شرکت بیمه کوثر بهمنظور افزایش فعالیت در بخشهای سرمایهگذاری و بیمهگری، متناسب با ترکیب فروش خود در نمایشگاههای تخصصی حضور فعال دارد. ابوالفضل آقادادی در بازدید از نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) ضمن بیان مطلب فوق، گفت: بیمه کوثر برای ارتباط بیشتر با انواع کسبوکارها و البته مشتریان مختلف در نمایشگاههای تخصصی شرکت […]
شرکت بیمه کوثر بهمنظور افزایش فعالیت در بخشهای سرمایهگذاری و بیمهگری، متناسب با ترکیب فروش خود در نمایشگاههای تخصصی حضور فعال دارد.
ابوالفضل آقادادی در بازدید از نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) ضمن بیان مطلب فوق، گفت: بیمه کوثر برای ارتباط بیشتر با انواع کسبوکارها و البته مشتریان مختلف در نمایشگاههای تخصصی شرکت میکند. اما طبیعتا چون امکان حضور در همه این رویدادها متصور نیست، برنامه ما این است که متناسب با پرتفوی شرکت در این زمینه عمل کنیم. طبیعتا در هر رشتهای که فروش بیشتری داریم به این معناست که هم مشتریان اعتماد بیشتری کردهاند و توانستهایم آنان را جذب کنیم و هم تجربه و مهارت همکارانمان درباره آن رشته رشد بیشتری داشته است، بنابراین امکان نفوذ در بازار و جذب پرتفوی جدید در آن بازار برایمان مهیاتر است.
وی با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری بیمه کوثر در نمایشگاههای «نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی» و «حملونقل و صنایع ریلی» شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاههایی که موضوع فعالیت سهامداران و بیمهگذاران بزرگ ماست، فرصت ویژهای برای تعامل طرفین فراهم میکند. در چنین شرایطی، علاوه بر آشنایی با موقعیتهای جدید سرمایهگذاری، میتوانیم محصولات و خدمات نوین خود را در بخش بیمهگری معرفی کنیم تا هم مشتریان فعلی برای بهرهمندی از این خدمات ترغیب شوند و هم سایر مشتریان بزرگ امکان مقایسه این خدمات و محصولات را با آنچه دیگران عرضه میکنند به دست آورند.
آقادادی افزود: در این نمایشگاهها ما از نزدیک صدای مشتریان را میشنویم و پای نقدهای منصفانه آنان مینشینیم تا بتوانیم به خوبی پاسخگوی آنان باشیم. از سویی این حرفها، نگاه مشتری و انتظارات او را به بهترین شکل به ما منعکس میکند و این بهترین راهنما برای بهبود خدمات و اصلاح اشکالات است که با خود تکریم مشتری و افزایش رضایت او را به دنبال دارد.
مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به اینکه در نمایشگاه صنعت مالی، مشتریان خرد حضور چشمگیری ندارند، یادآورشد: اینجا مجال مناسبی است برای همافزایی بین ارکان مختلف صنعت مالی کشور از جمله بخشهای مختلف صنعت بیمه است. از نهاد ناظر تا شرکتهای بیمهگر، شبکه فروش، ارزیابان خسارت و کارگزاران در این چند روز میتوانند بیشتر با یکدیگر آشنا شوند و به همافزایی درونبخشی کمک کنند. صد البته، هر یک از حاضران با ارائه بهترین محصولات و آخرین دستاوردهایش به بازدیدکنندگان، توانمندیهای خود را معرفی و امکان جذب بازارهای جدید را فراهم میکند و در سطحی بالاتر نشان میدهد که صنعت بیمه چه پوششها و قابلیتهای متنوع و جذابی دارد که مشتریان را در برابر ریسکهای مختلف ایمن
خواهد کرد.
