
معاون جدید امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی « توسعه استانداردهای بینالمللی در حوزههای تخصصی دریایی»، «تداوم پیشرو بودن حوزه دریایی»، «حضور در مجامع بینالمللی»، «رایزنی با سایر حوزههای دریایی و صنایع دریایی»، «برونسپاری و آزادسازی خدمات دریایی» و «اصل شفافیت» را از مهمترین اولویتهای این معاونت برشمرد. جلیل اسلامی در مراسم تکریم و معارفه معاونان امور […]
معاون جدید امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی « توسعه استانداردهای بینالمللی در حوزههای تخصصی دریایی»، «تداوم پیشرو بودن حوزه دریایی»، «حضور در مجامع بینالمللی»، «رایزنی با سایر حوزههای دریایی و صنایع دریایی»، «برونسپاری و آزادسازی خدمات دریایی» و «اصل شفافیت» را از مهمترین اولویتهای این معاونت برشمرد.
جلیل اسلامی در مراسم تکریم و معارفه معاونان امور دریایی و برنامهریزی و توسعه منابع این سازمان گفت: در شرایط تحریم ظالمانه بر علیه کشور، حوزههای انرژی، بانکی و دریایی در صف اول تهاجم ناجوانمردانه قرار دارند.
عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی تاکید کرد: در شرایط تحریم، به جز کارهای جاری و عمومی که بهعنوان توسعه دریایی کشور مطرح است، باید اقدامات مقابلهای با تحریمها را نیز در دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم حاکمیت دریایی کشور را بیش از پیش توسعه دهیم.
اسلامی با اشاره به توسعه استانداردهای بینالمللی دریایی به عنوان یکی از اولویتهای کاری گفت: در این حوزه با استفاده از ظرفیتهای داخلی کشور، سازمانها، موسسات و انجمنها، سعی خواهیم کرد حوزههای تخصصی را توسعه دهیم. به گفته معاون جدید امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، حضور در مجامع بینالمللی، ظرفیتهای علمی و اجرایی کشور را در حوزه دریایی بروز و ظهور میدهد، لذا این موضوع باید در برنامه توسعه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: پیشرو بودن حوزه دریا باید حفظ شود و بیش از گذشته توسعه پیدا کند و این پیشرو بودن در همه حوزهها شامل آموزش، تکنولوژی و تجهیزات مدرن و… است.
اسلامی حوزه خدمات دریایی را بخش گسترده و بسیار مهمی برشمرد و تاکید کرد: در این حوزه، بخشی از کارها برون سپاری شده و بخشی در معرض برون سپاری قرار دارد.
به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، حوزه خدمات دریایی جای کار بسیار زیادی دارد؛ از تجاریسازی گرفته تا رقابتیسازی. به همین دلیل برونسپاری و در نهایت آزادسازی که شرکتهای داخلی بسیار زیادی را تحت پوشش دارد، مورد توجه ویژه خواهد بود.
معاون جدید امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در تمام حوزهها اصل شفافیت محور امور دریایی خواهد بود و سعی خواهیم کرد براساس سند جامع دریایی کشور شرایط نوین دریایی را تبیین، تنظیم و اجرا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در مسیر تعالی و پیشرفت حوزه دریایی سازمان بنادر از نظرات و دیدگاه های فعالان صنعت دریایی کشور استفاده خواهیم کرد.
گفتنی است که هادی حقشناس، معاون سابق امور دریایی سازمان بنادر نیز با اشاره به اینکه ظرفیت بندر شهیدرجایی به ۸,۵ میلیون TEU ارتقا خواهد یافت، گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر کشور ۲۴۰ میلیون تن بوده که از میزان تقاضا در این حوزه بیشتر است. همچنین معاون سابق برنامهریزی و توسعه منابع سازمان نیز با بیان اینکه «همواره دغدغه اقتصاد دریامحور داشته و دارم»، گفت: وجود ۵۸۰۰ کیلومتر طول نوار ساحلی در کشور و همچنین بهرمندی از تعداد زیادی جزایر در شمال و جنوب ایران نشاندهنده تاثیر بسیار زیاد حوزه دریایی بر اقتصاد کشور است. منصور آرامی با تاکید بر اینکه در حوزه نیروی انسانی اقدامات مهمی صورت گرفته است، افزود: طی سه سال گذشته، با استفاده از مجوزهای قانونی، حدود ۴۰۰ نفر به بخش نیروی انسانی رسمی این سازمان اضافه شده است.