موضوع دارو و درمان بیماران دیابتی همواره از موضوعات مهم و هزینه‌بردار برای بیمه‌ها تلقی می‌شود؛ موضوعی که با سقف‌گذاری در ارائه خدمات توسط سازمان‌های بیمه‌گر تا حدودی کنترل شده است، اما ظاهرا برخی سقف‌گذاری‌های جدید ابراز نارضایتی این بیماران را در پی داشته است. دکتر اسدالله رجب – رئیس انجمن دیابت ایران ضمن بیان […]

موضوع دارو و درمان بیماران دیابتی همواره از موضوعات مهم و هزینه‌بردار برای بیمه‌ها تلقی می‌شود؛ موضوعی که با سقف‌گذاری در ارائه خدمات توسط سازمان‌های بیمه‌گر تا حدودی کنترل شده است، اما ظاهرا برخی سقف‌گذاری‌های جدید ابراز نارضایتی این بیماران را در پی داشته است.
دکتر اسدالله رجب – رئیس انجمن دیابت ایران ضمن بیان این که هیچ کمبودی در تأمین داروی انسولین در سطح بازار وجود ندارد، گفت: در حال حاضر مشکل ما کاهش سقف تقبل هزینه داروها توسط بیمه‌ها است که با شروع سال جدید محدودیت‌های تازه‌ای برای بیماران دیابتی در نظر گرفته‌اند.
رجب ادامه داد: تقاضای ما از بیمه‌ها این است تا با ما جلساتی داشته باشند تا طی هم اندیشی با یکدیگر بتوانیم آسیب‌های کم شدن سقف پوششی انسولین توسط بیمه‌ها برای بیماران را کاهش داده و از طرفی جلوی هزینه‌های اضافی سازمان‌های بیمه‌گر را بگیریم. وی با تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن سایر شرایط بیماران دیابتی افزود: به عنوان مثال برای نوجوان دیابتی که در سن بلوغ و رشد قرار دارد، نمی‌توان سقف دریافت انسولین قائل بود؛ چراکه می‌تواند به رشد آنها آسیب برساند.

تحمیل ۱.۵ میلیون نفر به تامین اجتماعی

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: تصویب برخی از قوانین مجلس باعث شده ۱.۵ میلیون نفر به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شوند.
محمدحسن زدا در مورد افرادی که به سازمان تأمین اجتماعی اضافه شده‌اند، گفت: تعداد این افراد که به دلیل تصویب برخی قوانین از سوی مجلس به جمعیت بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزوده شده‌اند در مجموع به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسند که ۱۵۰ هزار نفر آنها رانندگان هستند. وی با اشاره به اینکه از سال ۸۹ به بعد این افراد به مرور به تأمین اجتماعی تحمیل شده‌اند، گفت: قرار بود دولت حق بیمه آنها را پرداخت کند که این اتفاق رخ نداد به عنوان مثال بر اساس قانون باید ۱۳ درصد حق بیمه از سوی رانندگان و ۱۳ درصد نیز از سوی دولت پرداخت شود و همچنین قالیبافان نیز ۱۰ درصد حق بیمه را خودشان پرداخت کنند و ۲۰ درصد را دولت پرداخت کند. سرپرست سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: اگر دولت به تعهدات خود عمل می‌کرد و سهم حق بیمه خود را پرداخت می‌کرد امروز دیگر این افراد به سازمان تحمیل نمی‌شدند و یکی از بیمه شدگان تحت پوشش ما بودند.
زدا با اشاره به اینکه تصویب این گونه قوانین، سازمان تأمین اجتماعی را ضعیف می‌کند گفت: قرار بود حق بیمه رانندگان، خادمین مساجد، قالیبافان، کارگران ساختمانی و… را دولت پرداخت کند اما اینگونه نشد با این حال ما بیمه آنها را قطع نکردیم بلکه ادامه دادیم و فقط کارمان سخت‌تر شده است.

شمال، جنوب و شرق پایتخت؛ محل آرامستان های جدید تهران

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: مکان‌های پیشنهادی جدید در شمال، جنوب و شرق پایتخت برای ساخت آرامستان جدید تهیه شده است.
گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گفت: مکان آرامستان در فرهنگ و زندگی مردم در شهرهای ایران جایگاه خاصی داشته است که با ساخت بهشت زهرا (س) در خارج از فضای شهر، این مفهوم دگرگون شده است، در تاریخ شهرهای ایران گورستان جزئی از فضای شهر بوده و هر محله برای خود گورستانی داشته است. امروزه باتوجه به الزامات زندگی در تهران و توجه به مسائل رفت و آمد و هویت محله‌های شهر، نیاز به مطالعه عمیق و انتخاب گزینه یا گزینه‌های مناسب برای خاکسپاری در شهر تهران وجود دارد. وی در خصوص آخرین وضعیت و ظرفیت دفن اموات در بهشت زهرا (س) اظهار داشت: باتوجه به راهبردهای طرح جامع تهران و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ضرورت مکان یابی برای توسعه آرامستان در پایتخت، مطالعاتی از سوی معاونت‌های شهرسازی و معماری و خدمات شهری انجام شده است که بر این اساس مکان‌های پیشنهادی جدید در شمال، جنوب و شرق پایتخت برای ساخت آرامستان جدید تهیه شده است.
وی افزود: در این خصوص توسعه اراضی بهشت زهرا (س) از طریق تملک، مطالعات مکان یابی و دفن چند گزینه‌ای، ساخت آرامستان جدید در پیرامون بهشت زهرا (س) در کنار سایر گزینه‌های پیشنهادی ارائه شده است. معاون شهردار تهران گفت: در توسعه فضای کنونی و ساخت آرامستان جدید باید تمامی پیوست‌های شهرسازی اعم از اجتماعی، خدماتی، زیست محیطی، ترافیکی و سایر عوامل مد نظر قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.