آغاز طرح تحول «بانک دی»  در کسب و کار  کارتخوان‌های فروشگاهی
آغاز طرح تحول «بانک دی»  در کسب و کار  کارتخوان‌های فروشگاهی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۶ میلیون ایرانی فاقد پوشش بیمه در دولت سیزدهم زیر چتر حمایتی این سازمان قرار گرفتند و از خدمات بیمارستانی و سرپایی با تعرفه بیمه‌ای بهره‌مند شدند. محمد مهدی ناصحی در سفر به استان بوشهر که با هدف بازدید از اداره کل بیمه سلامت این استان و جهت […]

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۶ میلیون ایرانی فاقد پوشش بیمه در دولت سیزدهم زیر چتر حمایتی این سازمان قرار گرفتند و از خدمات بیمارستانی و سرپایی با تعرفه بیمه‌ای بهره‌مند شدند.
محمد مهدی ناصحی در سفر به استان بوشهر که با هدف بازدید از اداره کل بیمه سلامت این استان و جهت دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نماینده این استان انجام شد، گفت: شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه از اقدامات بزرگ است و در این طرح ۹۰ درصد هزینه‌های بستری، ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی درمان عموم مردم زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افزایش شمار بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات بیمه‌ای حرکت مناسبی برای کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم در برابر این بیماری های پر هزینه و کمر شکن بود که از نیمه دوم امسال آغاز شد و تاثیر بالایی در کاهش هزینه درمانی این بیماران داشته است.
ناصحی تصریح کرد: در زمان حاضر ۴۴ بیماری در سامانه و ۱۰۷ بیماری نیز در کمیته‌های استانی شناسایی و ثبت شده است که که پس از بررسی وضعیت بیمار هزینه‌های او زیر پوشش صندوق بیماران خارج از ضوابط قرار می‌گیرد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: از ابتدای اجرایی شدن این طرح تا پایان هفته گذشته ۲۰۰ هزار بیمار از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نشان دار و در سامانه بیمه سلامت ثبت شده‌اند که ارائه خدمات درمانی به آنها به طور کامل زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.
وی یادآور شد: تا کنون بیماران پنج گروه هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و ام اس به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار داشتند که اکنون بیماری‌های گروه‌های سکته مغزی، سرطان‌ها، بیماری‌های اس ام ای ( عصبی – عضلانی) و ان تی اس (ژنتیکی متابولیکی) نیز به آن افزوده شده است.
ناصحی گفت: استقرار نظام ارجاع در سیستم درمانی کشور از ابتدای دی ماه جاری در کشور اجرایی شده و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا اردیبهشت سال آینده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت سراسر کشور اجرا می‌شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: جمعیتی حدود ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع قرار می‌گیرند و این طرح در بخش‌های دولتی و خصوصی به صورت پرداخت سرانه درمان در کشور اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اجرای پایلوت نظام ارجاع در استان های فارس و مازندران گفت: نواقص اجرای این طرح در استان‌های پایلوت احصا و اصلاح شده تا با نگاه بهتری خدمات درمانی مناسبی به عموم مردم روستاها و شهرهای کم جمعیت ارائه شود.
ناصحی ادامه داد: استقرار در کشور وضعیت خوبی پیدا کرده است و یکپارچه سازی سامانه نیز در این زمینه با جدیت دنبال می‌شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: انتظارها برای تحقق سامانه جامع الکترونیکی در این بخش با تولیت وزارت بهداشت روبه پایان است که در این صورت شاهد فعالیت سامانه واحدی در شهرها و روستاها و بخش‌های خصوصی و دولتی به شکلی جامع خواهیم بود.
ناصحی با اشاره به اهمیت اجرای طرح دارویار در هدفمندسازی یارانه‌های اختصاص یافته به دارو، گفت: در اجرای این طرح سه هزار برند دارو به تازگی به فهرست تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شده است.
وی افزود: در زمان حاضر نزدیک به ۲ هزار داروی بیمه‌ای زیر پوشش طرح دارویار قرار دارند.
ناصحی اعلام کرد: از ۳۶۶ قلم دارو که قرار بود تحت پوشش بیمه قرار گیرند اکنون ۳۰ قلم از سوی بیمه سلامت به صورت پرداخت در صندوق صعب العلاج اضافه شده و مابقی نیز بتدریج با تصویب در شورای عالی بیمه به جمع داروهای بیمه‌ای طرح دارویار افزوده می‌شوند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: حمایت بیمه ای از مادران باردار و فرزندانشان تا ۵ سالگی و درمان زوج‌های نابارور در بخش خصوصی و دولتی در سراسر کشور اجرا شده است طوری که در بخش دولتی ۹۰ درصد بستری و ۷۰ درصد سرپایی هزینه درمان این افراد و در بخش خصوصی هم با تعرفه عمومی پرداخت می‌شود.
وی اعلام کرد: بیمه سلامت امسال تا کنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به مادران نابارور و درمان زوج های نابارور پرداخت کرده است و پیش بیبنی می‌شود تا پایان سال این میزان به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.
ناصحی افزود: امیدواریم تا سال آینده با افزایش دسترسی‌ها و توسعه مراکز دانشگاهی ارائه این خدمات به بیمه شده‌ها در سراسر کشور افزایش یابد.