موانع سیر قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول بررسی شد
موانع سیر قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول بررسی شد

  دوازدهمین اجلاس کارگروه سطح عالی قطار باری اسلام آباد – تهران – استانبول ( ITI ) برای بررسی موانع سیر این قطار، با هماهنگی دبیرخانه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و با مشارکت نمایندگان سه کشور از راه آهن‌ها، اتاق‌های بازرگانی و برخی شرکت‌های فورواردری برگزار شد. به گزارش روزنامه جمله به نقل از پایگاه […]

 

دوازدهمین اجلاس کارگروه سطح عالی قطار باری اسلام آباد – تهران – استانبول ( ITI ) برای بررسی موانع سیر این قطار، با هماهنگی دبیرخانه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و با مشارکت نمایندگان سه کشور از راه آهن‌ها، اتاق‌های بازرگانی و برخی شرکت‌های فورواردری برگزار شد.
به گزارش روزنامه جمله به نقل از پایگاه اطلاع رسانی راه‌آهن،  ریاست این اجلاس را «شهرام جعفری»، مدیرکل بازرگانی خارجی راه‌آهن ایران بر عهده داشت که در سخنان افتتاحیه خود گزارشی از اقدامات صورت گرفته از زمان برگزاری اجلاس قبلی (آبان ماه ۱۳۹۹) از جمله جلسات هماهنگی برگزار شده برای راه‌اندازی قطار باری ITI و نیز از سرگیری عملیات این قطار پس از ۱۴ سال توقف در آذرماه ۱۴۰۰ و سیر سه رام قطار باری تاکنون در سایه تلاش راه آهن‌های کشورهای عضو این کریدور ITI و نیز شرکت‌های فورواردری ارائه داد.
وی همچنین به مشکلات و چالش‌های پیش روی این قطار اشاره و ابراز امیدواری کرد که این اجلاس راه حل‌های مناسبی را برای تدوام سیر این قطار از جمله راه اندازی قطارهای کانتینری و قطارهای دو سر بار در این کریدور ارائه دهد.
خدایی، مدیر حمل و نقل و ارتباطات اکو نیز در سخنان خود ضمن تشکر از راه آهن ایران برای میزبانی این اجلاس مهم خاطرنشان کرد: یازدهمین اجلاس وزرای حمل ونقل اکو حکم به از سرگیری قطار ITI داده بود و از همه ذینفعان درخواست کرد از این قطار برای حمل کالاهای خود در راستای افزایش تجارت منطقه‌ای استفاده کنند و بر گسترش قطار مذکور به سمت اروپا و چین تاکید کرد.
در طی اجلاس بحث‌های مفصلی در خصوص مسائل فنی و چالش‌های موجود در ارتباط با عملیات قطار از طرف راه آهن‌ها و فورواردرها طرح شد که از جمله آنها می‌توان به ظرفیت زیرساخت و آلات ناقله کشورهای واقع در مسیرکریدور به ویژه نوسازی بخش زاهدان-تفتان-کویته، ایجاد مرکز لجستیک در زاهدان، تعرفه‌های حمل و فرمول قیمت گذاری برای فورواردرها، چالش‌های فعلی درمواجهه با برنامه‌ای کردن عملیات قطار باری ITI، تهیه رویه‌های عملیاتی استاندارد(SOP ) جهت اطلاع فورواردرها و صاحبان کالا از عملیات این قطار در هر یک از کشورهای واقع در مسیر و ایجاد ساز و کار مدیریت کریدور(CMM ) و نقش اتاق‌های بازرگانی در ترویج و بازاریابی این کریدور، اشاره کرد.
در این اجلاس در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به فورواردرها، تامین واگن‌های کفی و مشخص کردن همه هزینه‌های حمل نیز مقرر شد جلسه جداگانه‌ای با حضور فورواردرها برای حل مشکلات فی مابین با هماهنگی دبیرخانه اکو بزودی تشکیل شود.
در پایان مقرر شد میزبانی اجلاس بعدی بر عهده راه‌آهن ترکیه باشد که احتمالا در ماه اکتبر ۲۰۲۲ خواهد بود.

 

 

معاون راهداری مازندران اعلام کرد؛
ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی
راه‌های مواصلاتی مازندران

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ضمن گرامی داشت روز ملی ایمنی حمل و نقل (۷ اردیبهشت) اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران  اسماعیل فولادی اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های این اداره کل کاهش تعداد تصادف‌های و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که بدین منظور در سال گذشته اقداماتی جهت ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان انجام پذیرفت.
وی گفت: در جهت ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته تعمیر و یاجایگزینی حفاظ جدید ۱۳ کیلومتر گاردریل، نصب ۱۲کیلومتر نیوجرسی، اجرای ۱۳۰۰ کیلومتر خط کشی سرد و گرم، نصب ۴هزار و ۳۵۳ عدد تابلوی اخطاری، انتظامی و علائم جاده‌ای، ایمن سازی و آشکارسازی ۳۰دور برگردان از دیگر اقدامات ایمنی انجام شده در سال گذشته است.
وی در خصوص اجرای عملیات روشنایی راه‌ها گفت: ۴۳۰ کیلومتر تعمیر، نگهداری و بروزرسانی سیستم روشنایی راه‌ها، احداث ۲۳ کیلومتر، تعمیرات۱۴۰ عدد چراغ چشمک زن، احداث ۵ کیلومتر کابل خود نگهدار و نگهداری و راهبردی تونل های هوشمند به طول ۵ کیلومتر در محور هراز در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایمن سازی محورهای مواصلاتی و تداوم جریان پیوسته ترددهای ایمن جادهای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که کوچکترین عامل بازدارنده در این جریان پیوسته، صدمات جبران ناپذیری را به طور مستقیم و غیر مستقیم وارد خواهد ساخت.

 

در فروردین ماه امسال صورت پذیرفت؛
جابجایی بیش ۱ میلیون ۱۲۳ هزار تن کالا از مازندران به سایر نقاط کشور

رئیس اداره حمل و نقل کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران عنوان کرد : در فروردين ماه امسال بیش از ۱میلیون و ۱۲۳ هزار تن کالا از مازندران به سراسر کشور جابجا شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، سید رحمت اله موسوی افزود: عمده كالاي جابجا شده در این مدت شن ماسه، ذرت دامي، گندم انساني، انواع بنزين،  فراورده‌هاي لبنايتي، نفت گاز، سيمان كيسه‌اي، مركبات، سيمان فله‌اي، بنزين معمولي بوده است.
وی تصریح کرد : ۸۷ هزار و ۵۰۸  فقره بارنامه توسط عوامل ذیربط صادر شده است .
وی همچنین کالای اساسی حمل شده از بنادر استان با ساير نقاط كشور را در فروردين ماه  سالجاری، ۱۶۴هزارو ۶۱۸تن اعلام و خاطر نشان ساخت:  از بنادر امیر آباد، نوشهر و فریدونکنار ۷   هزار و   ۱۵۷  فقره بارنامه توسط شركت‌هاي حمل ونقل كالا مستقر دربنادر به سایر نقاط کشور صادر شده است.
رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  استان مازندران خاطر نشان كرد ۱۳۴شركت حمل ونقل و شعبات در سطح استان مازندران فعال هستند.