«مسعود محمدی» در پاسخ به این پرسش که چرا ایستگاه مترو شهید سلطانی که مقرر بود تا پایان اسفندماه به بهرهبرداری برسد اما محقق نشد، توضیح داد: در بحث مترو دو موضوع مطرح است، یک جنبه «تکمیل، موضوعات عمرانی و تجهیزات آن و دیگری بحث راهاندازی و بهرهبرداری تجاری آن» است. محمدی اضافه کرد: عملیات اجرایی «ایستگاه شهید سلطانی» از باب «ریلگذاری خط» یعنی از ۴۵ متری گلشهر تا خود ایستگاه تکمیل شده و در اسفندماه سال گذشته تست گرم هم انجام شد، اما موضوع بهرهبرداری به ویژه «بهرهبرداری تجاری» موضوع متفاوتی است که برای آن ما نیاز به تکمیل تجهیزات داریم.
وی با بیان اینکه مهمترین این تجهیزات «رام قطار» است، افزود: در حال حاضر ما دو رام قطار داریم، اما برای بهرهبرداری نیاز به رامهای بیشتری داریم که در این زمینه به جد پیگیر آوردن رام قطار هستیم تا در کنار رامهای قبلی بتوانیم از این ایستگاه نیز بهرهبرداری کنیم. البته در کنار تهیه رام قطار بحث «سیگنالینگ و دپو قطار شهری» را هم داریم که پیگیر آن هستیم.
نمیخواهیم بهرهبرداری از مترو به هر قیمتی انجام شود
رئیس شورای شهر کرج با اشاره به توقف بهرهبرداری از این خط گفت: ایستگاه «شهید سلطانی» به دلیل اتصال مترو «کرج به تهران» از اهمیت بیشتری برخوردار است و قطعا استقبال چند برابری نسبت به مترو درونشهری خواهد داشت، پس برای بهرهبرداری تجاری و مناسب و خدماترسانی به مسافران ما نیاز به رامهای دیگری داریم تا بتوانیم بدون خطر، با حفظ سلامت و همچنین جلب رضایتمندی مردم این بهرهبرداری را در آیندهای نزدیک انجام دهیم.
وی تاکید کرد: وقتی مراجعات زیاد شود و در پیک شلوغی و درخواست سفر مسافران، ما نتوانیم خدمترسانی مناسب انجام دهیم، قطعا اعتراضاتی را خواهیم داشت و ما نمیخواهیم به هر قیمتی این بهرهبردای انجام شود، اگر غیر از این بود و میخواستیم به صورت ناقص این کار را انجام دهیم میتوانستیم سال گذشته از این ایستگاه بهرهبرداری کنیم. محمدی با تاکید بر اینکه مجموعه شهری و شورا با جدیت پیگیر تهیه رام قطار هستند، اظهار کرد: ما هم از طریق همکارانمان در تهران و سازمان قطار شهری تهران و هم از باب خرید واگنهای جدید پیگیری لازم را انجام میدهیم.
تا این لحظه با دانشگاه خوارزمی به نتیجه نرسیدیم
وی با اشاره به قرارداد وزارت کشور برای تهیه ۹۶۶ رام قطار که ۱۰۴ رام آن به کرج اختصاص پیدا کرده، گفت: اگر اینها وارد میشد قطعا این مشکل ما برطرف میشد و بهرهبرداری از این خط انجام میشد.
رئیس شورای شهر کرج در پاسخ به این پرسش که مشکل دپو با «دانشگاه خوارزمی» به چه نتیجهای رسیده اظهار کرد: ما سال گذشته چند جلسه با رییس دانشگاه و استاندار البرز در دانشگاه خوارزمی داشتیم. با وجود پیگیریهای ما و استاندار البرز تا این لحظه ما به توافق نرسیدیم. البته با توجه به اینکه باب مذاکره چند وقتی بود بسته شده بود و صحبت و تعاملی در این خصوص انجام نمیشد، در اسفندماه این اتفاق افتاد و الان هم در حال رایزنی هستیم.
محمدی گفت: امیدواریم بتوانیم بدون موضوعات قهری و با یک تعامل خوب این کاررا انجام بدهیم.
وی در تکمیل توضیحات خود گفت: در واقع ۳ اولویت اول ما «دپو، سیگنالینگ و اضافه کردن رام قطار» است که ما برای «بهرهبرداری، نگهداری و راهاندازی و خدماترسانی مطلوب» برای شهروندان به آن نیاز داریم.