تراکم تشویقی و پارکینگ اضافه برای نوسازی بافت‌های فرسوده
تراکم تشویقی و پارکینگ اضافه برای نوسازی بافت‌های فرسوده

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید که به انبوه سازانی که در بافت‌های فرسوده اقدام به نوسازی می‌کنند، دو طبقه تراکم و پارکینگ اضافه داده شود. رستم قاسمی در گفتگو با خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما در خصوص مصوبه جدید و بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده و ویژگی‌های […]

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید که به انبوه سازانی که در بافت‌های فرسوده اقدام به نوسازی می‌کنند، دو طبقه تراکم و پارکینگ اضافه داده شود.

رستم قاسمی در گفتگو با خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما در خصوص مصوبه جدید و بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده و ویژگی‌های این بسته برای ترغیب مالکان و سرمایه‌گذاران برای نوسازی در بافت فرسوده، توضیح داد: شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوباتی در خصوص ساماندهی به وضعیت محله‌های فرسوده کشور داشته و یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم رسیدگی به این محلات است.وی با بیان اینکه محلات فرسوده در کشور مساحت قابل توجهی دارند که هم به لحاظ ایمنی و هم به لحاظ شرایط زندگی برای مردم زندگی در این محلات مشکلاتی را ایجاد کرده افزود: با وضعیت موجود، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصمیم گرفت یکسری خدماتی به محلات فرسوده برای نوسازی ارائه کند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در محلات فرسوده شهری با توجه به ریزدانگی و عدم امکان تردد اتومبیل و حرکت دشوار سیاست‌های تشویقی پیش بینی شد. در بسته تشویقی شهرسازانه نوسازی بافت‌های فرسوده، مقرر شد تا در خصوص قیمت پروانه ساختمان تخفیف مناسبی ارائه شود. ثانیاً ساختمان‌های ریزدانه به درشت دانه تبدیل شود. ثالثاً دو طبقه تشویقی تراکم داده شود که می‌تواند برای انبوه‌سازان مناسب باشد. همچنین پارکینگ اضافه برای این بافت‌ها پیش بینی شده است.
قاسمی ضمن دعوت از انبوه‌سازان برای مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده و بهره‌مندی از بسته تشویقی شهرسازانه تصریح کرد: بسته تشویقی با ویژگی‌هایی که دارد وضعیت مناسبی را برای انبوه سازان ایجاد خواهد کرد و با ارائه این بسته و مشارکت انبوه سازان نوسازی بافت‌های فرسوده سرعت می‌گیرد.
وی گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به انبوه‌سازان نیز در دست بررسی است که در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد. با این بسته تشویقی امیدوار هستیم تا بافت فرسوده موجود کشور را از شرایط موجود به شرایط مناسب‌تر تبدیل کنیم.
قاسمی در پاسخ به این پرسش که آیا فروش دو طبقه تراکم اضافه در شهر تهران مشکلاتی را در پی خواهد داشت یا خیر؟ گفت: در شورای‌عالی شهرسازی و معماری موضوع به شکل کارشناسی بررسی شده است. اصولاً در بافت‌های فرسوده طبقات بلندمرتبه نداریم. بدین معنا که با ارائه دو طبقه تراکم تشویقی، در این بافت‌ها به سطح معمولی طبقات محلات شهری خواهیم رسید و بنابراین این مشوق حتماً تأثیرگذار خواهد بود.
گفتنی است، بسته تشویقی جدید نوسازی بافت فرسوده در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شد. در این بسته مشوق‌هایی در زمینه تراکم، طبقات اضافه و پارکینگ وجود دارد. انبوه‌سازانی که قصد نوسازی محله‌ای و بلوکی دارند و همچنین سازندگانی که به اصلاح معابر و محورهای اصلی بافت فرسوده کمک می‌کنند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. سازندگان پلاک‌های تجمیعی و پلاک‌هایی که جان ساکنان آنها به علت فرسودگی در خطر است امکان بهره‌برداری از این بسته تشویقی را دارند.

