آغاز به کار سفارت و کنسولگری‌های افغانستان در ایران و توقف صدور پاسپورت و ویزا
آغاز به کار سفارت و کنسولگری‌های افغانستان در ایران و توقف صدور پاسپورت و ویزا

سفارت افغانستان در تهران طی اطلاعیه ای از آغاز به کار فعالیت سفارت و کنسولگری های این کشور در ایران خبر داد و اعلام کرد که فعالیت مربوط به پاسپورت و ویزای الکترونیکی فعلا متوقف است. در اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران آمده است: به اطلاع عموم هموطنان عزیز و مهاجرین محترم افغان مقیم جمهوری […]

سفارت افغانستان در تهران طی اطلاعیه ای از آغاز به کار فعالیت سفارت و کنسولگری های این کشور در ایران خبر داد و اعلام کرد که فعالیت مربوط به پاسپورت و ویزای الکترونیکی فعلا متوقف است. در اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران آمده است: به اطلاع عموم هموطنان عزیز و مهاجرین محترم افغان مقیم جمهوری اسلامی ایران می رساند، که بعد از پایان یک هفته تعطیلات رسمی در ایران، سفارت افغانستان در تهران و سرکنسولگری های مشهد و زاهدان از روز یکشنبه مورخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، فعالیت خود را مجددا آغاز می نمایند، هموطنان عزیز با توجه به شرایط پیش آمده در داخل کشور که همه از آن آگاهی داریم، سیستم مرکزی پاسپورت و ویزا الکترونیک موقتا بدلیل قطع بودن ارتباط با سیستم مرکزی متوقف می باشد و امکان طی مراحل پاسپورت و ویزا موقتا وجود ندارد، بنابراین تا زمان وصل شدن مجدد سیستم های پاسپورت و ویزای الکترونیک با مرکز، خدمات بخش های پاسپورت و ویزا الکترونیک در ایران متوقف می باشند. به استثنای دو بخش پاسپورت و ویزا سایر بخش های کاری نمایندگی های سیاسی و کنسولی افغانستان در تهران، مشهد و زاهدان از تاریخ ذکر شده فعال می باشند و خدمات لازم به مهاجرین محترم ارائه می گردد. بدینوسیله از همه مهاجرین عزیز تقاضا می گردد که برای طی مراحل پاسپورت و ویزای الکترونیک به سفارت و کنسولگری های زاهدان و مشهد و اردوگاه های شهرهای مختلف مراجعه نفرمایند و به هیچگونه اطلاعیه و اخبار نادرست به جز از طریق سفارتخانه اعتماد نکنند. به محض اینکه سیستم ویزای الکترونیک و پاسپورت با مرکز وصل گردد طی اطلاعیه ای هموطنان عزیز در جریان قرار خواهند گرفت.
دیدار وزیران خارجه ایران و ژاپن امروز در تهران
وزیران امور خارجه ایران و ژاپن امروز در تهران با یکدیگر دیدار و رایزنی می‌کنند. موتگی توشیمیتسو، وزیر امور خارجه ژاپن و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح روز یکشنبه در محل وزارت امور خارجه با یکدیگر دیدار و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی می کنند. وزیر امور خارجه ژاپن در جریان سفر دو روزه خود به تهران غیر از دیدار با همتای ایرانی خود با تعدادی دیگر از مقامات کشورمان نیز رایزنی و گفت وگو خواهد داشت.
این سفر به دعوت وزیر امور خارجه ایران صورت گرفته است.
پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرده بود موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن به دعوت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تاریخ یکشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری سفر دو روزه ای را به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.
