ایرلاین‌ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند
ایرلاین‌ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند

  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاین‌ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند، گفت: آماده‌ایم نسبت به تهیه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به نوسازی ناوگان شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنیم. محمد اسلامی، با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب صنعت هوانوردی کشور در دوران تحریم گفت:  تحریم‌ها باعث شده بود شرکت‌های سازنده مواردی چون  […]

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاین‌ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند، گفت: آماده‌ایم نسبت به تهیه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به نوسازی ناوگان شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنیم.
محمد اسلامی، با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب صنعت هوانوردی کشور در دوران تحریم گفت:  تحریم‌ها باعث شده بود شرکت‌های سازنده مواردی چون  قطعات را از ایرلاین‌های ایرانی دریغ کنند. در عین حال این شرایط باعث شده بود که  تهیه هواپیما نیز بسیار دشوار باشد. وی افزود: امروز با توجه به تغییراتی که در حال رخ دادن است  و شرایط جدیدی که حاصل می‌شود، همه شرکت‌های هواپیمایی کشور مکلف هستند از این فرصت استفاده کرده و ضمن رفع مشکلات کنونی، نسبت به تهیه هواپیما و توسعه ناوگان خود اقدام کنند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کمک به توسعه ناوگان ایرلاین‌های کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند نسبت به تهیه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های هواپیمایی اقدام کند. گفتنی است، آنطور که منابع مختلف خبری می‌گویند، مذاکرات وین برای احیای برجام به خوبی پیش می‌رود و حتی برخی منابع اروپایی و آمریکایی از بازگشت آمریکا به برجام طی دو هفته آینده خبر داده‌اند. در صورت بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام، این کشور مکلف است نسبت به صدور مجوز اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا) برای خرید هواپیما و قطعات توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران اقدام کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
برخورداری ۸۰ درصد از روستا‌های کشور از راه آسفالته
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان متوسط برخورداری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور از راه آسفالت حدود ۸۰/۷ درصد است
طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی اظهار کرد: در سال ۹۸ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متعهد شد طی دو سال حدود ۵۵۰۰ کیلومتر راه روستایی غیر آسفالته در کشور، تحت پوشش آسفالت قرار گیرد که آسفالت حدود ١٩٠٠ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۸ انجام شد و تا انتهای سال ۹۹ عملیات زیرسازی ۴۹۵۰ کیلومتر از طرح ملی ابرار ابلاغی به استان‌ها به اتمام رسیده و از این میان حدود ۲۰۰۰ کیلومتر نیز تحت پوشش آسفالت قرار گرفته‌اند. وی افزود: با آغاز طرح ملی ابرار در سال ۹۸ و به منظور محرومیت‌زدایی از روستا‌های تحت پوشش برنامه ششم توسعه، تاکنون قریب به ۱۲۸۰۰ کیلومتر از پروژه‌های با اهمیت احداث محور‌های روستایی در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور قرار گرفته است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به استانی شدن اعتبارات راه روستایی اظهار داشت: باقیمانده عملیات احداث مربوط به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور حدود ۲۵۰۰۰ کیلومتر است که اعتباری حدود ۴۰۰۰۰۰میلیارد ریال نیاز خواهد داشت که در حال حاضر با توجه به استانی شدن اعتبارات راه روستایی، رایزنی‌های لازم با استانداران کشور در حال انجام است.
داریوش امانی افزود: از آن‌جا که بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌رود کمک کند، این سازمان با اعتبارات در بودجه سال جدید به دنبال بهبود وضعیت راه‌های روستایی به ویژه در استان‌های کمتر برخوردار با ادامه اجرای طرح ملی ابرار است و در این مسیر بسیج سازندگی و بنیاد علوی و برکت در محرومیت زدایی از چهره راه‌های روستایی کشور تاکنون نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با عنایت به بررسی‌های به عمل آمده در حال حاضر ۳۹۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور وجود دارد که از این میان دسترسی ۳۱۸۶۵ روستا از طریق محور آسفالته به شبکه راه‌های کشور برقرار شده است و ۷۶۰۰ روستا دارای دسترسی غیر آسفالته هستند که باید مطابق با برنامه نسبت به احداث راه آسفالت برای آن‌ها اقدام نمود.
