اهمیت زمان‌بندی دقیق در اجرای بهسازی  باند مهرآباد
اهمیت زمان‌بندی دقیق در اجرای بهسازی  باند مهرآباد

  مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران با بيان اينکه پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد يکی از حساس‌ترين پروژ‌ه‌های فرودگاهی کشور در ۲۵ سال عمر اين شرکت است، گفت: اين عمليات می‌بايست طبق برنامه‌ريزی دقيق پيش رود و تاخير در هيچ بعدی قابل پذيرش نيست. سياوش اميرمکري در جلسه کنترل پروژه باند ۲۹ […]

 

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران با بيان اينکه پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد يکی از حساس‌ترين پروژ‌ه‌های فرودگاهی کشور در ۲۵ سال عمر اين شرکت است، گفت: اين عمليات می‌بايست طبق برنامه‌ريزی دقيق پيش رود و تاخير در هيچ بعدی قابل پذيرش نيست.
سياوش اميرمکري در جلسه کنترل پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه بين‌المللي مهرآباد اظهار داشت: اين پروژه، يک پروژه ملی است زيرا روی ۵۰ درصد از پروازهاي کشور- که از مبدا يا به مقصد مهرآباد انجام می‌گیرد- تاثيرگذار است. سياوش اميرمکري ضمن قدرداني از همه دست اندرکاران اين عمليات، اضافه کرد: پروژه باند ۲۹ چپ مهرآباد يکي از حساس‌ترين پروژ‌ه‌هاي فرودگاهي کشور در ۲۵ سال عمر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران محسوب مي‌شود و بايد نگاه به اين پروژه از سوي همه دست‌اندرکاران با نگاه به بقيه پروژه‌هاي فرودگاهي فرق داشته باشد.
به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رييس هيات مديره شرکت فرودگاه‌ها تصريح کرد: بنابراين لازم است که عمليات مربوط به آن، طبق برنامه‌ريزي دقيق آغاز شود و پايان يابد و تاخير در هيچ بعدي قابل پذيرش نيست.

توسط نمایندگان وزارت راه و شهرسازی انجام شد؛
طرح مطالعه موردی مشترک ایران و روسیه
در نشست بین‌المللی دو سالانه بنادر خشک
نمایندگان وزارت راه و شهرسازی طرح مطالعه موردی مشترک ایران و روسیه در مورد دو بندر خشک حائز اهمیت در کریدور شمال-جنوب را در نشست بین‌المللی دو سالانه بنادر خشک مطرح کردند.
چهارمين نشست دو سالانه بنادر خشك ESCAP از تاريخ ۱۲ تا ۱۳ خردادماه سال جاری در مركز كنفرانس سازمان ملل در بانكوك برگزار شد. در اين نشست كه به صورت تركيبی (مجازی – حضوری) برگزار شد، نمايندگان مستقر در بانكوك از كشورهای عضو و سازمان‌های بين‌المللی به صورت حضوری و ساير نمايندگان از طريق ويديوكنفرانس در اين نشست شركت كردند. محمد حجارزاده،‌ مدير كل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل و كارشناس اين دفتر نیز به نمايندگی از وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ايران در این نشست شركت كردند.
اين نشست به منظور پيشبرد گفت‌وگو درباره سياست‌ها و موضوعات مربوط به بنادر خشك با اهميت بين‌المللی، پيشرفت به سمت يكپارچه‌سازی اين بنادر خشك در كريدورهای حمل‌و‌نقلی چند وجهی و اقدامات برای افزايش بهره‌وری حمل‌ونقل چندوجهی (مانند هماهنگ‌سازی چهارچوب‌های حقوقی حمل‌و‌نقل كالا) برگزار شد.
در اين نشست نسترن معروف، از كارشناسان دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل، گزارشی از مطالعات و فعاليت‌های انجام شده در زمينه توسعه صنعت لجستيك ارائه کرد. وی در اين گزارش به تعهدات ايران در قبال موافقتنامه بين‌الدولی بنادر خشك اشاره كرد که بر اساس اين موافقتنامه ايران متعهد شده است در راستای توسعه حمل‌و‌نقل تركيبی و ترانزيت در آسيا و اقيانوسيه به توسعه بنادر خشك دارای اهميت بين‌المللی طبق استانداردهای مورد قبول كميسيون همكاری‌های اقتصادی – اجتماعی آسيا و اقيانوسيه سازمان ملل (اسكاپ) بپردازد. همچنين در ادامه گزارش به بيان اهداف و ماموريت ستاد مراكز لجستيك كشور پرداخته و به نتايج و دستاوردهای مطالعات سند آمايش مراكز لجستيك كشور به اختصار اشاره کرد. از ديگر موارد ارائه شده توسط نمايندگان وزارت راه و شهرسازی، ارائه پيشنهاد مطالعه موردی (case study) مشترك ايران و روسيه بر روی دو بندر خشك منتخب در دو كشور در راستای كريدور حمل و نقل بین‌المللی شمال- جنوب بود كه مورد توجه كشورهای عضو به ويژه روسيه و جمهوری آذربايجان قرار گرفت و در صورت‌جلسه نشست بازتاب داده شد.
لازم به ذکر است كه كميسيون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد براي آسيا و اقيانوسيه (ESCAP) يكی از ۵ كميسيون منطقه‌ای شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) است. اين كميسيون بزرگترين مجمع بين‌الدولی منطقه‌ای با ۵۳ دولت عضو و ۹ عضو وابسته است و در حال حاضر تمركز كميسيون بر تحقق برنامه ۲۰۳۰ اهداف توسه پايدار است. بخش حمل و نقل اين كميسيون تلاش دارد تا به افزايش كيفيت حمل و نقل در چهارچوب سياست‌های توسعه پايدار كمك كند.

