عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه توجیهی طرح منطقی سازی ساعت کار فرودگاه های دارای پرواز و نیروی انسانی کمتر، هدف از اجرای این طرح را مدیریت نیروی انسانی و صرفه جویی مالی عنوان کرد. دراین جلسه که امروز (۲۱ اردیبهشت) به صورت […]
عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه توجیهی طرح منطقی سازی ساعت کار فرودگاه های دارای پرواز و نیروی انسانی کمتر، هدف از اجرای این طرح را مدیریت نیروی انسانی و صرفه جویی مالی عنوان کرد.
دراین جلسه که امروز (۲۱ اردیبهشت) به صورت ویدیوکنفرانس با حضور سعید اکبری، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی، محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی و جمعی از مدیران کل ستادی و مدیران کل فرودگاه های کشور برگزار شد، اکبری در سخنانی عنوان کرد: تاکنون ساعت کاری بسیاری از فرودگاههای کشور با حجم پرواز و تعداد نیروی انسانی آنها متناسب نبود. مواجهه با بحران کرونا و کاهش ساعت کاری نیروهای انسانی شاغل در فرودگاهها فرصتی شد تا برای منطقیسازی ساعت کار فرودگاهها برنامهریزی کنیم تا ضمن صرفه جویی انرژی و برطرف شدن مشکل کمبود نیرو سطح کیفی خدمات را نیز حفظ کنیم.
راهبرعملیات هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اجرای این طرح محدودیتی در فعالیت فرودگاهها ایجاد نمی شود، تاکید کرد: این طرح از اول خرداد در فرودگاههای مشمول اجرا می شود و مشتریان این فرودگاهها باید برای استفاده از خدمات در غیر زمان کاری تعیین شده، ۷۲ ساعت قبل درخواست بدهند.
همچنین محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی در سخنانی هدف از اجرای این طرح را متناسب کردن ساعت کاری فرودگاه ها با تعداد پروازها و نیروی انسانی با معیار قراردادن یک ماه گذشته عنوان کرد و گفت: این طرح با رعایت الگوی مادی و اقتصادی و مدیریت نیروی انسانی در فرودگاه هایی که دارای کمتر از ۱۴ پرواز برنامه یی در هفته اجرا می شود.
امیرانی توضیح داد: براساس این طرح فرودگاه های سیرجان، جیرفت، زابل، سبزوار، سنندج، لامرد، ابوموسی، بندرلنگه، خرم آباد، شهرکرد، جهرم، سهند، زنجان، یاسوج، رامسر، کلاله، رفسنجان، سراوان، بجنورد، پارس آباد، بم، نوشهر، طبس، همدان، اراک، سمنان، سرخس، شاهرود، خوی، ایرانشهر O/R هستند و ساعت کار آنها بر اساس تقاضای پرواز است و فرودگاه های ارومیه و ایلام، گرگان، لار، بیرجند، دشت ناز ساری، رشت و اردبیل نیز ساعت کار مشخصی دارند و در غیر ساعت کاری باید بر اساس اعلام درخواست ها فعالیت کنند.
در این نشست همچنین مدیران کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما و نمایندگان اداره های کل ارتباطات و ناوبری هوایی و کنترل ترافیک هوایی به تشریح تغییرهای احتمالی و برنامه های خاص این حوزه ها در فرودگاه های مشمول طرح پرداختند.
همچنین در ادامه معاون عملیات هوانوردی به ابهام ها و پرسش های مدیران کل فرودگاه ها پاسخ گفت.
او در این بخش با تاکید بر اینکه اجرای این طرح محدودیت زمانی ندارد، تاکید کرد: فرودگاههای مشمول طرح می توانند بدون محدودیت به مذاکره با شرکت های هواپیمایی برای افزایش پروازها بپردازند.
رکورد حمل روزانه بار در شبکه ریلی شکسته شد
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از رشد ۱۴۳ درصدی تولید ناوگان ریلی داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
سعید رسولی در آیین بهرهبرداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید گفت: علیرغم اینکه در فروردینماه امسال به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا تولیدات صنعتی با رکود مواجه بود با همت عالی شرکتهای سرمایهگذار و کارخانجات تولیدی کشور موفق شدیم ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی را آماده ورود به شبکه کنیم.
او با اشاره به رشد ۱۴۳ درصدی تولید ناوگان ریلی داخلی نسبتبه مدت مشابه افزود: با هماهنگی خوبی که در سال گذشته بین همه بازیگران این عرصه در حمایت از تولید داخل انجام شد، موفق شدیم در اولینماه سال جهش تولید ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی را با سرمایهگذاری ۱۲۵ میلیارد تومانی افتتاح کنیم که نویدبخش سالی پرتولید در حوزه حمل و نقل ریلی است.
رسولی، مپنا لوکوموتیو، واگن پارس، فولاد درخشان و کارخانجات واگنسازی کرج را از تولید کنندگان این ناوگان خواند و بیان کرد: شرکت راه آهن و شرکت رجا از جمله سفارشدهندگان این واگنها بودند.
او عنوان کرد: خوشبختانه در روز هفتم اردیبهشتماه سالجاری شرکتهای حمل و نقل ریلی موفق شدند رکورد حمل روزانه بار در شبکه ریلی کشور را در تاریخ راهآهن بشکنند و با حمل ۱۳۲ تن بار بر کیلومتر از ابتدای سال تا هفت اردیبهشت، شاهد رشد ۴ درصدی حمل در تناژ بودهایم.
رسولی با اشاره به رشد ۸ برابری حمل گندم در کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۸ هزار تن گندم توسط ریل جابهجا شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۸ برابری دارد.
رسولی گفت: حمل مستقیم بار بعد از ۱۵ سال از کشتی به قطار نیز یک اتفاق مبارک است که با قدرت در حال انجام است. این اقدامات حاصل تلاش جمعی و تیمی است و اثرات مثبت آن برای اقتصاد کشور و مردم محسوس است. امسال ما در فروردینماه موفق شدیم ۱۶۸ هزار تن بار جدید به شبکه ریلی جذب کنیم و این اقدام از اهداف عمده در ارتباط با صادرات و واردات از طریق ریل است.
مدیرعامل شرکت راهآهن خاطرنشان کرد: در شرایط خاص کنونی که با محدودیتهایی روبرو بودهایم با استقرار گروههای ضدعفونیکننده در مبادی مرزی و رعایت پروتکلهای بهداشتی، حمل بار در بخش ترانزیت ۱۵۱ درصد رشد داشته است و همچنان مشغول توسعه ظرفیتها در مبادی ورودی و خروجی هستیم.
او، خواستار تشدید حمایت از شبکه ریلی برای رونق اقتصاد حمل و نقل در این بخش شد و گفت: اگر این اقتصاد پویا باشد، شاهد شکوفایی صنعت ریلی خواهیم بود و این مهم در شرایطی که شرکتهای باری و مسافری با مشکلاتی مواجه هستند، بسیار کارگشا خواهد بود.
رسولی افزود: خوشبختانه در ارتباط با ساخت چرخ قطار که پیش از این برای تامین آن صددرصد به خارج از کشور وابستگی داشتهایم، مراحل فنی و تست چرخ تولید داخلی انجام شده است و ظرف دو هفته آتی هشت چرخ زیر واگن قرار خواهد گرفت و تست عملیاتی آن انجام خواهد شد. انشاءالله با انجام این تستها به طور کامل از واردات این محصول بینیاز خواهیم شد و ظرفیت تولید داخل به طور کامل جوابگوی نیازمان خواهد بود.