شایان ذکر است بر اساس آخرین برداشت‌های صورت گرفته طول کل شبکه راه روستایی در کشور حدود ۲۰۶۹۷۳ کیلومتر بوده که از این مقدار ۱۱۱۴۲۱ کیلومتر آسفالت و مابقی به صورت شوسه و خاکی است. همچنین بر اساس سیاست‌های برنامه ششم توسعه دولت مکلف به احداث مسیر دسترسی آسفالته برای روستا‌های ۲۰ خانوار به بالا در کشور بوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:
ایمن‌سازی مسیر مرز بازرگان در دستور کار جدی سازمان راهداری است
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ایمن سازی محور شریانی ماکو – بازرگان منتهی به بزرگ‌ترین مرز زمینی ایران (بازرگان) در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.
رضا اکبری پس از بازدید از راه ‌ای ارتباطی منتهی به مرز بازرگان در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت ایمن سازی محورهای دسترسی به پایانه‌های مرزی و مناطق گردشگری افزود: محورهای شریانی خوی – ایواوغلی و ماکو – بازرگان از محورهای مهم ترانزیتی کشور است زیرا بیشترین مبادلات کالا با کشور ترکیه و به تبع آن با اروپا از طریق این محورها انجام می‌گیرد.
وی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توجه ویژه ای به این محورهای شریانی دارد و عملیات تعریض این محورها و خط کشی و ایمن سازی آنها پیگیری می شود.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طرح ساماندهی محور خوی – ایواوغلی با اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریال، ایمن سازی محورهای شریانی حوزه شهرستان سلماس، اقدامات بهسازی سالن‌تجاری پایانه مرزی بازرگان در جهت اجرای طرح مدیریت یکپارچه پایانه مرزی به صورت پایلوت در این مرز، پل پنج دهانه ۲۲ متری مهلذان شهرستان خوی که بخشی از پروژه‌های مورد بازدید بود، تنها گوشه‌ای از طرح‌های عمرانی در دست اقدام این اداره کل در شمال استان ااست.
اکبری اضافه کرد: احداث پل پوش آباد اشنویه به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مورد بازدید در ۱۱ دهنه ۱۰ متری و با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طی ۲ روز گذشته در سفر به محورهای شمال و جنوب استان از محور ارومیه – سلماس، سلماس – خوی ، خوی – ایواوغلی، ایواوغلی – چایپاره و ماکو – بازرگان و محورهای مواصلاتی شهرستان‌های اشنویه ، پیرانشهر و نقده  بازدید و از پروژه‌های مختلف راهداری در این محورها از قبیل پروژه‌های تعریض محورها، ساخت و توسعه ابنیه فنی، خط کشی، حذف نقاط پر حادثه بازدید کرد و در جریان مسائل مربوط به این پروژه‌ها قرار گرفت. بازرگان، یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور بوده که در مرز ایران با ترکیه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاین‌ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند، گفت: آماده‌ایم نسبت به تهیه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به نوسازی ناوگان شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنیم.
