آخرین وضعیت ورود سهام سرخابی‌ها به بورس
آخرین وضعیت ورود سهام سرخابی‌ها به بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پیگیری ورود سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بورس از مدت‌ها قبل در حال انجام است و مراحل زیادی برای نهایی شدن این اقدام اجرا شده است. «محمدعلی دهقان دهنوی»  در زمینه آخرین وضعیت بورسی شدن سهام سرخابی‌ها با بیان اینکه پذیرش این شرکت‌ها از مدت ها قبل […]

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پیگیری ورود سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بورس از مدت‌ها قبل در حال انجام است و مراحل زیادی برای نهایی شدن این اقدام اجرا شده است.
«محمدعلی دهقان دهنوی»  در زمینه آخرین وضعیت بورسی شدن سهام سرخابی‌ها با بیان اینکه پذیرش این شرکت‌ها از مدت ها قبل در حال انجام است و تاکنون پذیرش بخشی از آن انجام شده است، گفت: تلاش ما ورود شرکت‌هایی به بورس است که ساختار مالی مناسبی داشته باشند. در این راستا ملاحظات و مشکلاتی در مورد ورود این دو تیم به بورس وجود دارد که درصدد رفع شدن آن هستیم.
دهقان دهنوی همچنین به عوامل رشد اخیر شاخص بورس اشاره کرد و گفت: سازمان بورس به هیچ عنوان درباره صعود و نزول شاخص بورس اظهار نظر نمی کند؛ موضوع قابل اهمیت برای سازمان بورس، وجود شفافیت و انصاف در بازار است که در این زمینه وظیفه سازمان، نظارت برای فراهم شدن این شرایط است.
رییس سازمان بورس معتقد است که شاخص بورس تابعی از تحولات اقتصادی کلان کشور، مسائل درون شرکت ها و بنگاه‌ها است و هر گونه اتفاقی می تواند به شدت روند معاملا بازار سهام را تحت تاثیر خود قرار دهد.
دهقان دهنوی در ادامه به آخرین وضعیت آزادسازی باقی‌مانده سهام  عدالت اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد باقی‌مانده سهام عدالت در آینده آزادسازی می‌شود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد واریز باقی‌مانده سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: بخشی از عدم پرداخت سود سهام عدالت ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بود و در این میان با شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکرده اند به طور حتم از نظر انضباطی برخورد می‌شود.
وی اعلام کرد: مقدار سود باقی‌مانده کم است و با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقی‌مانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.
دهقان دهنوی در ادامه به فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: همچنان امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد اما متاسفانه در ماه‌های قبل خریدار نداشت و اکنون با توجه به وجود خریدار بالقوه فروش بلوکی امکان پذیر است.
ایستگاه بیمه زندگی افتتاح می شود
مدیر شعبه رشت بیمه تعاون اعلام داشت: در حوزه بیمه زندگی ۸ مدیر ارشد داریم و به صورت روزانه دوره های آموزشی متفاوتی را در این زمینه برگزار می کنیم.
بهمن بابا زاده بلوچی، مدیر شعبه رشت بیمه تعاون، از فعالیت های پیش رو برای فروش هرچه بیشتر این بیمه نامه سخن گفت.
مدیر شعبه رشت بیمه تعاون اعلام داشت: در حوزه بیمه زندگی ۸ مدیر ارشد داریم و به صورت روزانه دوره های آموزشی متفاوتی را در این زمینه برگزار می کنیم.
وی افزود: همچنین با انعقاد قرارداد با یک استاد متخصص ماهیانه ۲ جلسه با نمایندگان جنرال و نمایندگان فروش بیمه های زندگی و ۲ جلسه کوچ مدیران ارشد کلاس های آموزشی تخصصی برگزار می کنیم.
بابازاده اضافه کرد: همچنین از بیمه گذاران درمان برای تجربه آموزی و تبیین استراتژی های موثر برای فروش بیمه های زندگی دعوت صورت گرفته و ماهانه ۲ جلسه راهکارهای موثر برای جذب و فروش بیمه های زندگی با شبکه فروش برگزار می شود.
مدیر شعبه رشت به آمار فروش بیمه زندگی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه قریب به ۱۰ میلیارد ریال فروش بیمه زندگی داشتیم که پس از بیمه اتومبیل، دومین رشته پرفروش استان گیلان نیز محسوب می شود.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به تلاش های صورت گرفته توسط شبکه فروش، یک پنجم فروش کل کشور بیمه زندگی نیز توسط شعبه رشت صورت گرفته است.
بابازاده به برنامه های آتی شعبه رشت برای افزایش پورتفوی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بناست کانتر شغل توسط ایستگاه کاریابی زندگی به صورت پایلوت راه اندازی شده و متقاضیان نمایندگی فروش را به صورت تخصصی جذب کنیم.
مدیر شعبه رشت ادامه داد: همچنین اولین تلویزیون شهری استان گیلان در شهر لاهیجان بناست روزانه به انتشار تبلیغات بیمه زندگی و جذب نماینده تخصصی این حوزه پرداخته و به زودی تبلیغاتی نیز در تاکسی های شهری اجرایی خواهد شد.
رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران:
دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه‌ بسیار سخت است!
رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران مدعی شد که « شرکت های بیمه حق بیمه را از ما دریافت می کنند اما هیچ گونه خدمات مناسبی به ما ارائه نمی دهند و دریافت خسارت از بیمه‌ها بسیار سخت است.!”
سید مهدی حسینی افزود: « بیمه در قسمت های واردات همه را نا امید کرده  و ما به دلیل اینکه قانون هست به اجبار بیمه می کنیم اما بعد که خسارت به کالاهای ما وارد می شود بیمه پرداختی ندارد و هیچ کدام از اعضای صنف ما به دلیل دشواری هایی برای دریافت خسارت هست، پیگیر دریافت خسارت خود نمی‌شوند.”
وی افزود: «بیمه ها آمارها را نشان دهند که چه میزان حق بیمه دریافت کرده اند و بعد بگویند که چه میزان پرداختی هم در بخش واردات داشته‌اند.”
رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران تصریح کرد: « تمام تجار این گله‌ را دارند، زیرا برای حمل و نقل مجبور هستند که حق بیمه پرداخت کنند و وظیفه شرکت بیمه هم این است که بعد از آسیب دیدن کالا خسارت آنها را بپردازد اما هیچ کس ضامن پرداخت خسارت های بیمه  در کشور نیست!”