آغاز تفکیک حساب‌های بانکی تجاری و شخصی مؤدیان مالیاتی
آغاز تفکیک حساب‌های بانکی تجاری و شخصی مؤدیان مالیاتی

رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از آغاز تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی خبر داد و گفت: از خردادماه، مؤدیان در اظهارنامه مشاغل باید شماره‌ حساب تجاری خود را اعلام کنند. محمد برزگری اظهار داشت: اعلام شماره حساب بانکی تجاری در اجرای ماده ۱۰ قانون پایانه فروشگاهی و در اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ و […]


رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از آغاز تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی خبر داد و گفت: از خردادماه، مؤدیان در اظهارنامه مشاغل باید شماره‌ حساب تجاری خود را اعلام کنند.
محمد برزگری اظهار داشت: اعلام شماره حساب بانکی تجاری در اجرای ماده ۱۰ قانون پایانه فروشگاهی و در اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ و مصوبه شورای پول و اعتبارات آمده است.
وی افزود: از این‌رو افرادی که فعالیت تجاری دارند، باید به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که فعالیت تجاری در کدام حساب بانکی واریز می‌شود.
رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه داد: از خردادماه که اظهارنامه مشاغل را دریافت می‌کنیم، از افراد می‌خواهیم که شماره‌حساب‌های خود را در پرونده مالیاتی اعلام کنند و به صورتی سیستمی از بانک مرکزی تاییدیه حساب گرفته خواهد شد و شماره‌حساب تجاری ثبت می‌شود.
برزگری با بیان اینکه شماره‌ حساب‌ها از سوی بانک مرکزی پایش می‌شود، تاکید کرد: در صورتی‌ که شماره حسابی به‌عنوان تجاری اعلام نشود، غیرتجاری محسوب خواهد شد؛ البته حساب اشخاص به‌صورت مستمر و سیستمی از سوی بانک مرکزی بررسی می‌شود.
وی تاکید کرد: بر اساس الگوریتم‌ها، داده‌کاوی و معیارها در سامانه‌ها، اگر واریزی به‌حساب مشکوک به فعالیت تجاری باشد، به صاحب حساب و سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود.
رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به شخص اعلام می‌کند که فعالیت‌های تجاری با حساب صورت‌گرفته است که باید در این زمینه دلایل قانع‌کننده با مستندات ارائه کند، در غیر این صورت باید ضمن پرداخت جرایم مبارزه با پول‌شویی، مالیات نیز پرداخت کند.

بانک پاسارگاد الگوی بانکداری اسلامی ایران
بانک پاسارگاد پس از گذشت شانزده سال از تأسیس خود برای هفتمین بار موفق به کسب ‌عنوان “بانک برتر اسلامی ایران” در سال ۲۰۲۲ شد.
طبق اعلام نشریه بنکر، این بانک در ادامه افتخار آفرینی‌های خود در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی در موفقیتی دیگر عنوان بانک برتر اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲ را بر اساس اعلام نشریه معتبر بنکر (The Banker) کسب کرد.
بانک‌های اسلامی جهان در ارزیابی سالیانه این نشریه بر اساس شاخص‌هایی نظیر سرمایۀ لایۀ یک بانک‌ها (Tier-1 Capital) و تغییرات آن، میزان کل دارایی‌های منطبق بر شریعت، سود خالص از محل فعالیت‌های بانکداری اسلامی، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزینه به درآمدها و درصد تسهیلات غیرجاری مرتبط با عقود اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین معیارهایی دیگری از جمله محصولات و خدمات خاص بانک‌ها در حوزۀ بانکداری اسلامی، تلاش‌های بانک جهت توسعۀ خدمات بانکداری اسلامی برای کسب‌وکارهای نو، نوآوری‌ها و اقدامات بانک در زمینۀ فناوری‌های مالی و بانکی روز، ابتکارات بانک در حوزه‌های محیطی، اجتماعی و حاکمیتی و البته سرمایه‌گذاری‌های جدید برای گسترش دایرۀ خدمات در ارزیابی‌ها موثر می باشند. بر اساس بررسی تمامی شاخص‌های ذکر شده توسط نشریۀ بنکر، بانک پاسارگاد موفق شد برای هفتمین دوره عنوان «بانک اسلامی سال ایران» را به خود اختصاص دهد.
بانک پاسارگاد پیش از این ۶ مرتبه موفق به کسب عنوان بانک برتر اسلامی ایران طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ و همچنین سال ۲۰۲۱ شده بود.
گفتنی است مؤسسه بنکر (The Banker) متعلق به فایننشیال تایمز، از معتبرترین مؤسسات بین‌المللی در حوزۀ بانکداری به شمار می‌رود و فهرستی که این نشریه از بانک‌های برتر دنیا منتشر می‌کند، به‌عنوان مرجع معتبر مورد استناد فعالان اقتصادی دنیا قرار می‌گیرد.

پرداخت بیش از۳۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات
قرض الحسنه درسال جاری
در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن، بانک رفاه کارگران در اردیبهشت ماه سال جاری در مجموع ۲٫۲۲۸ فقره تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه به مبلغ بیش از ۳,۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده‌ است.
بر مبنای اطلاعات استخراج شده از سامانه ازدواج بانک مرکزی، تعداد ۳۱٫۰۴۳ متقاضی نیز تا پایان روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه سال جاری در صف دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه از بانک رفاه کارگران قرار دارند.