قائم مقام سازمان دانش آموزی از اختصاص یک موج رادیو برای سرویس دانش آموزی خبر داد و گفت: پخش موسیقی های محلی و بومی را در رادیو پیش بینی کردیم. محمد روشنی، جزئیات تفاهم نامه جدید سازمان دانش آموزی با انجمن اولیا و مربیان را تشریح و اظهار کرد: این طرح که مربوط به سرویس […]

قائم مقام سازمان دانش آموزی از اختصاص یک موج رادیو برای سرویس دانش آموزی خبر داد و گفت: پخش موسیقی های محلی و بومی را در رادیو پیش بینی کردیم.
محمد روشنی، جزئیات تفاهم نامه جدید سازمان دانش آموزی با انجمن اولیا و مربیان را تشریح و اظهار کرد: این طرح که مربوط به سرویس مدارس است همه ساله انجام می‌شده اما امسال میان سازمان دانش آموزی انجمن اولیا و مربیان تفاهم نامه ای منعقد و بخش نظارت و امور فرهنگی بر سرویس ها به مدت یکسال به ما واگذار شد که اکنون در حال انجام است. وی افزود: کمیته های استانی را تشکیل می دهیم. چاپ بروشور و سایر محتوای آموزشی و تهیه بسته های فرهنگی در قالب این طرح صورت می گیرد.
قائم مقام سازمان دانش آموزی از تلاش برای اختصاص یک موج رادیو به زمان رفت و برگشت و حضور بچه ها در سرویس مدارس خبر داد و گفت: پخش موسیقی های محلی و بومی در رادیو را پیش بینی کردیم و محتوای کلی این شبکه رادیویی شاد، فرهنگی، آموزشی و بر اساس سن دانش آموزان خواهد بود.
جریمه سنگین رانندگان کانادایی برای سبقت از اتوبوس مدرسه
مقامات جزیره “پرنس ادوارد” کانادا در اقدامی برای افزایش ایمنی سرویس مدارس، اعلام کردند گواهینامه رانندگانی که از اتوبوس‌های مدارس سبقت غیرمجاز بگیرند، سلب خواهد شد.
طبق این قانون در استان پرنس ادوارد کانادا اجرایی شده، گواهینامه رانندگان در صورت سبقت گرفتن از اتوبوس‌های مدارسی که چراغ قرمز خود را فعال کرده‌اند، توقیف خواهد شد. رییس حمل و نقل، زیرساخت و انرژی جزیره پرنس ادوارد در این ارتباط اظهار کرد: همه ما نقشی کلیدی در تامین امنیت کودکان در مسیر رفت و آمد به مدرسه داریم و از این پس رانندگانی که این قانون را رعایت نکنند حق رانندگی در خیابان های این استان را ندارند.
طبق قانون جدید رانندگانی که مقررات تعیین شده را رعایت نکنند، ۱۲ امتیاز منفی در گواهینامه شان ثبت می شود که این امر منجر به تعلیق سه ماهه گواهینامه و جریمه ۵۰۰۰ دلاری برایشان خواهد شد. پیشتر رعایت نکردن چنین مواردی منجر به ثبت ۸ امتیاز منفی در گواهینامه فرد خاطی می شد.
طرحی برای بازگرداندن دختران ترک تحصیل کرده به چرخه آموزش
در دفتر امور زنان آموزش و پرورش طرح‌هایی در دست اجراست که قرار است خروجی آنها به ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان و بازگرداندن دختران ترک تحصیل کرده به چرخه آموزش منتهی شود. مدیر امور زنان وزارت آموزش و پرورش، درباره مفاد موافقتنامه‌ای که به تازگی میان این دفتر و دفتر امور زنان ریاست جمهوری به امضا رسیده است، اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه سه طرح را تا آخر سال برای دانش آموزان دختر و بانوان معلم در سطح کشور اجرا خواهیم کرد. این طرح ها بر اساس ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه صورت گرفته است.
فرحناز مینایی پور ادامه داد: در طرح اول که عنوانش حمایت از برنامه های آموزشی و طرح های فرهنگی است ما کارگاه های آموزشی ارتقای مهارت های آموزشی و پرورشی معلمان در متوسطه اول را خواهیم داشت که به مدت ۲۴ ساعت، ۲ هزار مدرس را در سراسر کشور و در ۱۲ محور شامل شادی و نشاط، امید، خوشبینی، ابراز وجود مثبت، شیوه مثبت مقابله با استرس و…آموزش می دهیم. مینایی پور با بیان اینکه در مرحله اول ۶۴ مدرسه تربیت می شوند که از هر استان دو نفر انتخاب می شوند، بیان کرد: این طرح سراسر کشور اجرا می شود و در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت. ما این طرح را به جهت افزایش سطح سلامت روانی و جسمانی معلمان و بالا بردن آگاهی های آنها اجرا می کنیم تا بتوانند نسل آینده را با روشی سالم و با نشاط پرورش دهند. اگر معلمی شیوه برخورد درست با مسائل زندگی را آموزش ببیند ناخوداگاه لا به لای تدریس خود این مفاهیم را به دانش آموزان منتقل می کند و یا با رفتارشان الگوی موثری برای دانش آموزان خواهد بود.
مدیر امور زنان وزارت آموزش و پرورش درباره طرح دوم این موافقت نامه اظهار کرد: در طرح دوم ما به دنبال ارتقا آگاهی دانش آموزان دختر با توجه به جایگاه، نقش و کارکردهای نهادهای مدنی هستیم و سعی می کنیم در این طرح سطح انگیزش دانش آموزان دختر را برای حضور در فعالیت های مدنی ارتقا دهیم. سود اجرای چنین طرحی این است که آنها یاد می گیرند در زمینه های مثبت مدنی دور هم جمع شوند و شور و هیجان ذاتی این سن را برون ریزی کنند. در نهایت هدف این طرح کاهش آسیب های اجتماعی است.