
رییس کل بیمه مرکزی گفت: شرکتهای بیمه در یک زمانبندی مشخص مشکلات و موانع موجود در خدمات الکترونیک را برطرف خواهند کرد و بزودی صنعت بیمه در یک اتاقک شیشهای دوران جدید فعالیت خود را تجربه خواهد کرد.دستیابی مجدد بیمه مرکزی به عنوان سازمان برتر در حوزه خدمات الکترونیکی موفقیتی دیگر را در راستای شفاف […]
رییس کل بیمه مرکزی گفت: شرکتهای بیمه در یک زمانبندی مشخص مشکلات و موانع موجود در خدمات الکترونیک را برطرف خواهند کرد و بزودی صنعت بیمه در یک اتاقک شیشهای دوران جدید فعالیت خود را تجربه خواهد کرد.دستیابی مجدد بیمه مرکزی به عنوان سازمان برتر در حوزه خدمات الکترونیکی موفقیتی دیگر را در راستای شفاف سازی اطلاعات و افزایش سطح اعتماد عمومی برای صنعت بیمه کشور رقم زده است.
سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی گفت: استراتژی اصلی ما در بیمه مرکزی تکیه بر اصل شفاف سازی است. شفافیت عملکرد در گام نخست می تواند فضای غبارآلود مالی و اداری را از میان ببرد و در گام های بعد به کاهش تقلبات و تخلفات منتهی شود که این امر در نهایت به ارتقای یک سازمان منجر خواهد شد. شفاف سازی بدون بهره گیری از تجمیع اطلاعات و قدرت تحلیل داده ها ممکن نیست و انجام این فرایند به تجهیز شبکه های ارتباطی و استفاده از نیروی انسانی مجهز به علم روز داده پردازی نیاز دارد. بیمه مرکزی در طی چند سال گذشته با تمرکز بر این موضوع توانسته به دستاوردهای درخشانی دست پیدا کند، هر چند که هنوز راه درازی پیش روی ماست که با همت و حمیت نیروهای مبتکر، دلسوز و متخصص طی خواهد شد.
وی افزود: برای ایجاد مرکز جامع اطلاعاتی در هر صنعت و سازمانی، تعامل تمامی بخش های آن صنعت و سازمان الزامی است. آنچه مسلم است بدون جمع آوری اطلاعات کامل و صحیح نمی توان به تحلیل های دقیق دست پیدا کرد. به عبارت دیگر اگر حتی یک شرکت بیمه ای هم در ورود اطلاعات به سامانه جامع صنعت بیمه کوتاهی کند، در کار تحلیل و داده پردازی، مشکلات جدی ایجاد خواهد شد. البته با تمهیداتی که صورت گرفته تمامی شرکت های بیمه در یک زمان بندی مشخص مشکلات و موانع موجود را برطرف خواهند کرد و به زودی صنعت بیمه در یک اتاقک شیشه ای (دوران جدید فعالیت خود) را تجربه خواهد کرد.
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: ما با بهره گیری از نیروهای انسانی خلاق و با استفاده از تکنیک های بهره وری و مدیریت صحیح منابع توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم. از طرف دیگر اعتقاد داریم هر گونه هزینه ای در حوزه ایجاد بسترهای دیجیتال نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. البته شرکتهای بیمهای همکاری خوبی با مرکز فاوای بیمه مرکزی دارند که این امر در ایجاد تحولات اساسی تر در آینده تاثیر غیرقابل انکاری خواهد داشت.
سلیمانی افزود: بالارفتن سطح توقع از صنعت بیمه حق مردم و بنگاه های اقتصادی است. صنعت بیمه مهمترین کالای ممکن – یعنی اعتماد – را عرضه می کند و به همین خاطر همواره در معرض قضاوت دیگران قرار دارد. شیوه خدمات رسانی، سرعت، دقت و صحت عملکرد صنعت بیمه می تواند در حفظ این اعتماد نقش اصلی را ایفا کند. بی تردید حفظ اعتماد عمومی تنها در چارچوب شفافیت عملکرد و حمایت از منافع تمامی ذینفعان امکان پذیر است. بهره گیری از فناوری های نوین در سرویسدهی به بیمه گذاران و محاسبه دقیق ریسک یک ضرورت آشکار است. کار اصلی صنعت بیمه پذیرش ریسک و مدیریت آن است و برای تسهیل در امر بیمه گری از تمامی ابزارهای مدرن و به روز دنیا استفاده خواهیم کرد تا رضایت حداکثری بیمه گران و بیمه گذاران را فراهم کنیم.
وی گفت: پیش از این بارها بر این نکته تاکید کرده ام که باید سرعت تحولات حوزه فن آوری را بالا ببریم چرا که با توجه به شرایط فعلی جهان هرگونه کم کاری و درنگ می تواند ما را با مشکلات زیادی روبرو کند. تقویت بسترهای دیجیتالی می تواند در انجام هر سه ماموریت اصلی بیمه مرکزی اهمیت ویژه ای داشته باشد؛ هر چند تاکنون در حوزه نظارتی دستاوردهای بیشتری داشته است. تحقق اهداف مجموعه نظارتی بیمه مرکزی در گرو توسعه فن آوری و تکمیل سامانه سنهاب است چرا که نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی محسوب می شود که دیگر کارآیی ندارد و به همین خاطر باید به سمت نظارت آنلاین و پیشگیرانه حرکت کنیم.
سلیمانی افزود: تمرکز ما در بیمه مرکزی بر استقرار سامانه ارتباطات گسترده است و یک گروه تخصصی به صورت شبانه روزی وظیفه دریافت اطلاعات، تحلیل داده ها و پایش لحظه به لحظه دیتاهای موجود را انجام می دهند.