 

رئیس سازمان راهداری مطرح کرد؛
افزایش چشمگیر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اعزام شده از مرز مهران

تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اختصاص یافته برای اعزام زائران اربعین شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از مبداء مرز مهران به مقصد استان‌های مختلف کشور افزایش چشمگیری یافته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان با اعلام این مطلب گفت: از ساعت صفر بامداد روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، تا ساعت ۱۴:۳۰، تعداد ۶۰۲ دستگاه اتوبوس از مرز مهران به اقصی نقاط کشور اعزام شده که مجموعاً ۲۰ هزار نفر زائر را جابجا کرده‌اند.
وی افزود: این درحالی است که روز دوشنبه طی ۲۴ ساعت برای ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از مرز مهران صورت وضعیت صادر شده و این تعداد اتوبوس ۲۵ هزار زائر را جابجا کرده‌اند که در روز جاری و طی حدود ۱۴ ساعت نسبت به زمان مشابه، افزایش قابل توجهی در میزان جابجایی زائران مشاهده می‌شود و از شتاب نسبی روند جابجایی زواری که از مرز مهران به کشور باز می‌گرداند، حکایت دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که پس از مرز مهران، بیشترین زائر جابجا شده طی این دو روز مربوط به مرز شلمچه بوده است، خاطرنشان کرد: روز دوشنبه ۵۵۶۴ مسافر از مرز شلمچه توسط اتوبوس جابجا شدند و از ساعت صفر بامداد سه شنبه تا ساعت ۱۴:۳۰، ۷۰۰۰ نفر زائر توسط ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه به روز قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و حاکی از موج برگشت زائران به کشور است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که به همراه مجموعه مدیریتی این سازمان به منظور نظارت مستقیم بر نحوه خدمت رسانی به زائران و فرایند جابجایی‌ها در پایانه مهران حضور دارد، خاطرنشان کرد: تلاش شده با استفاده از ظرفیت و توان بیش از ۱۰۰۰ نفر از همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که از استان‌های مختلف کشور در پایانه مرزی مهران حضور دارند و همچنین بهره گیری از ماشین آلات مختلف این سازمان به تردد کنندگان و زواری که از کلیه‌ پایانه‌های مرزی کشور عبور می کنند، خدمات شایسته‌ای ارائه شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که در حال حاضر ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت آماده خدمت رسانی به زوار هستند، اظهار داشت: باعنایت به خاتمه سفر زیارتی بخش قابل توجهی از هموطنان در کربلای معلی و همچنین پیش بینی کاهش دما و افزایش روند ورود زائران اربعین حسینی به کشور، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تمهیدات اتخاذ شده، بخش حمل و نقل عمومی کشور با تمام امکانات و توان خود، از آمادگی برای خدمت رسانی و جابجایی زائرانی که سفر زیارتی آنها به پایان رسیده و به مرزهای کشورمان باز می گردند، برخوردار است.

 

 

