مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بیش از ۷۳۸ هزار و ۴۸۳ تن کالای غیر نفتی از بندر خرمشهر بارگیری شد و این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد یافته است. نوراله اسعدی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر، اظهار داشت: فلزات، مصالح ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات […]

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بیش از ۷۳۸ هزار و ۴۸۳ تن کالای غیر نفتی از بندر خرمشهر بارگیری شد و این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد یافته است.
نوراله اسعدی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر، اظهار داشت: فلزات، مصالح ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات دامی گیاهی، لوازم خانگی، کود، سموم شیمیایی و مواد غذایی از عمده کالاهایی هستند که از بندر خرمشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.
وی افزود: از این میزان صادرات ۶۳۶ هزار و ۷۰۲ تن مصالح ساختمانی است که توسط ۳۲ هزار و ۷۴۸ دستگاه کامیون صورت گرفته است.
اسعدی در خصوص تردد بیش از ۱۲۲ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن که طی چهارماهه سال جاری به بندر خرمشهر تردد داشته است تصریح کرد: در مقایسه با همین مدت در سال گذشته بندر خرمشهر رشد ۴۲ درصدی را تجربه کرده است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص افزایش مسافر بین المللی بندر خرمشهر به کویت تصریح کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری تردد بیش از هفت هزار و ۸۶۳ مسافر در مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور کویت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۵ درصدی را نشان می دهد.
اسعدی ادامه داد: این میزان مسافر در قالب ۱۵۶ سفر دریایی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۵۶ درصدی برخوردار است.

 

 

بهره‌گيري از ظرفيت رسانه‌ها
در ارتقاي فرهنگ ايمني و كاهش سوانح رانندگي

مشاور رياست سازمان و مدير روابط عمومي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي، طي سفر به استان‌هاي خراسان‌شمالي ، خراسان‌رضوي و خراسان‌جنوبي و ديدار با مراكز صدا و سيماي استاني و اصحاب رسانه، بر بهره‌گيري از ظرفيت رسانه‌ها در ارتقاي فرهنگ ايمني و كاهش سوانح جاده‌اي تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي، طي نشست‌هاي جداگانه با مديركل صدا و سيماي مركز استان‌هاي ياد شده، اظهار داشت: خدمات سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي به صورت شبانه روزي به كاربران ارائه مي‌شود كه به واسطه وسعت كار در اين حوزه ، چالش‌هايي هم در خدمات‌رساني به كاربران وجود دارد.
اين گزارش حاكي است منصور فخاران در بخش ديگري از برنامه‌هاي اين سفر، با مدير و اعضاي خانه مطبوعات استانهاي ياد شده ديدار و گفت و گو كرد. وي افزود: رويكرد ما در فعاليت رسانه‌اي و اطلاع‌رساني، شفاف‌سازي و بيان واقعيت‌ها به مخاطبان است كه خوشبختانه در اين ارتباط ادارات كل استان‌ها با رسانه‌ها فضاي خوبي فراهم است.
براساس اين گزارش، مشاور رياست و مدير روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ، هم‌چنين با مدير روابط عمومي استانداري، استان‌هاي خراسان‌شمالي، خراسان‌رضوي و خراسان‌جنوبي طي نشست‌هاي جداگانه، بر نقش موثر و سازنده‌ي روابط عمومي‌ها در اميد‌افزايي به جامعه مخاطبان تاكيد نموده و از توان رسانه‌ها در اطلاع‌رساني اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده در سازمان‌ها به مردم به عنوان ابزار مهم روابط عمومي‌ها ياد كرد.