رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چرای بی‌رویه دام و به‌خصوص ورود شتر به حوزه آبریز تالاب کجی خسارت وارد می‌کند که باید مدیریت شود. وی افزود: در این منطقه پوشش گیاهی نعمت خدادادی است که باید برای جلوگیری از گرد و غبار پوشش گیاهی تالاب حفظ شود. معاون رئیس جمهوری در خصوص توسعه تالاب […]

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چرای بی‌رویه دام و به‌خصوص ورود شتر به حوزه آبریز تالاب کجی خسارت وارد می‌کند که باید مدیریت شود.
وی افزود: در این منطقه پوشش گیاهی نعمت خدادادی است که باید برای جلوگیری از گرد و غبار پوشش گیاهی تالاب حفظ شود. معاون رئیس جمهوری در خصوص توسعه تالاب کجی نمکزار نهبندان، تصریح کرد: توسعه این تالاب نیاز به آب دارد که در خراسان جنوبی وجود ندارد. باید حومه این تالاب حفظ شود و اگر حفاظت نشود می‌تواند مرکز وقوع گرد و غبار باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از خراسان جنوبی به عنوان استان‌های پیشرو فرهنگی در حفظ محیط زیست یاد و اظهارکرد: به دلیل نبود آب اقدام چندانی جز مدیریت نمی‌توانیم در تالاب کجی انجام دهیم. کلانتری خاطرنشان کرد: باید جوامع محلی بیش از گذشته در زمینه حفظ تالاب همکاری کنند.

ضعف نظارت بر اجرای نرخ‌های جدید خطوط تاکسیرانی و سردرگمی مسافران

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ضعف سازمان تاکسیرانی در حوزه اجرا و نظارت بر نرخ‌های جدید خطوط تاکسیرانی باعث سردرگمی مسافران شده است. محمدعلی کرونی با اشاره به افزایش غیرقانونی کرایه‌های تاکسی زیر سایه ضعف نظارت سازمان تاکسیرانی، گفت: سال جاری سازمان تاکسیرانی لایحه نرخ کرایه‌ها را در قالب بودجه و بر خلاف سالیان قبل افزایش نرخ کرایه‌ها را بر اساس نرخ تورم رسمی کشور به شورای شهر ارسال کرد که شورا نیز لایحه را تصویب و جهت اعلام نظر به فرمانداری فرستاد.
وی ادامه داد: فرمانداری تهران نیز مصوبه نرخ کرایه تاکسی را به صورت افزایش حداکثر ۲۰ درصدی ابلاغ کرد. نهایتاً در حال حاضر سازمان تاکسیرانی مدعی است در قالب رند کردن کرایه‌های تاکسی در سال ۹۸ به صورت میانگین افزایش ۲۰ درصد را اعمال کرده که توجیه فوق با اعمال افزایش کرایه در سامانه‌های پرداخت هوشمند قابل دفاع نیست و رند کردن در سیستم پرداخت هوشمند معنی ندارد. وی با بیان این که بیشترین افزایش ۴۴ درصد و کمترین افزایش ۲۲ درصد بوده است، گفت: ضعف در اجرا و نظارت نرخ خطوط باعث سردرگمی شده و این در حالی است که همانطور که از اسم سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بر می‌آید نظارت بخشی از وظایف این سازمان است. این که صرفاً جشنواره بگذاریم و مدعی مدیریت به روز باشیم و سامانه‌ای داشته باشیم اما قادر به نظارت بر نرخ خطوط نباشیم، نتیجه همین می‌شود که نارضایتی روزافزون مردم را به همراه دارد.

۳۳۸ مددجوی تهرانی صاحبخانه شدند

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران از خانه‌دار شدن ۳۳۸ مددجوی تحت حمایت در سال ۹۷ خبر داد.
جهانبخش مرادی با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی و مهم کمیته امداد ارائه خدمات عمرانی، تأمین، تعمیر مسکن و سر پناه مناسب برای مددجویان است، گفت: اگر مسکن مددجویان از نظر احداث و بهسازی مناسب باشد بسیاری از مشکلات آنان حل می‌شود.
وی به مددجویانی که در سال ۹۷ صاحب خانه شدند اشاره کرد و افزود: ۳۳۸ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران شامل ۳۰۴ مددجوی ساکن در شهرها و ۳۴ خانوار روستایی صاحب خانه شدند. مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای مسکن مددجویان بیان کرد: در سال گذشته ۱۱ میلیارد و۲۰۲ میلیون تومان برای امور مسکن مددجویان شامل خرید، احداث، تعمیرات و بهسازی هزینه شده است.
مرادی ادامه داد: ادارات کمیته امداد بهارستان با تحویل ۲۵، شهریار با ۲۴ و شهر قدس با ۲۲ واحد مسکونی شهری بیشترین خرید را در شهرستان‌ها به خود اختصاص داده‌اند.
وی بیان کرد: علاوه بر واگذاری این واحدها برای ۲۴۱۲ واحد مسکونی نیز تعمیرات جزئی و کلی انجام شده است که شهرستان بهارستان با تعمیر ۱۹۷ واحد، ورامین ۱۵۴، اسلامشهر ۱۴۲ و شهریار ۱۳۴ هر کدام بیشترین تعمیرات را انجام داده است.
مرادی یادآور شد: برنامه‌های مصوب سالیانه حوزه تأمین مسکن کمیته امداد استان تهران در سال ۹۷ در همه سرفصل‌ها بیش از ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.