سرپرست ایران‌ایر:
تا امروز تاخیر آزاردهنده نداشتیم

سرپرست شرکت ایران ایر (هما) گفت: تا امروز تاخیر آزاردهنده‌ای برای پروازهای اربعین در این شرکت نداشتیم.
شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشستی با بیان اینکه مجموعا ۱۹۸ پرواز برای اربعین برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: در بازه ۱۵ تا ۳۱ شهریور ماه، ۴۳ هزار و ۵۷۰ صندلی ارائه شده است .سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیان اینکه بلیت‌های عراق در ایام معمول، به صورت چارتری ارائه می‌شود، گفت: با ممنوعیت فروش چارتری در ایام اربعین مصوب شد از بازه ۲۰ تا ۳۰ شهریورماه، بلیت‌ها با قیمت شش میلیون تومان برای مسیر رفت و برگشت فروخته شود که ما در ایران‌ایر پیش‌فروش بلیت‌ها با این قیمت را از ۱۸ شهریور آغاز کردیم.فرزادی‌پور با بیان اینکه بلافاصله پس از  علمیات حج که یک فرایند سخت و شبانه‌روزی بود و توانستیم خدمات قابل قبولی به حجاج ارائه دهیم، ناوگان را برای پروازهای اربعین آماده کردیم، گفت: برای انجام پروازهای اربعین، ناوگان نیاز به بازرسی‌ها و چک‌های دوره‌ای داشتند و با انجام این چک‌ها، آماده برگزاری پروازهای اربعین بودیم و از یک ماه قبل از پروازهای اربعین برنامه‌ریزی‌ها را شروع کردیم و تا ۳۰ شهریورماه، پروازهای اربعین انجام می‌شود.
نداشتن وب‌سایت فروش، مشکلاتی برای ایران‌ایر ایجاد کرد
وی با بیان اینکه از روز اول که فروش سیستمی بلیت‌های اربعین را شروع کردیم و چند شرکت هواپیمایی موفق به فروش اینترنتی نبودند، هجمه متقاضیان زیاد بود، گفت: ما فاقد سایت فروش بودیم و مشکلاتی برای زیرساخت‌هایمان ایجاد شد و در تلاش برای راه‌اندازی این سایت برای ارائه بلیت و سایر خدمات هستیم.  در عین حال در سه روز اول، بیش از ۲۱ هزار بلیت به‌صورت دستی و بدون استفاده از نرم‌افزار صادر کردیم، با وجود اینکه فروش حضوری نداشتیم.سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیان اینکه تا پایان اربعین، ایران‌ایر هیچ کاری به جز ارائه خدمات مناسب و پیگیری موضوع مربوط به زائران ندارد، افزود: آمار فروش ایران‌ایر در سامانه‌های ما ثبت شده و کوچک‌ترین تغییری نمی‌توانیم در آنها انجام دهیم. تا کنون ۴۰۰۰ بلیت اربعین به صورت اینترنتی و ٢١ هزار بلیت به صورت حضوری و گروهی به فروش رفته است. بسیاری از زائران به‌صورت گروهی بلیت خریدند، اما هیچ فروش سفارشی نداشتیم و بخشی از فروش‌های گروهی هم برای سازمان‌ها بوده‌ است.فرزادی‌پور با بیان اینکه سعی می‌کنیم از سال آینده،   مسیر فروش بلیت به‌صورت اینترنتی را توسعه دهیم، افزود: به دلیل مشکلات زیرساختی نمی‌توانستیم هجمه ۶۰ هزار نفر برای خرید بلیت به‌صورت اینترنتی ایجاد کنیم. از این رو برای سال‌های آینده برای مراسم‌هایی مانند اربعین، هم بستر الکترونیکی را توسعه خواهیم داد و هم دفاتر موقت بیشتری برای فروش حضوری
ایجاد خواهیم کرد.
شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای اربعین را با هدف سوددهی انجام نمی‌دهند
وی با بیان اینکه امسال با توجه به حجم بالای زائران، برخی زودتر برمی‌گردند که باعث می‌شود پروازهایمان یک‌طرفه نباشد، خاطرنشان کرد: حتی اگر ۱۰۰ درصد پروازها به صورت رفت و برگشت با ظرفیت پر انجام شود باز هم نرخ بلیت شش میلیون تومانی سودده نیست، زیرا فرودگاه نجف به ازای هر مسافر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه خدمات فرودگاهی مطالبه می‌کند. بنابراین شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای اربعین را با هدف آورده انجام نمی‌دهند.سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به تاخیرهایی که در پروازهای اربعین صورت گرفته، اظهار کرد: تا امروز تأخیر آزاردهنده نداشتیم، البته انتقال پروازها از ترمینال یک فرودگاه امام به ترمینال سلام برای ایران‌ایر مشکلاتی ایجاد کرد، زیرا تمام خدمات و تجهیزاتمان در ترمینال یک مستقر است و مجبور شدیم تجهیزات و نیروهای خود را به دو بخش تقسیم کنیم، با وجود این، ایجاد ترمینال سلام، برای زائران فضای مناسبی ایجاد کرد.
