طرح‌های راهسازی از ورودی شهرها آغاز می‌شود
طرح‌های راهسازی از ورودی شهرها آغاز می‌شود

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: از آنجا که ورودی شهرها و مسیرهای منتهی به مراکز استان‌ها دارای بار ترافیکی بیشتری هستند و طرح‌های راهسازی از ورودی شهرها آغاز می‌شود. خیرالله خادمی با اشاره به اینکه هر کیلومتر جاده‌ای که در کشور ساخته می‌شود، به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای بلافاصله […]

 

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: از آنجا که ورودی شهرها و مسیرهای منتهی به مراکز استان‌ها دارای بار ترافیکی بیشتری هستند و طرح‌های راهسازی از ورودی شهرها آغاز می‌شود.
خیرالله خادمی با اشاره به اینکه هر کیلومتر جاده‌ای که در کشور ساخته می‌شود، به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای بلافاصله به زیر ترافیک جاده‌ای می‌رود، افزود: سال ۱۴۰۰ تاكنون حدود هزار و ۵۸۰ ميليارد تومان اسناد خزانه اسلامي، حدود هزار و ۶۶۰ ميليارد تومان تخصيص نقدي و ۶۶۸ ميليارد تومان قير به ادارات كل راه و شهرسازي براي پروژه هاي تفويضي ابلاغ شده است.
خيراله خادمي در اين جلسه با اعلام محور اصلي اولويت بندي پروژه‌هاي راهسازي در سالجاري اعلام كرد:‌ پروژه‌های مهم و اولویت دار طي سفرهاي استاني رييس جمهور مشخص مي‌شوند که کار بسیار مهمی است و خوشبختانه در همین سفرها تعهدات مالی برای تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت‌دار در هر استانی به صورت نقد انجام مي‌شود.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور توسعه شبکه حمل و نقل کشور در سالجاری به ویژه در بخش ریلی و آزادراهی پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر و موثر در روان سازی ترافیک در کریدورهای اصلی در اولویت قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: در بخش توسعه شبکه ریلی خوشبختانه سال ۱۴۰۰ یکی از سال‌های درخشان در بخش ریلگذاری راه آهن محسوب می‌شود که با در نظر گرفتن متوسط ریلگذاری سالانه ۲۰۰ کیلومتر و بهره برداری ۱۷۰ کیلومتر در سال‌های گذشته، در این سال بیش از ۴۵۰ کیلومتر مسیر جدید ریلگذاری شد که با اتمام عملیات تکمیلی آن امکان بهره‌برداری از این مسیرها در سال ۱۴۰۱فراهم خواهد شد.