وی در خصوص نگاه مردم نسبت به بازارهای مالی گفت: طی یک سال اخیر با توجه به وضعیت ناپایدار بازار سرمایه، اقبال مردم به بازارهایی که ریسک بالا دارند کم شده است. در این وضعیت نقش بیمه بیش از پیش پررنگ شده است. بیمهگران میتوانند با اطلاعرسانی، آگاهسازی و فرهنگسازی درست، سرمایههای خرد و پراکنده را از سطح جامعه به سمت بیمههای عمروسرمایهگذاری هدایت کنند و با ارائه خدمات مناسب بیمهای و مالی، به افزایش رضایت عموم از صنعت بیمه کمک کنند و در عین حال در تقویت صنعت موثر باشند.
آقادادی تعامل میان صنعت بیمه با سازمانهای دولتی و بخشهای خصوصی را عامل توسعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه دانست و تصریح کرد: هیچ یک از ضلعهای بازار مالی رقیب یکدیگر نیستند. در واقع، هر کدام از بخشهای سهگانه بورس، بانک و بیمه با تخصصی که در کار خود دارد میتوانند با تعامل و همکاری نزدیک به یکدیگر کمک کنند. برای نمونه، ما در صنعت بیمه هم از خدمات بانکداری به صورت فراوان بهره میبریم و هم در بخش سرمایهگذاری با استفاده از بازار بورس و متخصصان آن منافع ذینفعان را تامین میکنیم. اما به نظر میرسد هنوز بیمه و نقشی که در ثبات اقتصاد بازی میکند به خوبی تبیین نشده و مغفول است.
وی افزود: برای نمونه الان بسیاری از بنگاهها و سازمانهای بزرگ کشور با کسر مبالغی از حقوق کارکنان در طی مدت خدمت و سرمایهگذاری آن در نظر دارند هنگام بازنشستگی این مبالغ را به صورت سرمایه قابل توجه به کارکنان بازگردانند. اما سوال اینجاست که اگر چنین امکانی هست چرا با صرف هزینهای اندک از آن سرمایهها نباید پوششهای بیمهای را نیز برای این عزیزان در نظر گرفت تا در صورت حوادث ناخواسته دچار مشکلات جدی نشوند. یا حتی در بخش اموال و مسئولیت بسیار میبینیم و میشنویم که پوششهای ناکافی یا ناقص بیمهای باعث شده است که هنگام وقوع خطر، پرداخت خسارت به صورت شایسته صورت نگیرد. بدیهی است اینجا هر دو طرف ماجرا ضرر میکنند، هم بیمهگذار و هم بیمهگر. بنابراین فکر میکنم نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصت مناسبی است تا مشتریان بزرگ با مطالبهگری از بیمهگران، هم به افزایش سطح و گستره پوششهای بیمهای کمک کنند و هم اطلاعات و دانش بیمهای خود را افزایش دهند.
سبد شرکتهای بیمه ای متناسب با توسعه اقتصادی رشدی نکرده است
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان، اظهار کرد: بیمه مرکزی می تواند برای ورود و رشد شرکت های بیمه ای در زمینه اینشورتک و هوشمندسازی، بازه زمانی مشخص کند و خود هم دراین فرآیند شرکت کرده تا شرکت ها با راهبری بیمه مرکزی به نتیجه مطلوبی برسند.
“احسان مرادی” گفت: عدم رشد صنعت بیمه درحوزه اینشورتک یکی از چالش های این صنعت است که مشابه آن در بازار سرمایه در زمانی که حجم معاملات پایین بود هم وجود داشت وعلت اصلی آن این است که وضعیت مالی شرکت های بیمه ای چندان مناسبی نیست.
وی، با بیان اینکه حق بیمه درده سال گذشته اگر به نرخ دلار تبدیل شود، نصف شده، تصریح کرد: حق بیمه دریافتی شرکت های بیمه ای در مقایسه با ده سال گذشته از بعد ریالی رشد کرده است.مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان، ادامه داد: با توجه به رشد دارایی ها، حق بیمه نباید نصف می شد و حداقل باید ثابت می ماند و این نشان دهنده این است که بیمه گذاران در ابراز دارایی های خود برای بیمه شدن عددهای کمتری از ارزش واقعی را بیان می کنند و سبد شرکت های بیمه ای نتوانسته با رشد اقتصادی و رشد تورم رشد کند درصورتیکه هزینه ها متناسب با تورم رشد کرده است.