محمد اسلامی، با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب صنعت هوانوردی کشور در دوران تحریم گفت:  تحریم‌ها باعث شده بود شرکت‌های سازنده مواردی چون  قطعات را از ایرلاین‌های ایرانی دریغ کنند. در عین حال این شرایط باعث شده بود که  تهیه هواپیما نیز بسیار دشوار باشد. وی افزود: امروز با توجه به تغییراتی که در حال رخ دادن است  و شرایط جدیدی که حاصل می‌شود، همه شرکت‌های هواپیمایی کشور مکلف هستند از این فرصت استفاده کرده و ضمن رفع مشکلات کنونی، نسبت به تهیه هواپیما و توسعه ناوگان خود اقدام کنند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کمک به توسعه ناوگان ایرلاین‌های کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند نسبت به تهیه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های هواپیمایی اقدام کند. گفتنی است، آنطور که منابع مختلف خبری می‌گویند، مذاکرات وین برای احیای برجام به خوبی پیش می‌رود و حتی برخی منابع اروپایی و آمریکایی از بازگشت آمریکا به برجام طی دو هفته آینده خبر داده‌اند. در صورت بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام، این کشور مکلف است نسبت به صدور مجوز اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا) برای خرید هواپیما و قطعات توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران اقدام کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
برخورداری ۸۰ درصد از روستا‌های کشور از راه آسفالته
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان متوسط برخورداری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور از راه آسفالت حدود ۸۰/۷ درصد است
طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی اظهار کرد: در سال ۹۸ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متعهد شد طی دو سال حدود ۵۵۰۰ کیلومتر راه روستایی غیر آسفالته در کشور، تحت پوشش آسفالت قرار گیرد که آسفالت حدود ١٩٠٠ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۸ انجام شد و تا انتهای سال ۹۹ عملیات زیرسازی ۴۹۵۰ کیلومتر از طرح ملی ابرار ابلاغی به استان‌ها به اتمام رسیده و از این میان حدود ۲۰۰۰ کیلومتر نیز تحت پوشش آسفالت قرار گرفته‌اند. وی افزود: با آغاز طرح ملی ابرار در سال ۹۸ و به منظور محرومیت‌زدایی از روستا‌های تحت پوشش برنامه ششم توسعه، تاکنون قریب به ۱۲۸۰۰ کیلومتر از پروژه‌های با اهمیت احداث محور‌های روستایی در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور قرار گرفته است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به استانی شدن اعتبارات راه روستایی اظهار داشت: باقیمانده عملیات احداث مربوط به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور حدود ۲۵۰۰۰ کیلومتر است که اعتباری حدود ۴۰۰۰۰۰میلیارد ریال نیاز خواهد داشت که در حال حاضر با توجه به استانی شدن اعتبارات راه روستایی، رایزنی‌های لازم با استانداران کشور در حال انجام است.
داریوش امانی افزود: از آن‌جا که بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌رود کمک کند، این سازمان با اعتبارات در بودجه سال جدید به دنبال بهبود وضعیت راه‌های روستایی به ویژه در استان‌های کمتر برخوردار با ادامه اجرای طرح ملی ابرار است و در این مسیر بسیج سازندگی و بنیاد علوی و برکت در محرومیت زدایی از چهره راه‌های روستایی کشور تاکنون نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با عنایت به بررسی‌های به عمل آمده در حال حاضر ۳۹۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور وجود دارد که از این میان دسترسی ۳۱۸۶۵ روستا از طریق محور آسفالته به شبکه راه‌های کشور برقرار شده است و ۷۶۰۰ روستا دارای دسترسی غیر آسفالته هستند که باید مطابق با برنامه نسبت به احداث راه آسفالت برای آن‌ها اقدام نمود.
شایان ذکر است بر اساس آخرین برداشت‌های صورت گرفته طول کل شبکه راه روستایی در کشور حدود ۲۰۶۹۷۳ کیلومتر بوده که از این مقدار ۱۱۱۴۲۱ کیلومتر آسفالت و مابقی به صورت شوسه و خاکی است. همچنین بر اساس سیاست‌های برنامه ششم توسعه دولت مکلف به احداث مسیر دسترسی آسفالته برای روستا‌های ۲۰ خانوار به بالا در کشور بوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:
ایمن‌سازی مسیر مرز بازرگان در دستور کار جدی سازمان راهداری است
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ایمن سازی محور شریانی ماکو – بازرگان منتهی به بزرگ‌ترین مرز زمینی ایران (بازرگان) در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.
