بسته جامع حمایت از تولید بانک دی به زودی اجرایی می شود
بسته جامع حمایت از تولید بانک دی به زودی اجرایی می شود

  بانک دی به منظور رفع دغدغه تولیدکنندگان برای سرمایه در گردش، بسته جامع حمایت از تولید را به زودی اجرایی می‌کند تا از منابع داخلی بانک، تسهیلات با شرایط بهتر و سهل‌تر در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. رحیم طاهری عضو هیات مدیره بانک دی با اعلام این خبر گفت: بانک دی در راستای تحقق […]

 

بانک دی به منظور رفع دغدغه تولیدکنندگان برای سرمایه در گردش، بسته جامع حمایت از تولید را به زودی اجرایی می‌کند تا از منابع داخلی بانک، تسهیلات با شرایط بهتر و سهل‌تر در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.
رحیم طاهری عضو هیات مدیره بانک دی با اعلام این خبر گفت: بانک دی در راستای تحقق شعار امسال و اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و به منظور رفع موانع و حمایت و پشتیبانی از تولید، طرح اعطای تسهیلات ویژه به مشتریان سایپا دیزل را در قالب تفاهم‌نامه ای با شرکت خدمات فنی رنا اجرا می‌کند.
وی افزود: بانک دی در کنار خدماتی که به اقشار مختلف جامعه ارائه می کند، یکی از اولویت‌های مهم خود را، ارائه خدمات مطلوب و انجام مسئولیت‌های اجتماعی قرار داده است و در این جریان همسو با زنجیره تولید در کشور، یاور و همراه صنعتگران و تولیدکنندگان خواهد بود.
طاهری با اشاره به این‌که بانک دی همواره در انجام مسئولیت‌های اجتماعی پیشقدم بوده است، تصریح کرد: بانک دی در سال‌های اخیر با اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در بحران‌های مختلف از سیل و زلزله و امروز نیز بحران کرونا، طرح‌های حمایتی و خدماتی خوبی را داشته است و امیدواریم مشارکت و همکاری که بانک دی در قالب اعطای تسهیلات به شبکه خدمات و تعمیرات خودروهای سنگین آغاز می‌کند زمینه ساز تعاملات بیشتر با بخش‌های صنعتی و خودروسازی کشور باشد.
معاون امور بانکی بانک دی یادآور شد: با امضای این تفاهم نامه تسهیلاتی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در قالب کارت اعتباری به معرفی شدگان شرکت خدمات فنی رنا اعطا می‌شود.
وی افزود: در جریان امضای تفاهم‌نامه مذکور مقرر شد با توجه به خدمات بیمه ای بانک دی، در آینده نزدیک طرح خدمات بیمه ای را به مشتریان شرکت خدمات فنی رنا ارائه کنیم.

کاهش چک های برگشتی و افزایش امنیت معاملات با اجرای “قانون جدید چک”
مدیر امور شعب شهرستان بانک شهر، با اشاره به ضوابط در نظر گرفته شده در قانون جدید چک، گفت: قطعا در آینـــده نزدیک شاهد کاهش چک های برگشتی و افزایش اعتماد شهروندان و مشتریان به این ابزار معاملاتی مدت دار خواهیم بود.
محمدعلی برقی با تاکید بر اینکه حجم بالای تراکنش های مالی از طریق صدور چک، نشان‌دهنده اهمیت این ابزار معاملاتی در اقتصاد کشور است، افزود: در سال های گذشته کاهش امنیت و اعتبار چک به واسطه استفاده نادرست و بلامحل از آن یکی از موانع اصلی گسترش کسب وکار و ورشکستگی واحدهای تولیدی در کشور بود.
وی، تصریح کرد: تجدیدنظر در قوانین چک؛ به‌عنوان سهل‌الوصول‌ترین و در دسترس ترین ابزار معامله مدت‌دار، بیش از پیش احساس شده و می توان گفت این اصلاح رویه، یک خواست جمعی از سوی همگان و به ویژه فعالان اقتصادی بود.
مدیر امور شعب شهرستان بانک شهر، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» و با اجرای قانون جدید چک، شاهد سهولت در مبادلات مالی، افزایش رونق تولید و شکوفایی اقتصادی باشیم.
برقی، در پایان یادآور شد: متمرکز شدن فرایند صدور دسته‌چک در قالب سامانه صیاد بانک مرکزی، الزام ثبت اطلاعات چک در این سامانه، امکان استعلام وضعیت اعتباری و سابقه صادرکننده چک، اصلاح رویه رسیدگی به دعوای مطالبه وجه چک در دادگاه حقوقی و … از مهمترین ابعاد قانون جدید چک است که می تواند اعتبار را به این ابزار معامله مهم در کشور بازگرداند.

​ الزام استفاده از ماسک برای کارکنان و مشتریان در واحدهای بانک ملی ایران
همزمان با اوج گیری دوباره شیوع بیماری کرونا در کشور، بانک ملی ایران اعلام کرد که استفاده از ماسک برای همکاران همه واحدهای بانک الزامی است و ضمن رعایت اصل تکریم ارباب رجوع، از ارائه خدمت به مراجعین بدون ماسک اجتناب خواهد شد.
استفاده مستمر از مواد ضدعفونی کننده و پاکسازی متناوب سطوح، تبدیل سیستم نوبت دهی مشتریان از حالت دستی به پدالی، بهره گیری از دستگاه های پدالی و یا افشانه های دستی حاوی محلول ضدعفونی کننده برای نظافت دست ها، به تعلیق درآمدن جلسات غیرضروری و برگزاری آن به صورت مجازی و استفاده از کفپوش آغشته به محلول ضد عفونی کننده جهت گندزدایی کفش های مراجعین در مبادی ورودی واحدها از جمله اقدامات بانک ملی ایران برای کمک به قطع زنجیره انتقال کروناست.
تهیه و توزیع اقلام بهداشتی دارای استاندارد و با کیفیت و نیز عدم استفاده از وسایل مشترک نظیر خودکار، مهر نماز، استامپ و … به همه واحدهای بانک ملی ایران ابلاغ و تاکید شده است که میز خدمت در مبادی ورودی برای پاسخگویی موثر به ارباب رجوع و صیانت از حقوق مشتری باید مستقر شود.
ایجاد تهویه مناسب واحدها از طریق گردش هوا با بازکردن پنجره ها و استفاده از هواکش، رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو متری در سالن کارکنان و مشتریان از طریق علامتگذاری با حذف برخی صندلی ها و نیز تعبیه وسایل حاوی مایع ضدعفونی کننده، دستمال کاغذی و سطل زباله در مجاورت آسانسورهای واحدها از دیگر الزامات واحدهای بانک در دوره زمانی کنونی است.
بانک ملی ایران همچنین بر لزوم جداسازی فضای سالن مشتریان از باجه های بانکداران با نایلون ضخیم و یا نوارهای ایجاد فاصله و نیز نصب پیام برای آگاهی کارکنان و مشتریان در خصوص نحوه پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری و نیز ترویج استفاده حداکثری از ظرفیت بانکداری الکترونیک و مجازی به منظور عدم مراجعه حضوری به شعب تاکید کرده است.