مرادی، خاطرنشان کرد که حاشیه سود ناشی از فعالیت های بیمه گری کمتر شده و متوسط سنوات گذشته در سال ۹۹ یک درصد بوده در صورتیکه این عدد درسال ۱۴۰۰ به منفی یک درصد رسیده است.
به گفته وی، وقتی شرکت های بیمه ای شرایط خوبی نداشته باشند به سمت سرمایه گذاری در حوزه اینشورتک و بهبود نرم افزار نمی روند و تا وقتی در این حوزه رشد نکنند نمی توانند خدمات جدید ارائه دهند.
مرادی، اذعان داشت که یکسری اقدامات در حوزه فناوری انجام گرفته ولی ناکافی است و فاصله ما با دنیا در این زمینه بیشترشده که منشا اصلی آن هم وضعیت مالی نامناسب شرکت های بیمه ای است.
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان، معتقد است که بیمه مرکزی می تواند برای ورود و رشد شرکت های بیمه ای در زمینه اینشورتک و هوشمندسازی، بازه زمانی مشخص کند و خود هم دراین فرآیند شرکت کرده تا شرکت ها با راهبری بیمه مرکزی
به نتیجه برسند.
وی، اظهارکرد: وقتی شرکت ها در این عرصه رشد کردند طبیعتا خدمات جدیدی شکل می گیرد و وقتی تعدادی از شرکت های بیمه ای توانستند خدمات جدید ارائه داده و رضایت مشتری را بدست بیاورند مابقی شرکت ها هم دنباله آنها حرکت می کنند.مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان، گفت: در نظام بانکی خدمات جدید متقاضی داشته و سیستم بانکی از لحاظ مالی شرایط بهتری دارد و توانسته در حوزه اینشورتک سرمایه گذاری کند وبانک هایی که در این حوزه پیشرو بودند توانستند جذب منابع کنند و پیشرفت بیشتری از سایر بانک ها
داشته باشند.
مرادی، افزود: متاسفانه در صنعت بیمه متقاضی خدمات جدید وجود ندارد یعنی مطالبه ای از طرف مشتریان دیده نمی شود و همچنین شرکت ها هم شرایط مالی خوبی ندارند.
به عقیده وی، برای پیشبرد این هدف بیمه مرکزی می تواند نقش مهمی داشته باشد وحتی چند پروژه شروع کند و مشارکت می تواند اثر بخش باشد.
الگوی بازار سرمایه برای انتخاب مدیران در صنعت بیمه بسیار مفید است
یک کارشناس ریسک صنعت بیمه، پیشنهاد داد که می توان یکسری شرایط و فرآیند ها را برای آیین نامه ۹۰ بیمه مرکزی ایجاد کرد تا امکان حضور تمامی افراد متخصص و خبره در حوزه های مدیریتی شرکت های بیمه مساعد و فراهم شود.عبدالرضا عیسوند حیدری، گفت: آیین نامه ۹۰ بیمه مرکزی، یکی از اقدامات بسیار خوب این نهاد برای جهت دهی به موضوع حرفه ای گری سرمایه انسانی در مشاغل حساس صنعت بیمه است.وی، افزود: درحال حاضر افراد باید از سوی شرکت های بیمه ای معرفی شوند و در بیمه مرکزی یک تیم مدیریتی که ترکیبی از معاونین، مدیران بیمه مرکزی و افراد خبره بازار بیمه است با این افراد مصاحبه می کنند که این فرآیند، دست یابی و شناسایی افراد خبره بازار بیمه را سخت تر کرده،بنابراین سطح ریسک سرمایه انسانی و ریسک عملیاتی دراین بخش حساس همچنان بالا است.این کارشناس ریسک صنعت بیمه، خاطرنشان کرد که مجموعه ای از افراد توانمند دربازار بیمه هستند که تحلیل گران بسیار خوبی بوده و قابلیت ها و مهارت های سطح بالایی دارند که می توانند درجایگاههای مدیریتی بالاتر، از جمله حوزههای تخصصی و مشاغل حساس بیمه ای مورد نظر بیمه مرکزی قرار بگیرند.عیسوند حیدری، پیشنهاد داد که می توان یکسری شرایط و فرآیند ها را به شکلی تنظیم کرد که مسیر حضور تمامی این خبرگان صنعت بیمه مهیا شود چه بسا که این موضوع برای شرکت های بیمه نیز یک فرصت خواهد بود.وی تصریح کرد: بیمه مرکزی می تواند برای ارایه گواهی نامه های حرفه ای صنعت بیمه، دورههایی را به صورت ماهانه یا فصلی در رشتههای مختلف بیمه ای برگزارکند و گواهینامه های حرفه ای به افراد شرکت کننده ارایه دهد تا متناسب با هر گروه شغلی، افراد متقاضی گواهی نامه های مذکور را دریافت کنند که البته این موضوع در بازار سرمایه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار در سالهای گذشته اجرا شده که می توان از تجربه آن نیز بهره مند شد.این کارشناس ریسک صنعت بیمه، ادامه داد: بیمه مرکزی شرایط احراز صلاحیت افراد را برای تصدی مشاغلی مانند معاونین فنی، مدیران ریسک، فنی، اکچوئری، اتکایی، مالی، سرمایه گذاری، مدیران شعب و مناطق را منوط به دریافت این مدارک کند تا ازاین طریق از حضور افراد خبره در هر جایگاه اطمینان حاصل کند به شیوه ای که نیازی به مصاحبه ای مکرر از سوی بیمه مرکزی نباشد.عیسوند حیدری، توضیح داد که با برگزاری این دورهها افراد متخصص را میتوان از لحاظ تواناییهای تخصصی و همه مواردی که در چارچوب فنی یک رشته بیمهای وجود دارد بررسی کرد و این فرصت برای افرادی که در مناطق مختلف کشورهستند نیز ایجاد میشود که با دریافت این گواهینامهها سطح علمی خود را رشد داده وهمچنین به جایگاههای بالاتری در صنعت بیمه رسیده و شرکتهای بیمه نیز، از وجود این افراد استفاده می کنند.وی،با اشاره به ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت های بیمه ای، افزود: شرکت ها می توانند به افراد تواناتربیشتری دستیابی داشته باشند یعنی یک مزیت چند وجهی برای دو طرف وجود خواهد داشت.این کارشناس ریسک صنعت بیمه، معتقد است که این گواهینامهها باید بسیارحرفه ای طراحی وویژگی های هر رشته بیمه ای برای آن درنظر گرفته شود و سرفصل های لازم هر رشته بیمه ای در دوره مورد نظر آن رشته گنجانده شود و یک گواهینامه حرفه ای طراحی شود که افراد دارای این گواهینامه ها به راحتی در جایگاههای خوب و متناسب با تخصص خود قرار گیرند.این کارشناس ریسک صنعت بیمه، طراحی این گواهینامه های تخصصی را روشی برای کاهش حجم فعالیت بیمه مرکزی برشمرد و گفت: درحال حاضر بیمه مرکزی با هرفردی چند مرتبه مصاحبه می کند اما درصورت طراحی این گواهینامه ها، فردی که تعداد گواهینامه لازم برای فعالیت در رشته مورد نظر را دارا باشد صلاحیت احراز آن شغل را پیدا می کند که این موضوع برای شرکت بیمه، مسئله ساز نخواهد بود.
خلاء قانونی رسیدگی به تخلفات بورسی باید پر شود
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در بازار سرمایه خلاء قانونی داریم. اصلاح قانون بازار سرمایه یک ضرورت است و باید با توجه به تنوع ابزارهای بازار سرمایه انجام شود.
جبار کوچکینژاد گفت: بازار مالی و بورس در سرنوشت مردم و اقتصاد کشور اثرگذار است، در چند سال گذشته که بورس دچار تنش شد، درست است که مردم صبوری کردند، ولی آسیب جدی به مردم و اعتماد آنها به دولت و سیاستگذاران زد.
به گفته عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس، در این بخش هر چقدر بتوانیم قوانین را شفافتر کنیم تا افرادی که تخلف کردهاند مجرم شناخته و تنبیه شوند، اعتماد مردم به بورس بیشتر میشود. بدین شکل مردم بیشتر جذب بازار سرمایه شده و در عین حال بازار شفافتر میشود.
