
رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی با اشاره به حرکت به سوی ارائه بیمه نامه به صورت هوشمند و الکترونیکی گفت: بیمه مرکزی آمادگی دارد تا ظرف یکسال آینده بیمه نامههای کاغذی را حذف کند. سیدقاسم نعمتی با اشاره به روند بیمه مرکزی در خصوص حذف رسیدهای کاغذی و حرکت به سوی ارائه […]
رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی با اشاره به حرکت به سوی ارائه بیمه نامه به صورت هوشمند و الکترونیکی گفت: بیمه مرکزی آمادگی دارد تا ظرف یکسال آینده بیمه نامههای کاغذی را حذف کند.
سیدقاسم نعمتی با اشاره به روند بیمه مرکزی در خصوص حذف رسیدهای کاغذی و حرکت به سوی ارائه بیمه نامههای هوشمند و الکترونیکی گفت: موضوع کد یکتا از سوی بیمه مرکزی در چند سال اخیر به صورت جدی در حال پیگیری شده است و از سویی دیگر با توجه به این که بیشترین پرتفوی صنعت بیمه در حوزه شخص ثالت و حوادث رانندگی است که در همین راستا از از اواسط سال گذشته کد یکتا در زمینه شخص ثالث اجرایی و عملیاتی شد و بر همین اساس نیز با برخی اقدامات فنی ساده میتوان در این بخش به سوی بیمه نامه هوشمند حرکت کرد.
وی ادامه داد: بیمه مرکزی آمادگی دارد تا کاغذ مورد استفاده در رسید بیمه را با توجه به ایجاد کد یکتا حذف کند و میتوانسته همین امروز نیز اجرایی شده باشد، اما با توجه به اینکه هنوز اجرایی نشده به دلیل برخی موارد و عدم آمادگی سایر دستگاهها است که در حال حاضر کاغذ بیمه را به عنوان سند میشناسند.
سلامت جان جامعه، در گرو خدمات حیات بخش پزشکان است
به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک، حجت بهاری فر مدیرعامل بیمه “ما” به دیدار همکاران پزشک رفت.
به گزارش روابط عمومی بیمه “ما” حجت بهاری فر به پاس قدردانی از زحمات پزشکان مجموعه شرکت بیمه “ما” با تاکید بر جایگاه ویژه پزشکان در جامعه گفت : سلامت جسم و سلامت جان جامعه، در گرو خدمات حیات بخش پزشکان است، این حرفه نه تنها به جسم بیمار سلامتی میبخشد، بلکه به روح او نیز جان میدهد.
وی در ادامه افزود: خدمتي كه جامعه پزشكان به مردم ارائه مي دهند بسيارارزشمند است و همواره در بحران های ملی و بین المللی همگام با دیگر خدمتگزاران نظام سلامت در تلاش بوده اند. بخش مهمی از رشد و توسعه ای که امروز در حوزه سلامت کشورعزیزمان شاهدیم حاصل خدمات دلسوزانه این عزیزان است.
ضریب و نسبت خسارت بیمه آسیا
بیمه آسیا دارای ضریب و نسبت خسارت مطلوب بوده و نسبت به استانداردها جلوتر است.
بیمه آسیا در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال حق بیمه صادر کرد و در مقابل پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد. بر اساس این رخداد ضریب خسارت بیمه آسیا ۶۵ درصد شده که نسبت به ضریب خسارت کل صنعت بیمه که حدود ۶۵ درصد بوده و بیمه آسیا هم بطور معمول دارای شرایطی مطلوب است. علاوه بر این در چهارماهه منتهی به ۳۱ تیر ۹۸ میزان حق بیمه تولید شده مبلغ ۱۸ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال بوده و در مقابل خسارت پرداخت شده مبلغ هشت هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال بود. بر اساس این فعالیت نسبت خسارت بیمه آسیا ۴۶ درصد شده است. این در حالی است که نسبت خسارت کل صنعت بیمه بعضا به ۸۵ درصد می رسد و در صورتی که شرکتی بالای خسارت بالای ۸۵ درصد باشد قطعا با مشکل مواجه خواهد شد. شاخص “نسبت خسارت” حاصل تقسیم خسارت پرداختی بهحق بیمه دریافتی در یک دوره زمانی برحسب درصد است. همچنین براي محاسبه اينكه چند درصد از حقبيمهها بابت خسارت خطرهاي تحت پوشش به بيمهگذاران برگشت داده شده يا خواهد شد، از شاخص «ضريبخسارت» استفاده ميشود. در محاسبه اين شاخص، كارمزد شبكه فروش و هزينه هاي اداري – عمومي دخالتي ندارد. ضریب خسارت از تقسیم هزینه خسارت بر حق بیمه به دست میآید.