محمد اسلامی، وزیر راه و شهر سازی (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت اسلامی درخصوص قیمت بلیط هواپیما و قطار در سفرهای تابستانی گفت: تغییری در قیمت بلیط هواپیماها وجود ندارد. مردم از سایت‌های رسمی بلیط هواپیما را تهیه کنند. اگر ایرلاین‌ها تخلف کنند سازمان هواپیمایی کشوری با آنها برخورد خواهد کرد. وی در خصوص […]

محمد اسلامی، وزیر راه و شهر سازی (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت اسلامی درخصوص قیمت بلیط هواپیما و قطار در سفرهای تابستانی گفت: تغییری در قیمت بلیط هواپیماها وجود ندارد. مردم از سایت‌های رسمی بلیط هواپیما را تهیه کنند. اگر ایرلاین‌ها تخلف کنند سازمان هواپیمایی کشوری با آنها برخورد خواهد کرد. وی در خصوص قراردادهای خرید بلیط هواپیما از شرکت‌های ATR، بوئینگ و ایرباس گفت: این شرکت‌ها برخلاف قانون قراردادها را لغو کردند. اسلامی گفت: شرکت ATR در زمان عقد قرارداد در رکود اقتصادی به سر می‌برد، به بخشی از تعهداتش عمل کرد و ۱۳ هواپیما را تحویل داد اما پس از مدتی به قراردادها پشت پا زد. من از «ایران ایر» خواستم که حتماً در دادگاه بین‌المللی از این شرکت شکایت کند. وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه راهبرد ما تأمین هواپیماست، گفت: راه‌های گوناگونی برای تأمین هواپیما و تجهیزات مورد نیاز وجود دارد که شرکت‌های هواپیمایی ما همواره موفق بوده‌اند و ناوگان مورد نیاز را تأمین کرده‌اند.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛
سیلاب به۱۴هزارکیلومتر جاده‌ آسیب زد
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آسیب ۱۴ هزار کیلومتر جاده‌ در سیلاب سال گفت: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت جاده‌های آسیب دیده تصویب شد. عبدالهاشم حسن‌نیا ضمن بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در سیلاب‌های اخیر آسیب دیده است، اظهارداشت: بیشترین میزان آسیب در استان لرستان و خوزستان بوده است و بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان برآورد خسارت شده است. وی با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد تومان در آخرین تصمیمات ستاد مدیریت بحران و برنامه و بودجه کشور برای مرمت جاده‌های آسیب دیده این دو استان تصویب شده است، افزود: پیگیری برای ابلاغ و تخصیص این اعتبار در دستور کار قراردارد.

۲۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور فرسوده است
معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تردد در تمام مسیرهای آسیب‌دیده برقرار است، تصریح کرد: در حال حاضر در جاده‌هایی که خسارت زیادی وارد شده بود با ایجاد پل‌های موقت تردد برقرار است و با تأمین اعتبارات لازم پروژه‌های مرمت تا پایان زمستان تکمیل می‌شوند. حسن‌نیا در ادامه با بیان اینکه سالانه پنج‌هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نگهداری کمی و کیفی راه‌های کشور هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: این درحالی است که تخصیص این اعتبار کمتر از میزان تصویب شده است. وی با تأکید بر لزوم ترمیم راه‌های فرسوده کشور گفت: ۲۵ درصد راه‌های آسفالتی معادل ۲۲۰ هزار کیلومتر فرسوده و خراب است و از این میزان بالغ بر ۱۵ درصد خرابی شدید دارند که در اولویت نخست برای ترمیم هستند.
رفع مشکل ساختاری اداره کل راهداری
و حمل و نقل جاده ای استان سمنان
معاون وزیر راه و ترابری همچنین بر تاکید این وزارت‌خانه برای رفع مشکل نیروی انسانی و ساختاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اشاره داشت و تصریح کرد: برای رفع این مشکلات بالغ بر ۲۰ درصد اعتبار سال جاری این اداره کل به زودی تخصیص خواهد یافت. حسن‌نیا با اشاره به اینکه استان سمنان یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور را دارد، تصریح کرد: رفع مشکلات ساختاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به روند ارائه خدمات به مسافران و ترانزیت کالا کمک قابل توجهی خواهد کرد. وی بر ضرورت بهبود وضعیت تردد در محور ترانزیتی تهران-مشهد تاکید کرد.

معاون امور بندری سازمان بنادر:
دولت برای کاهش مدت ماندگاری محموله‌های کالای اساسی بی‌وقفه تلاش می‌کند
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چابک‌سازی فرآیندهای خروج کالا و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه با در نظرگیری شرایط ویژه کشور از جمله راهکارهایی است که می‌تواند تأثیر مثبتی در تسریع و تسهیل خروج کالا ایجاد کند. محمدعلی حسن زاده در نشست بررسی فرآیند ترخیص کالا از بندر امام خمینی(ره) با تأکید بر لزوم کاهش هزینه های مازاد که بر اثر برخی ناهماهنگی‌ها و مشکلات در فرآیند خروج کالا ایجاد می‌شود، اظهار داشت: لازم است همه نیروهای اثرگذار در فرآیند ورود، بازرسی، کنترل کیفی، خروج و حمل کالا در تمامی بخش ها نقاط آسیب زا و مشکل دار را شناسایی کرده و از بروز هزینه های بیشتر و افزایش قیمت نهایی برای مصرف کننده جلوگیری کنند تا کالاهای اساسی با هزینه کمتری به دست هموطنان برسد. وی خاطرنشان کرد: توزیع متناسب ورود محموله های کالای اساسی در کشور، بهره گیری بهینه و مطلوب از ظرفیت های دریایی و بندری، تجمیع مراکز نمونه برداری دستگاه های مختلف در یک نقطه، کاهش مدت زمان فرآیند نمونه برداری، واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری به نیروهای واجد صلاحیت مقیم در بندر، بهره گیری از ابزارهای تشویقی جهت جذب و بهره گیری حداکثری از ناوگان جاده ای و فعال‌سازی دیگر بخش های ظرفیت های حمل و نقل از جمله پیشنهادها برای تسریع خروج کالا از بنادر است. معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: دولت برای کاهش مدت ماندگاری محموله های کالاهای اساسی تلاش بی وقفه می کند. حسن زاده گفت: چابک سازی فرآیند های خروج کالا و هم افزایی دستگاه های ذیربط با لحاظ کردن شرایط ویژه کشور از جمله راهکارهایی است که می تواند تأثیر مثبتی در تسریع و تسهیل خروج کالا ایجاد کند. وی اظهار امیدواری کرد: با تصویب پیشنهادها در سطوح و مراجع بالاتر دستگاه های ذی‌ربط و با استفاده از اختیارات مدیران ارشد در آن دستگاه‌ها، به زودی شاهد بهبود فرآیند خروج کالا خواهیم بود.