فرزادی‌پور ادامه داد: بعضی پروازها به‌صورت آن‌تایم و سر ساعت انجام می‌شود، اما عواملی هم باعث تاخیرات ۲۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای برای پروازهایمان شد. از جمله اینکه باید یک مسافت ۳.۵ تا ۵.۵ کیلومتری را بین دو ترمینال یک و سلام جابه‌جا می‌شدیم. همچنین به‌دلیل ترافیک پرواز و حجم پروازها از ایران و زمان انتظار برای هولدینگ و نشستن در فرودگاه نجف که تا نیم ساعت هم طول می‌کشید، تاخیرهایی وجود دارد و به‌دلیل پیوستگی پروازها هم یک تاخیر روی پروازهای بعدی تاثیر می‌گذارد؛ اما با توجه به وضعیت موجود در اربعین، تاخیر جدی نداشتیم.
هیچ تخلفی در فروش بلیت‌های اربعین انجام نشده است
وی با تاکید بر اینکه هیچ تخلفی در فروش بلیت‌های اربعین انجام نشده است، گفت: ما بیشترین حجم بلیت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فروختیم. اگر مقصود از تخلف، گران‌فروشی است، حتی یک بلیت هم بالاتر از نرخ مصوب فروخته نشده است. اینکه فروش گروهی داشتیم تخلف محسوب نمی‌شود، زیرا ما اصلا ظرفیت و بستر فروش اینترنتی نداشتیم. از طرفی اگرهمه بلیت‌ها را روی سامانه می‌گذاشتیم ممکن بود برخی با تعداد بالا خریداری کرده و بعد با قیمت‌های بالاتر بفروشند و بازار سیاه ایجاد کنند.
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سه روش فروش مستقیم، گروهی و اینترنتی داشتیم که البته برای برخی خریداران مشکلاتی ایجاد شد، اما فروش بلیت اربعین به‌صورت سفارشی نداشتیم؛ البته برخی درخواست‌ها گروهی بود که مانند بقیه متقاضیان به ترتیب تقاضا به فروش می‌رسید، برای مثال هلال احمر ۱۰۰۰ نفر از پرسنل خود را برای اعزام با هواپیما به ایران ایر معرفی کرد که ما این تعداد را نپذیرفتیم و تنها ۲۰۰ بلیت به آنها ارائه کردیم.
فرزادی‌پور در پاسخ به اینکه آیا پروازهای داخلی به‌دلیل افزایش پروازهای اربعین کاهش یافتند، گفت: در این ایام هیچ یک از پروازهای داخلی و خارجی ما متوقف نشد، اصلا هواپیماهایی که پروازهای داخلی را انجام می‌دهند، توانایی انجام پروازهای عراق را ندارند، زیرا در آن صورت ناچار به سوخت‌گیری در عراق می‌شوند که اصلا برای هواپیمایی صرفه ندارد. برای پروازهای اربعین، سه فروند هواپیما و یک هواپیمای پشتیبان اختصاص یافته است.
نرم‌افزار رزرو ایران‌ایر خارجی است، اما سرورهایش در ایران قرار دارد
وی درباره سیستم خارجی رزرو بلیت ایران‌ایر توضیح داد: بحث امکان رزرو بلیت یک بحث ادعایی نیست؛ کشور روسیه با گستردگی که دارد، اولین مشکلی که بعد از تحریم‌ها با آن مواجه شد بحث رزرو بلیت بود. ما هم امروز با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم و زیرساخت‌هایمان پاسخگوی بسیاری از نیازهای امروز نیست. سیستم رزرو بلیت هم بسیار پیچیده است و موضوعات نرم‌افزاری و امنیتی خاص خود را می‌طلبد. در حال حاضر نرم‌افزار سیستم رزرو بلیت ما خارجی است اما  سرورهای این سیستم در داخل ایران قرار داردسرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره سرنوشت هواپیماهای برجامی بیان کرد: اگر هواپیمایی در سال فقط یک پرواز داشته باشد فعال محسوب می‌شود، اما فعلا ۱۰ فروند از ۱۳ فروند ATR برجامی به دلیل نبود قطعه زمین‌گیر است و شرکت فروشنده ATR هیچ سرویس و قطعه‌ای برای تعمیرات این هواپیما به ما نمی‌دهد؛ البته در صورت رفع محدودیت‌های مالی و تحریمی این پرنده‌ها مجدد به سر خط بازمی‌گردد.فرزادی‌پور درباره خرید هواپیماهای جدید گفت: کشور راهکارهای مختلفی برای توسعه ناوگان دارد، دولت به صورت کلان طی قراردادهایی که به دنبال آن است ممکن است خرید داشته باشد. علاوه بر آن هواپیمایی هما نیز از مسیرهای مختلف به دنبال تامین قطعات است و تا یکی دو ماه آینده چند فروند
هواپیما وارد ناوگان هما می‌شود.
وی درباره مسیرهای جدید پروازی هواپیمایی هما اظهار کرد: پروازهای تهران- میلان را به دو روز در هفته افزایش دادیم و از سوم مهرماه (۲۵ سپتامبر)، مسیر پروازی تهران- مونیخ برای اولین بار راه‌اندازی می‌شود. مسیرهای پروازی به رم نیز افزایش خواهد داشت، همچنین در مسیر تهران- رمینی افزایش پرواز خواهیم داشت.