وی گفت: اصلاح قانون بازار سرمایه یک ضرورت است و این اصلاح باید با توجه به تنوع ابزارهای بازار سرمایه و روش ارتباطات انجام شود. چه در قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان بازار سرمایه و چه در دولت، اگر نیاز به اصلاح قانون است باید به مجلس اطلاع بدهند که مجلس در این راستا گام بردارد و قانون را اصلاح کند؛ چرا که ما باید به دنبال جلب اعتماد مردم باشیم.
وی گفت: قانون خوب حد و مرز تخلف و غیر تخلف را روشن میکند و مسیر تخلف را برای سواستفادهگران و متخلفان میبندد. قانون اگر این خاصیت را نداشته باشد قانون نیست. قانون بازار سرمایه نیز باید در همین راستا اصلاح شود یعنی در عین حمایت از بازار سرمایه و سهامدارن خرد، مسیر متخلفان و سواستفاده گران را ببندد و چگونگی برخورد با متخلفان را نیز روشن کند.
اولین بار در سال ۱۳۴۵ بود که قانون معاملات سهام توسط مجلس ایران تصویب شد و در سال ۱۳۸۴، قانون جدید بازار سرمایه وضع شد، که تاکنون تغییری نداشته است.
برافراشته شدن پرچم عزای امام حسین(ع) در ساختمانهای بیمه ملت
همزمان با آغاز ماه محرم الحرام پرچم عزای حسین(ع) در تمامی ساختمانهای بیمه ملت برافراشته شد و کارکنان شرکت هر روز صبح مراسم زیارت عاشورا برگزار میکنند.به مناسبت فرارسیدن دهه محرم و عزاداری ایرانیان برای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، ساختمانهای شرکت بیمه ملت مزین به پرچم عزای حسینی شده است و مراسم پرفیض زیارت عاشورا نیز هر روز صبح توسط کارکنان شرکت برگزار میشود.همچنین بر اساس اطلاعیه منتشر شده، همزمان با دهه اول محرم، هر روز از ساعت ۷ الی ۷:۳۰ صبح مراسم قرائت زیارت عاشورا در ساختمانهای بیمه ملت با تاکید بر رعایت بهداشت جمعی برگزار خواهد شد و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) میتوانند در این مراسم پرفیض حضور یابند.
اموال وماشین آلات پتروشیمی زاگرس تا ۷۶۹ میلیون یورو بیمه داشت
اموال وماشین آلات پتروشیمی زاگرس تا ۷۶۹ میلیون یورو بیمه داشتغلام حسین آذرمهر به نمایندگی از شرکت مجتمع صنعتی نفت و گاز صبا جم کنگان به جمع هیات مدیره شرکت پتروشیمی زاگرس اضافه شد.شرکت پتروشیمی زاگرس در زمینه احداث، راه اندازی، بهره برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره و صادرات و تبدیل مواد پتروشیمی و پتروشیمیایی فعالیت می کند.
شـرکت پتروشـیمی زاگرس ظرفیت اسمی تولیدنزدیک به ٢ درصد متانول جهان و ٩درصد تجارت جهانی متانول را دارا بوده و در بین شرکتهای فعـال دراین صنعت درکشور در رده اول قرار دارد.گفته می شود که تمامی اموال، ماشین آلات و تجهیزات شرکت پتروشیمی زاگرس تا انتهای سال گذشته تا سقف ۷۶۹ میلیون یورو و ۶٫۹۴۸ میلیارد ریال تحت پوشش بیمه تمام خطر قرار داشت.همچنین در مدت مورد نظر ،سایر دارایی های شرکت پتروشیمی زاگرس تحت پوشش بیمه ای کامل بابت بدنه تا سقف ۲۴ میلیون دلار و سایر خسارت ها شامل خسارت طرف مقابل، خسارت های جانی و مالی تا سقف یک میلیارد دلار قرار داشته است.محمود مجیب، متین دیداری، سیدمجید سیدیان و سیدجعفر هاشمی سایراعضای هیات مدیره شرکت پتروشیمی زاگرس را تشکیل می دهند.