آزادی ۷۰ زندانی در کردستان به همت یک خیر در هفته وحدت
آزادی ۷۰ زندانی در کردستان به همت یک خیر در هفته وحدت
مدیرکل زندان‌های استان کردستان، از آزادی ۷۰ نفر از زندانیان این استان به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم (ص) خبر داد.

محمد خسروی مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: این زندانیان که به دلایل جرایم عمد و غیرعمد از ۶ ماه تا ۳ سال در زندان به سر می‌بردند، با پرداخت مبالغی بین ۲۰ میلیون تا ۷۰ میلیون تومان آزاد شدند. این اقدام خیرخواهانه با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان و به همت محمدعلی روحی‌فردپور، از خیرین نام‌آشنای کشور، انجام شد.

خسروی با قدردانی از تلاش‌های روحی‌فردپور در این اقدام انسان‌دوستانه، افزود: پس از آزادی، به هر یک از زندانیان مبالغی توسط بنیاد خیریه علی روحی تقبل گردید تا بتوانند با اندکی حمایت مالی به زندگی عادی بازگردند. وی همچنین تأکید کرد که حمایت از زندانیان و کمک به بازگشت آن‌ها به جامعه از اولویت‌های اداره کل زندان‌های استان کردستان است.

در این مراسم که در زندان مرکزی سنندج برگزار شد و مسئولان کشوری و استانی از جمله علی چهارمحالی، مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور، ماموستا سید احسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج، محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان در این مراسم حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم، مسئولان استانی نیز ضمن تقدیر از این حرکت نیکوکارانه، به اهمیت بازسازی زندگی زندانیان پس از آزادی و نقش خیرین در این مسیر اشاره کردند.

خسروی در پایان این مراسم ابراز امیدواری کرد که چنین اقدامات خیرخواهانه و همبستگی‌های اجتماعی در سایر نقاط کشور نیز ادامه یابد و با گسترش این قبیل برنامه‌ها، گام‌های مهمی در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

محمدعلی روحی‌فردپور، رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران کشور و عضو مجمع خیرین کشور، تاکنون چندین سوئیت برای ملاقات شرعی در زندان‌های کشور از جمله اوین، قزلحصار و زندان زنان ساخته است.

همچنین وی چند سوئیت ملاقات شرعی در مرکز نگهداری معتادان متجاهر سروش احداث کرده است که به زودی افتتاح خواهد شد.