرستان جعفرآباد خوب، پرکار و پرتلاش هستند و کارهای خوبی در حوزه کشت گلخانه‌ای انجام‌شده است.
وی افزود: با توجه به وجود ۴۰۰ حلقه چاه در این منطقه، اگر الگوی کشت مناسبی اجرا شود می‌تواند نقش خوبی در آبادانی منطقه داشته باشد.
وزیر کشور با اشاره به مترو قم، گفت: این طرح به طول ۱۵ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن آماده است و احتیاج به تست گرم و ۲ رام قطار دارد.
وی با بیان این‌که گزینه‌هایی برای تامین ۲ رام قطار پیش بینی شده، افزود: برای این طرح می‌توانیم از منابع که با چینی‌ها قرارداد داریم استفاده کنیم.
وزیر کشور گفت: ۵ گزینه برای تست گرم واگن های متروی قم مطرح شده است که در هفته های آتی یکی از آنها مبنا قرار خواهد گرفت.
احمد وحیدی افزود: با توجه به اینکه ۶ کیلومتر از عملیات اجرایی پروژه متروی قم آماده شده است، گزینه‌هایی برای تست گرم واگن‌ها مطرح شد که برخی از آنها سهل الوصول تر و برخی پایدارتر هستند.
وی گفت : انجام این تست برای تامین واگن و حمل و نقل مسافر خواهد بود که در دو یا سه هفته آینده مسائل جانبی موضوعات مجددا مورد بحث قرار می گیرد و یکی از گزینه ها به عنوان مبنا عملیاتی خواهد شد. وی همچنین با تاکید بر حل پسماند قم، اضافه کرد: ۶۵۰ تن پسماند در قم تولید می‌شود که ۳۰۰ تن توسط یک خط تسویه می‌شود و برای تسویه مابقی نیز نیاز است خط دیگری راه‌اندازی شود.