خطیب زاده افزود: این سفر که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، در پاسخ به سفر سال ۱۳۹۸ دکتر ظریف به توکیو انجام می شود. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: روابط ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت مهم در غرب و شرق آسیا همواره مهم بوده و دو کشور در ۹۰ سال روابط دیپلماتیک، بر اساس منافع مشترک، از روابط دوستانه برخوردار بوده اند و در حال حاضر نیز رایزنی ها در مورد مسایل دو و چندجانبه در بالاترین سطوح میان دو کشور برقرار است. خطیب زاده خاطر نشان کرد : وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر علاوه بر همتای ایرانی، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
اولیانوف: مذاکرات وین به زودی از سر گرفته می‌شود
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی با بیان اینکه مذاکرات وین به زودی از سر گرفته می شود، تاکید کرد که شانس احیای برجام واقعی است. میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به اظهارات اخیر رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد. اولیانوف در پیام خود نوشت: راب عزیز، هنوز برای بدبین بودن خیلی زود است. گفت‌وگوهای وین به زودی از سر گرفته خواهد شد. شانس احیای برجام واقعی به نظر می‌رسد، هرچند که به طور کامل هم تضمین شده نیست. وی ادامه داد: به همین دلیل است که طرف‌ها می بایست موانع باقی‌مانده را با نشان دادن خلاقیت به موقع برطرف کنند. رابرت مالی در گفت وگو با نشریه پولتیکو گفته بود که سرنوشت مذاکرات برجام با یک علامت سوال بزرگ روبرو است و همچنین ادعا کرده بود که ایران برای ازسر گیری مذاکرات وین همکاری نمی کند.
سفیر ایران در سوئد: موضوع دستگیری یک ایرانی در سوئد را دنبال خواهم کرد
سفیر ایران در سوئد تایید کرد که ایرانی دستگیر شده توسط پلیس این کشور مورد خشونت قرار گرفته است. احمد معصومی فر سفیر کشورمان در سوئد در رشته توییتی نوشت: پس از ۲۰ روز پیگیری موفق به ملاقات شهروند ایرانی در زندان شدم. شواهد حاکی از به کار بردن خشونت و نقض کنوانسیون های مقابله با شکنجه و رفتارهای غیر انسانی، ظالمانه و تحقیرامیز (۱۹۸۴) مواد ۱۲،۱ و۱۶،حقوق مدنی و سیاسی (۱۹۶۶) مواد ۱۰،۹،۷ و۱۴ و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر (۱۹۵۰) مواد ۵،۳و۷ است. وی افزود:‏ شکایت توسط وکلا به مرجع قضایی تسلیم و در یادداشتی به وزارت خارجه و وزارت دادگستری خواستار تحقیق مستقل در خصوص نقض حقوق زندانی، ممانعت از معاینه پزشک، هتک حرمت های اعتقادی و اعمال شکنجه جسمی و روحی شهروند ایرانی شدم. معصومی فرد تاکید کرده است، موضوع را تا رسیدن به نتیجه‌ای قانع کننده دنبال خواهم کرد. اوایل مرداد ماه سال جاری بود که احمد معصومی‌فر سفیر کشورمان در استکهلم در صفحه توئیترش درباره ضرب و شتم یکی از ایرانیان در بازداشتگاه سوئد توسط ماموران این بازداشتگاه نوشت: امروز اطلاع یافتم یکی از ایرانیان در روز عید غدیر مورد ضرب و شتم شدید ماموران بازداشتگاه سوئد قرار گرفته است. وی با بیان این‌که برای اطمینان از سلامتی وی درخواست ملاقات فوری کردم، افزود: ‌بی حرمتی و تعدی به حقوق اتباع کشورم را تحمل نخواهم کرد.
رأی قطعی خلع ید هفت تپه به دولت و خریدار ابلاغ شد
رأی قطعی شعبه ۵۵ حقوقی تهران دایر بر خلع ید هفت تپه به دولت و خریدار ابلاغ شد. به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، بر این اساس مالکیت هفت تپه از خریدار خلع ید و به دولت واگذار می‌شود و با حکم صادره این مجتمع به بیت المال بازمی‌گردد. ۲۲ تیرماه سال جاری سخنگوی وقت قوه قضاییه از دستور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه در اولین روزهای آغاز کاری خود برای پیگیری پرونده هفت تپه خبر داده بود.
کرونا جان ۵۴۴ نفر دیگر را گرفت
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی مدت ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱هزار و ۳۵۴ نفر رسید. از جمعه تا شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۶۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۹۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱ هزار و ۳۵۴ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۹۰۲ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۷ هزار و ۶۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.