رضا اکبری پس از بازدید از راه ‌ای ارتباطی منتهی به مرز بازرگان در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت ایمن سازی محورهای دسترسی به پایانه‌های مرزی و مناطق گردشگری افزود: محورهای شریانی خوی – ایواوغلی و ماکو – بازرگان از محورهای مهم ترانزیتی کشور است زیرا بیشترین مبادلات کالا با کشور ترکیه و به تبع آن با اروپا از طریق این محورها انجام می‌گیرد.
وی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توجه ویژه ای به این محورهای شریانی دارد و عملیات تعریض این محورها و خط کشی و ایمن سازی آنها پیگیری می شود.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طرح ساماندهی محور خوی – ایواوغلی با اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریال، ایمن سازی محورهای شریانی حوزه شهرستان سلماس، اقدامات بهسازی سالن‌تجاری پایانه مرزی بازرگان در جهت اجرای طرح مدیریت یکپارچه پایانه مرزی به صورت پایلوت در این مرز، پل پنج دهانه ۲۲ متری مهلذان شهرستان خوی که بخشی از پروژه‌های مورد بازدید بود، تنها گوشه‌ای از طرح‌های عمرانی در دست اقدام این اداره کل در شمال استان ااست.
اکبری اضافه کرد: احداث پل پوش آباد اشنویه به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مورد بازدید در ۱۱ دهنه ۱۰ متری و با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طی ۲ روز گذشته در سفر به محورهای شمال و جنوب استان از محور ارومیه – سلماس، سلماس – خوی ، خوی – ایواوغلی، ایواوغلی – چایپاره و ماکو – بازرگان و محورهای مواصلاتی شهرستان‌های اشنویه ، پیرانشهر و نقده  بازدید و از پروژه‌های مختلف راهداری در این محورها از قبیل پروژه‌های تعریض محورها، ساخت و توسعه ابنیه فنی، خط کشی، حذف نقاط پر حادثه بازدید کرد و در جریان مسائل مربوط به این پروژه‌ها قرار گرفت. بازرگان، یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور بوده که در مرز ایران با ترکیه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاین‌ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند، گفت: آماده‌ایم نسبت به تهیه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به نوسازی ناوگان شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنیم.
محمد اسلامی، با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب صنعت هوانوردی کشور در دوران تحریم گفت:  تحریم‌ها باعث شده بود شرکت‌های سازنده مواردی چون  قطعات را از ایرلاین‌های ایرانی دریغ کنند. در عین حال این شرایط باعث شده بود که  تهیه هواپیما نیز بسیار دشوار باشد. وی افزود: امروز با توجه به تغییراتی که در حال رخ دادن است  و شرایط جدیدی که حاصل می‌شود، همه شرکت‌های هواپیمایی کشور مکلف هستند از این فرصت استفاده کرده و ضمن رفع مشکلات کنونی، نسبت به تهیه هواپیما و توسعه ناوگان خود اقدام کنند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کمک به توسعه ناوگان ایرلاین‌های کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند نسبت به تهیه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های هواپیمایی اقدام کند. گفتنی است، آنطور که منابع مختلف خبری می‌گویند، مذاکرات وین برای احیای برجام به خوبی پیش می‌رود و حتی برخی منابع اروپایی و آمریکایی از بازگشت آمریکا به برجام طی دو هفته آینده خبر داده‌اند. در صورت بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام، این کشور مکلف است نسبت به صدور مجوز اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا) برای خرید هواپیما و قطعات توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران اقدام کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
برخورداری ۸۰ درصد از روستا‌های کشور از راه آسفالته
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان متوسط برخورداری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور از راه آسفالت حدود ۸۰/۷ درصد است
طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی اظهار کرد: در سال ۹۸ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متعهد شد طی دو سال حدود ۵۵۰۰ کیلومتر راه روستایی غیر آسفالته در کشور، تحت پوشش آسفالت قرار گیرد که آسفالت حدود ١٩٠٠ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۸ انجام شد و تا انتهای سال ۹۹ عملیات زیرسازی ۴۹۵۰ کیلومتر از طرح ملی ابرار ابلاغی به استان‌ها به اتمام رسیده و از این میان حدود ۲۰۰۰ کیلومتر نیز تحت پوشش آسفالت قرار گرفته‌اند. وی افزود: با آغاز طرح ملی ابرار در سال ۹۸ و به منظور محرومیت‌زدایی از روستا‌های تحت پوشش برنامه ششم توسعه، تاکنون قریب به ۱۲۸۰۰ کیلومتر از پروژه‌های با اهمیت احداث محور‌های روستایی در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور قرار گرفته است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به استانی شدن اعتبارات راه روستایی اظهار داشت: باقیمانده عملیات احداث مربوط به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور حدود ۲۵۰۰۰ کیلومتر است که اعتباری حدود ۴۰۰۰۰۰میلیارد ریال نیاز خواهد داشت که در حال حاضر با توجه به استانی شدن اعتبارات راه روستایی، رایزنی‌های لازم با استانداران کشور در حال انجام است.
داریوش امانی افزود: از آن‌جا که بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌رود کمک کند، این سازمان با اعتبارات در بودجه سال جدید به دنبال بهبود وضعیت راه‌های روستایی به ویژه در استان‌های کمتر برخوردار با ادامه اجرای طرح ملی ابرار است و در این مسیر بسیج سازندگی و بنیاد علوی و برکت در محرومیت زدایی از چهره راه‌های روستایی کشور تاکنون نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با عنایت به بررسی‌های به عمل آمده در حال حاضر ۳۹۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور وجود دارد که از این میان دسترسی ۳۱۸۶۵ روستا از طریق محور آسفالته به شبکه راه‌های کشور برقرار شده است و ۷۶۰۰ روستا دارای دسترسی غیر آسفالته هستند که باید مطابق با برنامه نسبت به احداث راه آسفالت برای آن‌ها اقدام نمود.
شایان ذکر است بر اساس آخرین برداشت‌های صورت گرفته طول کل شبکه راه روستایی در کشور حدود ۲۰۶۹۷۳ کیلومتر بوده که از این مقدار ۱۱۱۴۲۱ کیلومتر آسفالت و مابقی به صورت شوسه و خاکی است. همچنین بر اساس سیاست‌های برنامه ششم توسعه دولت مکلف به احداث مسیر دسترسی آسفالته برای روستا‌های ۲۰ خانوار به بالا در کشور بوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:
ایمن‌سازی مسیر مرز بازرگان در دستور کار جدی سازمان راهداری است
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ایمن سازی محور شریانی ماکو – بازرگان منتهی به بزرگ‌ترین مرز زمینی ایران (بازرگان) در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.
رضا اکبری پس از بازدید از راه ‌ای ارتباطی منتهی به مرز بازرگان در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت ایمن سازی محورهای دسترسی به پایانه‌های مرزی و مناطق گردشگری افزود: محورهای شریانی خوی – ایواوغلی و ماکو – بازرگان از محورهای مهم ترانزیتی کشور است زیرا بیشترین مبادلات کالا با کشور ترکیه و به تبع آن با اروپا از طریق این محورها انجام می‌گیرد.
وی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توجه ویژه ای به این محورهای شریانی دارد و عملیات تعریض این محورها و خط کشی و ایمن سازی آنها پیگیری می شود.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طرح ساماندهی محور خوی – ایواوغلی با اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریال، ایمن سازی محورهای شریانی حوزه شهرستان سلماس، اقدامات بهسازی سالن‌تجاری پایانه مرزی بازرگان در جهت اجرای طرح مدیریت یکپارچه پایانه مرزی به صورت پایلوت در این مرز، پل پنج دهانه ۲۲ متری مهلذان شهرستان خوی که بخشی از پروژه‌های مورد بازدید بود، تنها گوشه‌ای از طرح‌های عمرانی در دست اقدام این اداره کل در شمال استان ااست.
اکبری اضافه کرد: احداث پل پوش آباد اشنویه به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مورد بازدید در ۱۱ دهنه ۱۰ متری و با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طی ۲ روز گذشته در سفر به محورهای شمال و جنوب استان از محور ارومیه – سلماس، سلماس – خوی ، خوی – ایواوغلی، ایواوغلی – چایپاره و ماکو – بازرگان و محورهای مواصلاتی شهرستان‌های اشنویه ، پیرانشهر و نقده  بازدید و از پروژه‌های مختلف راهداری در این محورها از قبیل پروژه‌های تعریض محورها، ساخت و توسعه ابنیه فنی، خط کشی، حذف نقاط پر حادثه بازدید کرد و در جریان مسائل مربوط به این پروژه‌ها قرار گرفت. بازرگان، یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور بوده که در مرز ایران با ترکیه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاین‌ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند، گفت: آماده‌ایم نسبت به تهیه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به نوسازی ناوگان شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنیم.
محمد اسلامی، با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب صنعت هوانوردی کشور در دوران تحریم گفت:  تحریم‌ها باعث شده بود شرکت‌های سازنده مواردی چون  قطعات را از ایرلاین‌های ایرانی دریغ کنند. در عین حال این شرایط باعث شده بود که  تهیه هواپیما نیز بسیار دشوار باشد. وی افزود: امروز با توجه به تغییراتی که در حال رخ دادن است  و شرایط جدیدی که حاصل می‌شود، همه شرکت‌های هواپیمایی کشور مکلف هستند از این فرصت استفاده کرده و ضمن رفع مشکلات کنونی، نسبت به تهیه هواپیما و توسعه ناوگان خود اقدام کنند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کمک به توسعه ناوگان ایرلاین‌های کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند نسبت به تهیه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های هواپیمایی اقدام کند. گفتنی است، آنطور که منابع مختلف خبری می‌گویند، مذاکرات وین برای احیای برجام به خوبی پیش می‌رود و حتی برخی منابع اروپایی و آمریکایی از بازگشت آمریکا به برجام طی دو هفته آینده خبر داده‌اند. در صورت بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام، این کشور مکلف است نسبت به صدور مجوز اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا) برای خرید هواپیما و قطعات توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران اقدام کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
برخورداری ۸۰ درصد از روستا‌های کشور از راه آسفالته
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان متوسط برخورداری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور از راه آسفالت حدود ۸۰/۷ درصد است
طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی اظهار کرد: در سال ۹۸ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متعهد شد طی دو سال حدود ۵۵۰۰ کیلومتر راه روستایی غیر آسفالته در کشور، تحت پوشش آسفالت قرار گیرد که آسفالت حدود ١٩٠٠ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۸ انجام شد و تا انتهای سال ۹۹ عملیات زیرسازی ۴۹۵۰ کیلومتر از طرح ملی ابرار ابلاغی به استان‌ها به اتمام رسیده و از این میان حدود ۲۰۰۰ کیلومتر نیز تحت پوشش آسفالت قرار گرفته‌اند. وی افزود: با آغاز طرح ملی ابرار در سال ۹۸ و به منظور محرومیت‌زدایی از روستا‌های تحت پوشش برنامه ششم توسعه، تاکنون قریب به ۱۲۸۰۰ کیلومتر از پروژه‌های با اهمیت احداث محور‌های روستایی در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور قرار گرفته است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به استانی شدن اعتبارات راه روستایی اظهار داشت: باقیمانده عملیات احداث مربوط به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور حدود ۲۵۰۰۰ کیلومتر است که اعتباری حدود ۴۰۰۰۰۰میلیارد ریال نیاز خواهد داشت که در حال حاضر با توجه به استانی شدن اعتبارات راه روستایی، رایزنی‌های لازم با استانداران کشور در حال انجام است.
