کلانشهرها راهی جز توجه به حمل و نقل عمومی برای کاهش آلاینده‌ها ندارند
کلانشهرها راهی جز توجه به حمل و نقل عمومی برای کاهش آلاینده‌ها ندارند

  شهردار تهران گفت: در کلانشهرها راهی جز حمل و نقل عمومی برای کاهش آلاینده‌ها نداریم، این مشکل همه کلانشهرها است و آینده حمل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی خواهد بود. پیروز حناچی با بیان اینکه مشکل اصلی ما برای توسعه مترو پایتخت تامین واگن است، افزود: در این […]

 

شهردار تهران گفت: در کلانشهرها راهی جز حمل و نقل عمومی برای کاهش آلاینده‌ها نداریم، این مشکل همه کلانشهرها است و آینده حمل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی خواهد بود.
پیروز حناچی با بیان اینکه مشکل اصلی ما برای توسعه مترو پایتخت تامین واگن است، افزود: در این بخش به اندازه زیرساخت‌های ایجاد شده، واگن نداریم و این چالش باید به سرعت حل شود.
شهردار تهران با اظهار خرسندی از اینکه در منطقه ۲۲ پایتخت به یکی از وعده‌ها مبنی بر توسعه مترو عمل شده است، گفت: این منطقه در سال‌های اخیر توسعه زیادی حتی بیش از طرح مصوب داشته اما متناسب با آن فکری برای حمل و نقل عمومی و دسترسی جمعیت به سایر نقاط شهر نشده است. وی ادامه داد: نتیجه این شرایط آن است که شریان‌های موجود همچون اتوبان‌های همت و حکیم در ساعات پیک در عمل قفل می‌شود.
شهردار تهران افزود: امیدوارم با احداث این خط تعادل در منطقه خط شمالی تهران به موازات بزرگراه همت و شهید زین الدین ایجاد شود.
حناچی گفت: یکی دیگر از نتایج اجرای خط ۱۰ مترو پایتخت و آغاز به کار ایستگاه‌های جدید، کاهش بسیاری از تراکم‌های جمعیتی در نقاط دیگر مترو مثل ایستگاه صادقیه است.
شهردار تهران ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری به طور متوسط ۱۰ کیلومتر در سال به مترو افزوده شد و علاوه بر زحماتی که در دوره‌های قبل بود تلاش شد این حرکت زمین نماند.
حناچی اضافه کرد: هر چند که شرایط اقتصادی ما به شدت حاد و مشکلات ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا و کرونا پیش آمده بود، اما همواره ۲ موضوع اصلی یعنی ترافیک و آلودگی در دستور کار ما بوده است.
وی افزود: البته اعتقاد دارم که حمل و نقل عمومی تهران موضوعی حاکمیتی و به اندازه اهمیتی که دارد، مورد پشتیبانی قرار نگرفته است و باید از آن پشتیبانی شود.
شهردار تهران یادآوری کرد: قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن را با همکاری چین در دستور کار داریم و تلاش می کنیم تولید ۴۰۰ واگن را با استفاده از حداکثر توان ساخت داخل انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کلانشهرها راهی جز حمل و نقل عمومی برای کاهش آلاینده ها ندارند، افزود: این مشکل همه کلانشهرها است و آینده حمل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی خواهد بود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: تلاش داریم نخستین مجموعه از اتوبوس‌های برقی را وارد کنیم و یکی از خطوط اصلی بی‌.آر.تی پایتخت به اتوبوس‌های برقی مجهز خواهد شد و با هماهنگی معاونت علمی و فناوری امیدواریم بتوانیم گره خودروهای برقی را هم حل کنیم.
حناچی تاکید کرد: ۱۰ درصد آلودگی تهران به موتورسیکلت‌ها بر می گردد و برقی شدن آنها تحولی در هوای تهران ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری، تصویب طرح جامع ریلی تهران را در دستور کار داشتیم، افزود: طرح جامع امکان حرکت های سلیقه‌ای را در آینده به حداقل می‌رساند و یک مرجع تصویبی عالی در هماهنگی با بقیه برنامه‌ها خواهد بود.
حناچی افزود: اتصال شبکه ریلی تهران به شهرهای اقماری و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای خدمت به شهروندان موضوعی مهمی است که آن را دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به طرح های تی‌.او.دی.تی (رویکرد توسعه بر محور حمل و نقل) گفت: برای پیشبرد چنین طرح‌هایی باید سرمایه گذاری کنیم.