تا اواسط خرداد ماه ١۴٠٠ انجام گرفت؛
پرداخت ۴/۳ هزار میلیاردتومان وام کرونایی
به فعالان حمل‌ونقل
مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا اواسط خردادماه ۱۴۰۰ با پرداخت حدود ۷۲ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم ۳۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
محسن صادقی، مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی آخرین میزان تسهیلات پرداختی به فعالان آسیب دیده از کرونا در حوزه حمل و نقل تا اواسط خرداد ١۴٠٠ را تشریح کرد.
صادقی گفت: تا اواسط خرداد ۱۴۰۰، از مجموع حدود ۴۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی در بخش حمل و نقل برون شهری،  ۳۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۲ درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و  هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.
صادقی گفت: دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون شهری تسهیلات پرداخت کرده است. بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری نظیر رانندگان مسافربری جاده ای و شرکت ها هستند که با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند. وی افزود: در مجموع حدود ۲۰۳ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده و معادل ۷۶ درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.
صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۱۵ شرکت به ارزش حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که نشان از پرداخت ۸۶ درصدی کل تسهیلات درخواستی این بخش دارد. وی ادامه داد: در حوزه ریلی نیز از مجموع ۵۸ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۸۹۰ میلیارد تومان، تسهیلات ۲۳ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۲۳۰ میلیارد تومان و حاکی از پرداخت تنها ۲۶ درصد از کل تسهیلات درخواستی این بخش است.
مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان با تاکید بر ضرورت و فوریت رسیدگی به شرکت‌های حوزه حمل و نقل به سبب آسیب‌های جدی وارد بر آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و علی الخصوص بخش حمل و نقل ریلی کشور که در دریافت تسهیلات کرونا، با موانع و مشکلات متعددی مواجه هستند، ضمن درخواست همکاری بیشتر و همراهی برخی بانک‌های عامل جهت تسریع و تسهیل در پرداخت این وام حمایتی، گفت: به دنبال آن هستیم که در درجه اول شرایط دریافت این وام حمایتی از بانک ها را برای شرکت هایی که هنوز موفق به اخذ آن نشده اند، تسهیل نماییم و در درجه دوم و در صورت فقدان توان این شرکت ها در تامین شرایط دریافت این تسهیلات، رقم تخصیصی جهت حمایت از دیگر شرکت های آسیب دیده این حوزه، آزادسازی شود.