داریوش امانی افزود: از آن‌جا که بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌رود کمک کند، این سازمان با اعتبارات در بودجه سال جدید به دنبال بهبود وضعیت راه‌های روستایی به ویژه در استان‌های کمتر برخوردار با ادامه اجرای طرح ملی ابرار است و در این مسیر بسیج سازندگی و بنیاد علوی و برکت در محرومیت زدایی از چهره راه‌های روستایی کشور تاکنون نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با عنایت به بررسی‌های به عمل آمده در حال حاضر ۳۹۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور وجود دارد که از این میان دسترسی ۳۱۸۶۵ روستا از طریق محور آسفالته به شبکه راه‌های کشور برقرار شده است و ۷۶۰۰ روستا دارای دسترسی غیر آسفالته هستند که باید مطابق با برنامه نسبت به احداث راه آسفالت برای آن‌ها اقدام نمود.
شایان ذکر است بر اساس آخرین برداشت‌های صورت گرفته طول کل شبکه راه روستایی در کشور حدود ۲۰۶۹۷۳ کیلومتر بوده که از این مقدار ۱۱۱۴۲۱ کیلومتر آسفالت و مابقی به صورت شوسه و خاکی است. همچنین بر اساس سیاست‌های برنامه ششم توسعه دولت مکلف به احداث مسیر دسترسی آسفالته برای روستا‌های ۲۰ خانوار به بالا در کشور بوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:
ایمن‌سازی مسیر مرز بازرگان در دستور کار جدی سازمان راهداری است
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ایمن سازی محور شریانی ماکو – بازرگان منتهی به بزرگ‌ترین مرز زمینی ایران (بازرگان) در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.
رضا اکبری پس از بازدید از راه ‌ای ارتباطی منتهی به مرز بازرگان در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت ایمن سازی محورهای دسترسی به پایانه‌های مرزی و مناطق گردشگری افزود: محورهای شریانی خوی – ایواوغلی و ماکو – بازرگان از محورهای مهم ترانزیتی کشور است زیرا بیشترین مبادلات کالا با کشور ترکیه و به تبع آن با اروپا از طریق این محورها انجام می‌گیرد.
وی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توجه ویژه ای به این محورهای شریانی دارد و عملیات تعریض این محورها و خط کشی و ایمن سازی آنها پیگیری می شود.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طرح ساماندهی محور خوی – ایواوغلی با اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریال، ایمن سازی محورهای شریانی حوزه شهرستان سلماس، اقدامات بهسازی سالن‌تجاری پایانه مرزی بازرگان در جهت اجرای طرح مدیریت یکپارچه پایانه مرزی به صورت پایلوت در این مرز، پل پنج دهانه ۲۲ متری مهلذان شهرستان خوی که بخشی از پروژه‌های مورد بازدید بود، تنها گوشه‌ای از طرح‌های عمرانی در دست اقدام این اداره کل در شمال استان ااست.
اکبری اضافه کرد: احداث پل پوش آباد اشنویه به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مورد بازدید در ۱۱ دهنه ۱۰ متری و با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طی ۲ روز گذشته در سفر به محورهای شمال و جنوب استان از محور ارومیه – سلماس، سلماس – خوی ، خوی – ایواوغلی، ایواوغلی – چایپاره و ماکو – بازرگان و محورهای مواصلاتی شهرستان‌های اشنویه ، پیرانشهر و نقده  بازدید و از پروژه‌های مختلف راهداری در این محورها از قبیل پروژه‌های تعریض محورها، ساخت و توسعه ابنیه فنی، خط کشی، حذف نقاط پر حادثه بازدید کرد و در جریان مسائل مربوط به این پروژه‌ها قرار گرفت. بازرگان، یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور بوده که در مرز ایران با ترکیه قرار دارد.