کاهش هزینه‌های ساخت راه آهن  با خودكفايی در بخش روسازی
کاهش هزینه‌های ساخت راه آهن  با خودكفايی در بخش روسازی

  مدیرکل ساخت روسازی راه آهن شرکت ساخت گفت: با تامین تجهیزات روسازی راه آهن از داخل کشور در حال حاضر امکان صرفه جویی در هزینه‌های ارزی، افزایش اشتغال، امکان مدیریت بهینه منابع ریالی و تسهیل راه‌های تامین و توزیع در پروژه‌های ریلی کشور فراهم شده است. مهدی صیدگر  از تکمیل روسازی ۳۰۰ کیلومتر از […]

 

مدیرکل ساخت روسازی راه آهن شرکت ساخت گفت: با تامین تجهیزات روسازی راه آهن از داخل کشور در حال حاضر امکان صرفه جویی در هزینه‌های ارزی، افزایش اشتغال، امکان مدیریت بهینه منابع ریالی و تسهیل راه‌های تامین و توزیع در پروژه‌های ریلی کشور فراهم شده است.
مهدی صیدگر  از تکمیل روسازی ۳۰۰ کیلومتر از طرح‌های ریلی در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۳۰ درصد اهداف مقرر در این حوزه محقق شده است که ۳۶ درصد نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ رشد داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین میزان عملیات روسازی طی سال گذشته در راه آهن یزد- اقلید، چابهار- زاهدان، همدان سنندج، میانه- اردبیل، خواف- هرات و رشت- انزلی صورت گرفته است.
وی از مهمترین اقدامات حوزه روسازی راه آهن را تداوم تولید ریل در داخل کشور اعلام کرد و گفت: افزایش ظرفیت تولید ماهیانه متناسب با نیاز پروژه‌ها و ارتقا کیفیت با نظارت مستمر از دیگر گام‌ها در این حوزه محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت ریل در پروژه‌های راه آهن کشور نقش راهبردی در افزایش توان و ظرفیت کشور در احداث خطوط ریلی داشته است.
مدیرکل ساخت روسازی راه آهن تاکید کرد: دراجرای عملیات روسازی در محورهای ریلی همدان- سنندج، میانه- اردبیل و بستان آباد- تبریز از ریل ملی تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان استفاده شده است و در سایر پروژه‌های در دست اجرا از جمله چابهار- زاهدان و یزد- اقلید نیز ریل داخلی به کار رفته است.
وی همچنین تولید اجزای وارداتی سوزن را یکی دیگر از اقدامات در مسیر خودکفایی در تامین ادوات روسازی دانست و افزود: این اقدام نیز در راستای تکمیل زنجیره تامین کامل اقلام و ادوات روسازی راه آهن در داخل کشور صورت گرفته است که در حال حاضر در مرحله آزمون میدانی قرار دارد.
صیدگر فرآیند ساخت تجهیزات سیستم ارتباطات راه آهن را که از سال ۱۳۹۷ در کشور آغاز شده است را تشریح و اظهار داشت: این اقدام در سال گذشته تداوم یافت و از نتایج به دست آمده در این مسیر در ۱۷ ایستگاه راه آهن از جمله قزوین- رشت، خواف-هرات و میانه- تبریز استفاده شده است.
مدیرکل ساخت روسازی راه آهن اعلام داشت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های روسازی راه آهن مربوط به تامین ریل، سوزن و سیستم‌های ارتباطات است تامین این تجهیزات از داخل کشور در حال حاضر امکان صرفه‌جویی در هزینه‌های ارزی، افزایش اشتغال، امکان مدیریت بهینه منابع ریالی و تسهیل راه‌های تامین و توزیع در پروژه‌های ریلی کشور را فراهم کرده است.
به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وی ساخت جرثقیل پانل گذاری ریلی و دو دستگاه کشنده ریلی- جاده‌ای در راه آهن میانه- اردبیل را از دیگر دستاوردهای تامین تجهیزات روسازی کشور با توان مهندسین داخلی یاد کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص این محور ریلی مانند عدم ارتباط با شبکه ریلی کشور و توپوگرافی خاص و کوهستانی منطقه عملا روسازی بدون تجهیزات مکانیزه ریل گذاری میسر نبود که با ساخت این جرثقیل و کشنده‌ها عملیات اجرای روسازی این محور ریلی تسریع شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران :
۹۲ درصد از جمعیت روستایی مازندران
از راه آسفالته برخوردارند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت: ۹۲ درصد از جمعیت روستایی استان از راه آسفالته برخوردارند.
عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالته در کشور ۵۲ درصد بوده که این رقم در مازندران ۵۵درصد است.
وی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.
مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطر نشان ساخت: بر اساس آخرين آمار اين اداره كل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.
وی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، اظهار داشت: از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های موجود در مازندران ۷۸۴۴کیلومتر راه روستایی است كه از اين مقدار ۴۰۰۰ كيلومتر آن درمناطق كوهستاني است که سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده و حفاظت و نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است.
نجفی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه‌های مواصلاتی  است، افزود: از آنجایی‌که مازندران یکی از قطب‌‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده، برای همین در سال‌‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌‌های خوبی برداشته شده است.
وی با اشاره به اينكه اقدامات خوبی در حوزه راه‌های روستايی در دست اجراست، اظهار داشت: به دليل تراكم و تعدد روستاها در مازندران، در زمينه ايجاد راه‌های روستايی ايمن و مناسب اقدامات قابل توجهی در دست اجراست و درصدد هستيم با تامين اعتبارات كافی در زمينه آسفالت محورهای روستايی گام موثري براي مردم شريف روستاها كه قدر مسلم لياقت و شايستگی آنها بيش از اينهاست، برداريم.