 

 

بیانیه سازمان بنادر درمورد وضعیت خدمه ۲کشتی توقیفی یونانی
سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای درمورد آخرین وضعیت محموله توقیف شده ۲ فروند کشتی تانکر به نام «دلتا پوسایدون» (Delta Poseidon) و «پرادنت واریور»Prudent Warrior) ) و خدمه آنها توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش جمله به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این بیانیه آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف انسانی و بشردوستانه و همچنین در راستای اجرای تعهدات بین‌المللی خود، ضمن همکاری کامل با صاحبان کشتی، تمامی خدمات لازم را در لنگرگاه به کشتی‌ها و خدمه ارائه می‌کند.
در این بیانیه تصریح شده است: مالکان کشتی‌های یونانی نیز با درنظر گرفتن حفظ و ارتقای ایمنی کشتی‌ها و همچنین در راستای اجرای مقررات کنوانسیون کار دریایی (MLC۲۰۰۶)  نسبت به جابجایی خدمه بر اساس روال معمول در صنعت حمل‌ونقل دریایی اقدام کرده‌اند و در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی همکاری لازم را انجام می‌دهد.
سازمان بنادر و دریانوردی افزود:‌ تصریح می شود ؛ خدمه کشتی از ابتدا بازداشت نبوده و طبق مقررات ملی جمهوری اسلامی ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی دریانوردی روی کشتی فعالیت‌ و وظایف خود را انجام می‌دهند.
در بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی آمده است: ضمنا حکم محموله توقیف شده ۲ کشتی تانکر Delta Poseidon و Prudent Warrior از سوی مرجع قضایی و با شکایت صاحب بار کشتی ایرانی لانا که در یونان توقیف شده، مدنظر قرار گرفته است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار ایران:
نوسازی محلات هدف نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است
دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار ایران در دیدار با نماینده مردم شیروان و جمعی از مدیران شهری آن شهرستان بر تقویت ساختارهای اصلی حوزه بازآفرینی شهری آن شهر تاکید کرد.
به گزارش  روزنامه جمله به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر اداره راه و شهرسازی و جمعی از مدیران شهری شیروان ضمن حضور در شرکت بازآفرینی شهری ایران با محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار دیدار و گفت‌وگو کردند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در امر بازآفرینی شهری کلیه دستگاه های عضو ستادهای بازآفرینی شهری پایدار شهرستان‌ها و استان‌ها در خراسان شمالی باید پای کار بیایند، اظهارکرد: بسترکار برای ورود سازندگان، توسعه گران و مالکانی که می خواهند در امر نوسازی در محدوده بازآفرینی شهری مشارکت کنند، آماده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات بسیار خوبی شامل وام ودیعه مسکن، سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی و تسهیلات ویژه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری اختصاص یافته است، اظهارکرد: ۴۵ میلیون تومان وام ودیعه مسکن و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهلات نوسازی ازطریق دو روش سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی و تسهیلات ویژه نوسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران در محلات هدف بازآفرینی شهر شیروان پرداخت می‌شود.آئینی با بیان اینکه نوسازی محلات هدف در بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است، گفت: ساختارهای اصلی حوزه بازآفرینی شهری در شهر شیروان باید تقویت شود.دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار افزود: شهرداری شیروان درحوزه بازآفرینی شهری باید تقویت و در این ارتباط تیم منسجم و قوی تشکیل دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از ظرفیت مهندسین خیر، گروه‌های جهادی تخصصی، سازمان‌های بسیج عمران و معماری، خیرین مدرسه‌ساز و سایر دستگاه‌های عضو ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در استان و شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: سرانه‌های خدماتی در نقاط محروم و کمتر برخوردار در شهر شیروان باید به اندازه متوسط سرانه‌های خدماتی نقاط توسعه یافته شهر افزایش یابد.
رئیس هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار باید توسط دبیران این ستادها فعال و پویا شوند، گفت: اولویت‌بندی پروژه‌های بازآفرینی در شهرها بر عهده دبیران ستادهای بازآفرینی
شهری پایدار است.
دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام محلات هدف بازآفرینی شهری باید در اولویت کارها قرار بگیرد، تصریح کرد؛ با تکیه و استفاده از ظرفیت‌ها  و پتانسیل  قانونی موجود در بودجه امسال، قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن می‌توان سرعت نوسازی و بازآفرینی را  در مناطق محروم و کمتر برخوردار افزایش داد. معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگر از سخنان خود به بند ( د) تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی موضوع بند (الف) ماده (۵۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بهسازی محیط‌های اسکان واقع در خارج از محدوده روستاها و خارج از محدوده و حریم شهرها و تأمین زیرساخت و فراهم کردن حداقل خدمات عمومی اعم از مدرسه، مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در این مناطق، شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان‌ها، موظفند معادل سهم جمعیت ساکن در این مناطق از کل جمعیت هر استان را بر اساس آیین‌نامه اجرائی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، از محل عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده صرف محرومیت‌زدایی و بهسازی مناطق فوق‌الذکر در همان استان کنند.گفتنی است، در این نشست نماینده شیروان، مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان و مدیران شهری این شهرستان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند .