قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان آغاز میشود. فرامرز مداح؛ قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از آغاز طرح […]
قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان آغاز میشود. فرامرز مداح؛ قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از آغاز طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جادهای کشور از آذربایجان غربی با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان خبر داد.
وی در سفر به آذربایجان غربی در دیدار با تولیدکنندگان انواع تریلر و مینی بوس شهرستان ارومیه با همراهی داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان و ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان آذربایجان غربی ضمن بیان این مطلب افزود: با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان ظرفیت شناسی مناسبی از تولیدکنندگان انواع تریلر و مینی بوس صورت گرفته است و برگزاری این نشست با کارخانههای مارال صنعت و اروم تریلر میتواند سازمان را در اجرای بازسازی ناوگان جادهای مسافر یاری کند.
مداح ادامه داد: نوسازی ناوگان مینی بوس در حوزه حمل و نقل جادهای مسافر در اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و برای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده آمادگی حمایتهای هدفمند با مدنظر قراردادن نفع هر دو طرف است.
در ادامه این سفر قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با حضور در پایانه مرزی تمرچین از افزایش جذابیتهای رفاهی و معیشتی برای کارکنان پایانههای مرزی خبر داد و یادآور شد: برقراری عدالت در پرداختیها با توجه به شرایط سخت کار در مرز و همچنین مقایسه میزان سختی کار بین پایانههای مرزی در جهت رعایت عدالت در پرداختیها و تامین معیشت کارکنان در دستور کار بوده در کارگروه ویژهای این امر درحال رسیدگی است.
وی خاطر نشان کرد: تنوع در احکام مدیران و تفاوت در نوع استخدام کارشناسان مستقر در پایانههای مرزی درحال بررسی بوده و کلیه کارکنان با پست پایانه مرزی می بایست در محل درج شده در احکام خدمت کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی پاسخ داد؛
دلیل افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت
بلیت هواپیما چیست؟
در شرایطی که سقف نرخ بلیت هواپیما در همه پروازهای داخلی تا دو هزار تومان افزایش یافته است، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این افزایش قیمت به دلیل بالارفتن عوارض ریالی مسافر از هزار تومان به سه هزار تومان پس از حدود پنج سال بوده است.
اخیرا شرکتهای هواپیمایی سقف قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را دو هزار تومان افزایش داده بودند که تصور میشد این گرانفروشی به صورت هماهنگ از سوی آنها اتفاق افتاده است اما گویا دلیل دیگری دارد و برای این افزایش نرخ جزئی مجوز دارند.
به عنوان مثال حداکثر نرخ بلیت برای پرواز تهران-اصفهان ۵۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان و حداکثر نرخ بلیت برای پرواز تهران – مشهد ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان در آخرین نرخنامه منتشر شده در آبان ماه سال گذشته تعیین شده است اما اخیرا نرخ بلیت پروازهای اکونومی در این مسیرها به ترتیب تا ۵۴۹ هزار و ۶۰۰ و ۷۷۳ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است و این افزایش ۲۰۰۰ تومانی نرخ در همه مسیرهای داخلی اعمال شده است.
محمد حسن ذیبخش – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- درباره علت این افزایش قیمت اظهار کرد: طی پنج سال گذشته عوارض ریالی مسافر که سازمان هواپیمایی کشوری به ازای هر بلیت از شرکتهای هواپیمایی دریافت میکرد هزار تومان بود و تغییری پیدا نکرده بود اما در ماه گذشته شورای عالی هواپیمایی کشوری مصوب کرد که نرخ این عوارض برای پروازهای داخلی از هزار تومان به ۳۰۰۰ تومان افزایش پیدا کند.
وی افزود: این میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما به ایرلاینها ارتباطی ندارد و عوارضی است که سازمان هواپیمایی کشوری مانند دیگر دستگاههای ذیربط دیگر دریافت میکنند.
با توجه به این وضعیت باید دید آیا نرخ بلیت هواپیما به دلایل دیگر مانند افزایش نرخ چنین عوارضهایی بالاتر خواهد رفت یا آنکه فعلا افزایش قیمتی را در بلیت هواپیما شاهد نخواهیم بود.
گام های آخر راهآهن بستانآباد – تبریز
در ایستگاه خاوران
مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی گفت: قطعه دوم طرح ۲ خطه کردن راهآهن میانه – تبریز در حدفاصل شهرستان بستانآباد تا ایستگاه خاوران در جنوبشرق تبریز به طول ۴۲ کیلومتر مراحل آخر را سپری میکند. ابوالقاسم سلطانی در بازدید از قطعه دوم طرح ۲ خطه کردن راهآهن میانه – تبریز اظهار داشت: این طرح حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه – بستان آباد و ۷۰ کیلومتر باقیمانده در مسیر بستان آباد تا تبریز است و حداکثر سرعت آن برای واگنهای باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگنهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان افزود: اکنون قطعه دوم این طرح به طول ۴۲ کیلومتر در حدفاصل شهر بستان آباد تا ایستگاه خاوران در مراحل پایانی است و بهره برداری از آن می تواند آرزوی سفر کوتاه و راحت به تهران از تبریز را محقق کند.
وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح ۲ خطه کردن راه آهن میانه – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل میشود و اتصال آن به راهآهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و ترکیه از طریق مرز رازی به افزایش مبادلات بینالمللی و صادرات کالا به جمهوریهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد
پهلوگیری دو کشتی کالای اساسی در بندر چابهار
معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دو فروند کشتی حامل کالاهای اساسی ذرت و برنج در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد. حسین شهدادی با اشاره به پهلوگیری دو کشتی کالای اساسی در بندر چابهار، گفت: این کشتیها حامل ۶۷ هزار تن ذرت فله و کشتی ۲۷ هزارتنی برنج کیسهای است که در بندر شهید بهشتی پهلوگیری و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.
معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به فرآیند ترخیص و خروج مطلوب کالاها از بندر چابهار تصریح کرد: خوشبختانه با زیرساختها و تجهیزات مناسب برای پهلودهی، تخلیه و بارگیری انواع کشتیها، کالاها با رویههای گمرکی و بدون رسوب به مقاصد مورد نظر حمل خواهد شد.